Dnevni.ba - PRELOADER

ZA VRIJEME KORONE 400 PRITUŽBI: Građani - potrošači imaju pravo znati svoja zakonska prava

23 Ruj 2020


ZA VRIJEME KORONE 400 PRITUŽBI: Građani - potrošači imaju pravo znati svoja zakonska prava

U proteklih šest mjeseci, za vrijeme pandemije korona virusa, Instituciji ombudsmena za zaštitu potrošača pristiglo je više od 400 raznih žalbi i pritužbi. U početku su se građani BiH, kako je to jučer izjavio ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić uoči konzultativnog sastanka potrošačkih udruga i Institucije ombudsmena o prednacrtu srednjoročnog plana rada 2021-2023. i prednacrtu programa rada te institucije za 2021., uglavnom žalili na rast cijena i nedostatak određenih artikala na policama u trgovinama, a kasnije i na nepravedne usluge u telekomunikacijskom, bankarskom sektoru i slično. U okviru pojedinačnih mjera, ombudsmeni su odgovarali na žalbe i usmjeravali građane na tržišne inspektore ili su problemi rješavani s trgovcima izravno, a u okviru kolektivnih mjera, davane su preporuke za različite sektore, dodao je Marić.

Na pitanje što učniti na daljnjoj zaštiti potrošača, istaknuo je da je u cijeli problem cilj uključiti medije jer građani - potrošači imaju pravo znati svoja zakonska prava kao i da se mogu obratiti Instituciji ombudsmena kako bi ona mogla reagirati na nepravilnosti. Za sada, ocjena je, potrošači nisu dovoljno upoznati s vlastitim pravima niti s činjenicom da ih uopće imaju. Prema Marićevim riječima, rad ombudsmena u ovoj oblasti daje rezultate jer se sporovi u većoj mjeri rješavaju u korist potrošača. Ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH ukazao je i da je zaštita potrošača kontinuirani posao, ali se mora još razvijati u cilju približavanja europskim standardima. On je, u tom cilju, potrebnim ocijenio i jače uključivanje nevladinog sektora.

U ime realizatora projekta „Doprinos organizacija civilnog društva u zaštiti potrošača sukladno EU standardima“, Danijel Malić je pojasnio da je osnovna zadaća tog projekta adresira kolektivnu zaštitu potrošača kroz uspostavu savjeta za zaštitu potrošača u lokalnim zajednicama, kao i povjerenstava za rješavanje prigovora pri javnim komunalnim poduzećima. “Savjeti donose politike na županijskoj i lokalnoj razini koje se tiču cijena, načina isporuke usluga, kvaliteta usluga i slično, dok povjerenstva rade na rješavanju pojedinačnih prigovora potrošača, ali i prigovora koji se odnose na zajednice etažnih vlasnika, tj. sustava kolektivnog stanovanja“, pojasnio je Malić koji je, također, potvrdio da se i u jeku pandemije COVID-19 ispostavilo da su najčešći prekršitelji potrošačkih prava komunalna poduzeća. Ocjena je i da važećoj politici zaštite potrošača u BiH nedostaje dosljednja realizacija propisa.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

3 h 13 min

U novom broju donosimo

Novi broj

14 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

13 Stu 2024