Aston Martin DBX: Luksuza nikad dosta
Lamborghini ima Urus, Maserati Levante, Porsche Cayenee, a Aston Martin odnedavno DBX model. Legendarna i zvučna automobilska imena koja su se nekada isključivo povezivala sa prestižnim kupeima sportskih performansi, danas se sve češće spominju u kontekstu SUV i crossover modela.
Mada se dugo opirao ulasku u off-road segment, britanski Aston Martin odlučio se konačno da napravi ovaj za njega veliki i financijski značajan iskorak. Osim što je prvi SUV britanskog proizvođača, DBX je i njegov prvi model u aktualnoj gami sa punopravnih pet sjedišta, te je kao takav ujedno i najkomforniji.
Sa 5,04 metara dužine DBX je raskošniji i od do sada najvećeg Aston Martina, limuzinskog Rapida. Dizajnerski DBX njeguje prepoznatljiv dizajnerski jezik sa širokom rešetkastom maskom hladnjaka i ovalnim svjetlima zbog kojih izgleda kao povišeni Aston Martinov kupe DB11. Dnevna svjetla integrirana su u kutove branika, u otvore za dovod svježeg zraka do kućišta kotača. Profil je veoma dinamičan sa elegantnom krovnom linijom, elegantno naglašenom sa kromiranim lajsnama i masivnim D stupom, koji naglašava kupeovsku formu automobila, odnosno njegov dinamičan karakter. Filigranski detalj predstavljaju i jedinstveno dezenirani 22-inčni kotači sa Pirelli P-Zero pneumaticima visokih performansi. Bočna strana neobično je čista jer DBX kao i ostali suvremeni Aston Martini ima ručke koji se uvlače i vizualno stapaju sa karoserijom. Aerodinamičan oblik imaju i retrovizori koji su instalirani na vratima. Stražnji dio se završava sa velikim krovnim i dramatično oblikovanom spojlerom na petim vratima ispod kojeg se nalazi stiliziran Aston Martin natpis. U stražnjem braniku integrirani su ovalni ispušni otvori oko kojih se nalazi karbonska oplata. U skladnu vizualnu priču uklapa se i veliki stakleni panoramski krov kroz koji u interijer dopire velika količina prirodne svjetlosti.
Unutarnjost je izrađena od visokokvalitenih materijala među kojima dominiraju koža i alkantara koji su zajedno spojeni sa savršenim dizajnom. Ispred vozača je potpuno digitalna instrument ploča koja se projektuje na 12,3-inčnom zaslonu visoke rezolucije, dok multimedijalni zaslon ima dijagonalu od 10,25 inča. U skladu sa tradicijom britanskog brenda Aston Martin naglašava da su svi elementi u interijeru izrađeni ručno. Svaki od detalja predstavlja malo umjetničko remek-djelo, bilo da se radi o tasterima za podešavanje vješanja automobila, rukohvatima na vratima, kožnim oblogama sjedišta ili drvenim umetcima.
Prvi DBX modeli kupcima bi trebali biti isporučeni do proljeća 2020. godine po jedinstvenoj cijeni od 193.500 eura.
POGON
Za pogon DBX-aAston Martin koristi AMG-ov 4.0-litreni twin-turbo V8 motor koji je premijeru imao naVantage i DB11 modelima. U DBX-u on se predstavlja u najjačem izdanju sa 549 KS i 700 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da se 2.245 kg težak SUV od 0 do 100 km/h ubrza za 4,5 s i da postigne najveću brzinu od 291 km/h. V8 motor je uparen sa devetostupanjskim automatskim mjenjačem, 4x4 pogonom, aktivnim centralnim diferencijalom i stražnjim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem koji mu omogućavaju da bude dinamički veoma uvjerljiv kako na asfaltu tako i u off-roadu.