Riješen problem u Ševaš Njivama, građani odustali od prosvjeda
U sjedištu Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH potpisan je ugovor o gradnji dionice Tarčin – Konjic (poddionica Tarčin – Ivan).
Potpisnici su direktor JP Autoceste FBiH (investitor) Adnan Terzić, direktor komapnije Euro-Asfalt uime konzorcija izvođača radova koji čini i Granit AD Skopje – Hamed Ramić, te federalni ministar prometa Denis Lasić u svojstvu svjedoka sa strane JP Autoceste FBiH i Almedin Husomanović u svojstvu svjedoka ispred izvođača.
Najznačajnije investicije
Ovo je inače osmi po redu ugovor u sklopu investicijskog ciklusa započetog prije dvije godine. I to su, kako su kazali iz Autocesta, trenutno najznačajnije investicije u građevinarstvu Bosne i Hercegovine.
- Nakon što smo dobili Zakon o akcizama i izmjene i dopune prostornog plana sa specijalnim obilježjima za Autoput 5c, uspjeli smo potpisati i osam ugovora za otprilike 45 kilometara koridora. Ova dionica je važna jer spaja tunel koji je u izgradnji s ostatkom koridora. Radovi počinju već sutra (danas), jer na terenu imamo određeni broj mašina, izjavio je Terzić.
Predstavnike medija interesiralo je i da li će uskoro biti riješen problem prolaza ispod mosta Počitelj-Zvirovići, na kojem insistira lokalna zajednica i Udruženje poljoprivrednih proizvođača, o čemu je Dnevni list prvi pisao još u ožujku.
- Trudimo se i u 99.9 posto slučajeva uspijevamo odgovoriti zahtjevima lokalnih zajednica koji su zaista realni. Tako ćemo shvatiti i građane u Ševaš Njivama i prihvatiti njihove zahtjeve, odnosno riješti dio stvari koji im predstavlja problem za život, dodao je.
Kontaktirali smo potom i predsjednika Udruge Mehmeda Šabanovića koji nam je zahvalivši na ustupljenom prostoru ranije, kazao kako je postignut dogovor, te kako su se u Autocestama obvezali riješiti problem zbog čega se odustalo od prosvjeda koji je bio planiran sutra u 11 sati.
Terzić je inače jučer najavio je i buduću gradnju tunela Kvanj, koja će trajati 36 mjeseci, a zatim i tunel Prenj. Rok za završetak svih dionica je šest godina. Mali problem za radnike na terenu predstavlja i pandemija koronavirusa.
- Pojedinačne slučajeve nažalost ne možemo spriječiti. Sreća je da nemamo veći broj zaraženih. Izvođači provode sve mjere kako bi zaštitili uposlenike, a pomažemo im i mi, kao i nadležni zavodi, ističe Terzić.
Hamed Ramić iz kompanije “Euro-Asfalt“napomenuo je da je dionica dugačka 4.9 kilometara, kao i da je tokom gradnje potrebno iskopati milijun kubnih metara zemlje, odnono izraditi isto toliko nasipa. Dionica uključuje i dva viadukta. Rok za gradnju tih objekata je 17 mjeseci.
- Imamo za izgraditi i jedno odmorište, kao i sanaciju i izradu lokalne infrastrukture. Tunel Ivan dugačak je 1750 metara. Dosad je iskopano 25 posto od ukupne dužine, dok bismo ostatak trebali riješiti u narednih 12 mjeseci, kazao je Ramić.
Uskoro još 11 kilometara
Ministar prometa FBiH Denis Lasić najavio je novi niz ugovora, te kako je rekao “zaokruživanje“ koridora. Uvjeren je da će se i ovog puta sve uraditi na najbolji način i u bržem roku od predviđenog.
Dosad je inače izgrađeno oko 105 kilometara koridora, a trenutno se radi na preko 40 kilometara. Za dva mjeseca u funkciju će se pustiti još 11 kilometara, a realno je da se kompletan koridor završi do 2027. godine.
Vrijednost jučerašnjeg ugovora je 77.903.313 eura odnosno 66.584.028 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Europske investicione banke (EIB) i bespovratnim grant sredstvima od strane WBIF (sredstva EU) u visini od 11,7 milijuna eura. Predviđeni rok izgradnje je 20 mjeseci.
D. A.