Naša stranka potrošila uvjerljivo najviše novca na Internet oglašavanje
Koliko su političari potrošili novca na internetu u kampanji?
Ako imate osjećaj da vam fotošopirana nasmijana lica političara iskaču sa svih strana, u pravu ste, jer pojedini kandidati za fotelje na predstojećim lokalnim izborima nisu štedjeli novca za oglašavanje na internetu, dok nekih nema ni u tragovima, piše Capital.ba.
Za 26 dana predizborne kampanje, u BiH je potrošeno približno 275 tisuća maraka na političko oglašavanje na platformama koje obuhvata Meta, odnosno na Facebook-u, Instagramu i Whatsapp-u. S obzirom na to da se nalazimo u finišu kampanje, a ranija iskustva to potvrđuju, za posljednjih nekoliko dana do izbora ostavlja se 'ubacivanje u petu brzinu' i trošenje još većih suma na finalne poruke biračima.
Draško ne štedi
Kao i do sada, među kandidatima iz Republike Srpske, uvjerljivo najviše novca 'skršio' je kandidat za drugi mandat za gradonačelnika Banjaluke Draško Stanivuković. Aktuelni gradonačelnik je za 26 dana sponzorirao 51 objavu na ovim društvenim mrežama i za to je potrošio blizu 16 tisuća maraka
Iza njega je Goran Selak iz SPS-a koji je do danas potrošio 10.200 maraka, a objavio je samo devet objava od početka kampanje.
Na trećem mjestu je također kandidatkinja za glavnu fotelju Banjaluke Jelena Trivić koja je do sada na svoje objave potrošila gotovo 10 tisuća maraka na nekih 20-ak objava.
Među njih se 'ugurala' i Republička stranka Srpske, čiji je predsjednik zapravo ravnatelj i vlasnik 'Tehničkog remonta' iz Bratunca Slavenko Ristić. Ova stranka je za oglašavanje potrošila oko četiri tisuće maraka na ovim društvenim mrežama, a njihov kandidat za načelnika Mile Pejičić potrošio je oko dvije tisuće maraka.
Daleko manje od njenog šefa potrošila SPS Gorana Selaka i to nešto više od dvije tisuće maraka, a nakon te stranke sa približnim iznosom su stranice ravnatelja UKC Banjaluka, Vlade Đajića iz SNSD, te Nebojše Drinića koji je na listi PDP-a Banjaluka.
U ovo društvo ugurao se i banjalučki SDP koji je na oglašavanje potrošio 2.200 maraka.
Oko istog iznosa se vrte i stranice liječnika Mikajla Lazića iz Bijeljine koji je kandidat SNSD-a u ovom gradu, a potom i stranica Ujedinjene srpske.
Interesantno je da je iz cijelog SNSD-a najviše novca na oglašavanje na mrežama u sastavu Meta-e potrošio Đajić, dok kandidata za gradonačelnika Banjaluke, liječnika Nikole Šobota, nema ni među prvih 60 oglašivača u BiH na Facebook-u i na Instagramu. Za njegovu stranicu je do sada plaćeno samo 832 marke za oglašavanje.
Među najglasnije političke oglašivače ugurali su se i pojedini portaloidi koji podržavaju određene kandidate.
U FBiH najviše troši Naša stranka
Kada je u pitanju FBiH, uvjerljivo najviše novca do sada je potrošila Naša stranka čiji je predsjednik Edin Forto sa skoro 28 tisuća maraka koje su otišle u džep Marka Zukerberga, piše Capital.
Na drugom mjestu je Irfan Čengić, načelnik općine Stari Grad Sarajevo i funkcioner SDP-a koji je potrošio 7.500 maraka.
Bez informacija o Google oglasima
Nažalost, ono na šta su naši političari najviše potrošili i ovog puta ostalo nam je nedostupno, a to su Google oglasi. Najveći internet pretraživač u koji se ulaže najviše novca i čije su reklame definitivno najefikasnije, pruža informacije o političkom oglašavanju u predizbornim kampanjama, ali samo za pojedine zemlje svijeta i zemlje Europske unije. S obzirom na to da je BiH za njih maleno tržište, njihovi analitičari još uvijek nisu pružili uvid u ove podatke.
Ostaje da se vidi kakvi će rezultati biti krajem sljedećeg tjedna, kada se obračuna sve i kada se sumiraju izvješća za mjesec dana kampanje.