Upaljen alarm za BiH, digitalna pismenost učenika ispod prosjeka: “Internet je alat, ali ga koriste pogrešno”
Digitalna pismenost
U vrijeme kada skoro svako dijete ima pristup internetu i tehnološkim uređajima, alarmantni rezultati. Digitalna pismenost kod učenika osmih razreda u BiH ispod prosjeka. Podaci o kojem smo već govorili rezultat su velikog međunarodnog istraživanja koje procjenjuje računalnu i informacijsku pismenost učenika osmih razreda osnovnog obrazovanja. Branka Popić - zamjenica koordinatorice ICILS 2023 istraživanja govorila je za Novi dan.
Na samom početku razgovora za Novi dan kazala je šta znači biti digitalno pisem i u kojim oblastima učenici iz BiH su najlošije ocijenjeni.
“Podaci za BiH su ispod međunarodnog prosjeka. Oko 35 zemalja svijeta je učestvovalo u ovom istraživanju. Osvojili smo 440 bodova na skali. Moramo javnost da alarmiramo da ovo nije takmičeno. Međunarodni prosjek je 476 bodova. Alarm je upaljen i na međunarodnom nivou. Ispod međunarodnog prosjeka smo, treba se nešto raditi. Ovo istraživanje nije takmičenje niti rangiranje. Djeca su nam najlošija u funkcionalnom stanju. Samo jedan posto učenika je na naprednom nivou”, kazala je Popić.
Potom je dodala:
“Ovo istraživanje nije vezano za predmet informatika. Ovo je vezano za pismenost, ne za nastavne planove i programe. Nastavnici moraju biti mnogo spreminiji da bi prenosili svoje znanje na učenike. Kako će to prenositi ako ne prate trendove, ne edukuju se. Istočne zemlje su najprednije. Oni ulažu u obrazovanje. Svi bi se trebali ugledati na njih”.
Navela je kako je i jako važna tehnička opremljenost škola.
“Najviše vremena provode na društvenim mrežama, najmanje koriste digitalne vještine za usvajanje novih saznanja. Internet može biti alat, to može biti pomoć u nastavnom procesu. Da znaju pronalaziti informacije. Koje su validne informacije, koje nisu. Ovo istraživanje je pokazalo da naši učenici nisu spremni na to. 65 posto učenika je na niskom nivou. To znači da samo uz pomoć nastavnika mogu raditi određene zahtjeve”, kazala je Branka Popić.
Nastavnici moraju pratiti trendove
Osvrnula se i na ulogu roditelja u obrazovanju djece.
“Što je veće obrazovanje roditelja, to su i veća učenička postignuća. Da roditelji trebaju da uđu u ovaj proces saradnje, definitivno da. Saradnja je ključ uspjeha. Nisam za ukidanje ili zabrane bilo čega. Za praćenje tog cjelokupnog procesa sam u potpunosti jesam. Moguće je pratiti djecu na društvenim mrežama. Škola to može da radi. Nastavnici i cjelokupna zajednica trebaju biti spremni na to. Obrazovne vlasti im moraju dati podršku. Nastavnici moraju pratiti trendove. Non stop se nešto mijenja. Trebamo znati da cjeloživotno učenje je spas ta buduće generacije”, zaključila je Branka Popić za N1.