PREDSTAVLJANJE - DS4 Premijum vizija u kompaktnoj formi
Sa novim DS4 modelom francuski proizvođač jasno stavlja svoje ime u premijum segment, a sa novim kompaktom donosi jedinstven udizajnersku formu koja je ponuđena kroz specijalne Cross i Performance Line modele...
Prva generacija DS4 karijeru je započela 2011. godine sa prepoznatljivim znakom Citroena na maski hladnjaka, koji je iščeznuo nakon redizajna. DS je tako postao Citroenov luksuzni podbrend, koji je od matične tvrtke odvojen specifičnim izgledom, kvalitetnijim materijalima i izradom. Druga generacija DS4 je sa 4,4 metra duža od prethodnika za 12,5 centimetara i viša pet, ali se zbog novog kutastog dizajna čini značajno gabaritnijom. S vana je to veoma moderan automobil, koji sada ima dvostruki karakter sa urbanim i off-road stilom, kojeg promovira posebna DS4 Cross verzija. Ljubiteljima sportskih karakteristika s druge strane ponuđen je poseban Performance Line paket. Novi DS4 njeguje jedinstven dizajnerski stil, sa izraženim kutastim formama, koje je u okviru aktualne DS game promovirao raskošni SUV model, DS7 Crossback.
Prednji dio karakterističan je prije svega po izlomljenim bočnim dnevnim LED svjetlima, koja su uparena sa najsuvremenijim Matrix LED farovima. Tu su i veliki DS logotip, te rešetkasta maska hladnjaka, koja je spojena sa branikom bez vidljivog okvira, te kao takva predstavlja jedinstveno rješenje u okvirima novoosnovane Stellantis grupacije. Na bokovima se ističu specifično oblikovani 19 i 20-inčni aluminijski naplaci, te neobična krovna linija. Interesantnijim od ostalih detalja čine se i pokretni rukohvati na vratima, koji se kao na nekim od najekskluzivnijih modela današnjice prilikom uporabe automatski uvlače i izvlače iz svojih kućišta. Isti sustav koristi i raskošna DS limuzina serije 9, ali i mali gradski DS 3 Crossover. Straga su dominantna 3D LED svjetla i dvostruke kromirane imitacije ispušnih otvora. Veoma dinamično izgleda i kontrastni crni krov, koji zbog zatamnjenih A stupova izgleda kao da je oslonjen samo na stražnji dio vozila. Neki ljubitelji talijanskih automobila su primijetili da i novi DS 4 mnogim stilskim rješenjima s vana neodoljivo podsjeća na Lanciu Deltu, a jedno od njih svakako je i kontrastni krov. DS modeli oduvijek su u interijeru nudili spoj vrhunskog luksuza i neobičnih dizajnerskih rješenja, po kojima je izvorni Citroen oduvijek bio prepoznatljiv.
Ovoga puta ponuđen je spoj vrhunskih kožnih i plastičnih materijala sa najsuvremenijim digitalnim rješenjima. Ispred vozača se nalazi kožom obloženi multifunkcionalni upravljač kroz kojeg se gleda u digitalne instrumente. Iznad njih na vjetrobranskom staklu projektira se 21-inčni head-up displej sa mnoštvom korisnih informacija i aktivnih animacija, dok je na sredini 10-inčni na dodir osjetljivi zaslon DS Iris multimedije, kojom se može upravljati glasovno ili preko dodirnog zaslona na tunelu mjenjača. Sjedišta su potpuno nova i presvučena vrhunskom kožom, a u kabini se mogu naći ekskluzivni materijali poput karbona, alkantare, drveta i aluminija. DS nije zanemario potrebe suvremenih korisnika, pa je multimedija jednostavno poveziva sa pametnim uređajima preko Android Auto i Apple Car Play aplikacija, a tu je i veliki broj utičnica za punjenje i USB priključaka. U DS-u ističu da je kabinski komfor na razini limuzina srednje klase, dok je zapremina prtljažnika od 430 litara u samom vrhu kada je riječ o premijum kompaktima. U DS-u ističu da su svoj novi automobil opremili autonomnom tehnologijom druge razine, koja svoj rad zasniva na sinergiji prednjeg radara, ultrasoničnih senzora i nadzornih kamera instaliranih u visini unutarnjeg retrovizora. Ovisno o paketu opreme ili pojedinačnim željama kupaca DS 4 je moguće opremiti sa aktivnim tempomatom, sustavom za korekciju putanje i upozorenje na gubitak iste, zatim sa nadzorom mrtvog kuta i sprečavanjem naleta vozila sa bočne strane prilikom kretanja unatrag i slično. Tu su i mogućnost automatskog kočenja u slučaju opasnosti, te sustav za prepoznavanje znakova sa adekvatnim upozorenjima o kršenju zakonskih propisa. Dosadašnje reakcije kupaca na novi DS 4 su prema francuskom proizvođaču odlične, a već je primljen određeni broj prednarudžbi. Promotivnecijenejošnisuformirane, a prveisporukeočekuju se početkomljeta.
Bez obzira na to da li je riječ o standardnom ili DS4 Cross modelu, klirens je uvijek isti
POGON
Za pogon novog DS4 zadužena su dva benzinca, trocilindarski 1,2 sa 130 KS i veći 1,6 koji iz četiri cilindra istiskuje 180 i 225 KS. Ljubiteljima dizelaša ponuđen je 1,5 HDi agregat sa 130 „konja“. Svi motori kombinirani su sa osmostupanjskim automatikom i prednjim pogonom. U skladu sa aktualnim trendovima ponuđena je i plug-in hibridna verzija, koja uparuje 1,6 benzinski motor sa 160 KS i elektromotor sa dodatnih 110 „konja“. Ovaj model nudi električnu autonomiju od 50 kilometara, što je dovoljno da u mnogim europskim zemljama dobije epitet električnog automobila, a samim tim i sve privilegije koje sleduju ovu vrstu vozila.
OSIM DIGITALNIH INSTRUMENATA VOZAČ MOŽE DA SE OSLONI I NA HEAD-UP DISPLEJ SA ŽIVOPISNIM PROJEKCIJAMA KOJE MU OLAKŠAVAJU SNALAŽENJE. POSEBNO INTERESANTNIM ČINI SE NAVIGACIONI SEGMENT ZA KOJEG DS TVRDI DA SE KORISTI VISOKIM STUPNJEM VJEŠTAČKE INTELIGENCIJE...