Image default
AUTO

Renault Captur druge generacije

Prije nego što nas je zadesila vanredna situacija koju je izazvao corona virus naša ekipa je bila na prezentaciji novog Renault Captura druge generacije koja se odvijala na relaciji Beograd – Mokrin – Beograd…

Put do uspjeha i prodanih preko milijun i po primjeraka vremenom je postajao sve teži, ponajviše zbog umnogostručavanja broja konkurenata. Budući da je „Francuzima” cilj da Captur zadrži prvu poziciju u segmentu, posegnuli su za „tajnim sastojkom” u novom receptu. Novi Captur potpuno je „novi”, ali je zadržao sve ono dobro od prve generacije. Na primjer, posađen je na istu platformu kao Clio, CMF-B, ali je za razliku od Clia od zemlje odvojen 175 milimetara. S Cliom dijeli i mnogobrojna stilska i dizajnerska rješenja poput oblika prednjeg dijela vozila, LED svjetala „C” oblika, maske hladnjaka, branika i slično. Iako su stražnja svjetla specifično skrojena samo za Captur, ipak najveću distinkciju čini sveukupna silueta koja izraženim bočnim linijama i jakim bedrima više podsjeća na broj većeg Kadjara, nego na Clia.

Dojmu veličine sigurno doprinosi i činjenica da je novi Captur od starog duži za punih 11 centimetara. Logično, toliki rast osjetan je i u kabini, naročito u drugom redu sjedišta posađenih na šinama kako bi se moglo manipulirati prtljažnim prostorom. Kad smo već kod prtljažnika vrijedi spomenuti kako je osnovni minimum kapaciteta 422 litra, a osnovni maksimum 536 litara.

 „Naš” Captur je raspolagao i Multi-Sense opcijom u kojoj smo mogli birati između tri ponuđena režima vožnje sa pripadajućim vizualnim podešavanjima instrumenata i ambijentalnog osvjetljenja. Šta mislite, koji režim je nama bio najinteresantniji? Sport, naravno! Mada se i nije toliko sportski ponašao, jer je našoj ekipi pripala osnovna pogonska verzija sa, reklo bi se „samo” 100 KS. Međutim, tih 100 „konja” uz nama omiljeni režim, preciznije upravljanje i nešto bolji odziv na „udaranje po gasu”, djelovalo nam je prilično razigrano, a na kraju pohvalno efikasno uz prosječnih oko šest litara izmjerenih na ruti dugoj oko 400 km.

Ruku na srce, nije sve vrijeme vožnje bilo samo „jurcanje”. Upoznali smo se i sa nekim naprednim tehnologijama kojima Captur raspolaže, pa nas je na autoputu sam vozio, prepoznavao je prometne znakove i upozoravao na prekoračenje dozvoljene brzine kretanja, upozoravao nas kada smo se približavali bijeloj liniji, a kada bismo je gazili „otimao” bi nam upravljač da nas vrati u traku. Sustavom kamera koje nadziru 360° oko vozila olakšavao je manevre, dok se na parkingu snalazio kao riba u vodi uz sustav za automatsko parkiranje, što će onima koji se ne snalaze najbolje za upravljačem sigurno bit stavka više na listi opreme kada se odluče na kupnju novog Captura.

U BiH prodaja Captura je već počela, a na odluku o kupnji sigurno najviše utječe cijena. Za najjeftiniji Captur sa TCe 100 motorom i Zen opremom bh. kupci će trebat izdvojiti 29.800 KM, dok će najjeftinija dizelska verzija (Blue dCi 95) stajati 32.600 KM. Bitno je naglasiti da cijena podrazumijeva i petogodišnju garanciju ili interval od 100.000 pređenih kilometara. U usporedbi sa starim cijenama evidentan je rast cijene za oko 1.500, odnosno 1.700 KM kod benzinca, što je opravdano uzevši u obzir sve novitete sa kojima druga generacija Captura nastupa.

MOTORI

Srce novog Captura kucaće novim ritmom jer pogonsku gamu čini nova lista. Ponuda se otvara jednolitrenim TCe 100 motorom sa tri klipa i turbo-punjačem, odakle se na podlogu isključivo putem petostupanjskog manualnog mjenjača, preko prednje osovine, isporučuje 100 KS. Na listi želja ljubiteljima agilnosti zasigurno će prioritet pripast 1.3-litrenom TCe benzincu od 130 KS koji će se moći upariti sa manualnim mjenjačem sa šest stupanja prijenosa ili sedambrzinskim EDC automatikom sa dva kvačila. Ni Renault se ne odriče dizela pa kod novog Captura zadržava iz Clia poznate 1.5-litrene Blue dCi motore sa 95 ili 115 „konja”. Slabiji dizel moći će se upariti samo sa manualnim mjenjačem, dok će se jača verzija moći upariti i sa EDC-om.

Pošto će dizelskim jedinicama Captur prkositi eko standardima i normama, red je da se na neki način iskupi. Definitivno, najbolje iskupljenje je što će Captur ponijeti titulu prvog Renaultovog plug-in hibridnog automobila. E-TECH oznaka podrazumijevat će 1.6-litrenu atmosfersku jedinicu posebno prerađenu za ovu namjenu, te dva elektro motora koja će se hranit strujom iz 9,8 kWh baterije. Najavljena autonomija sa nultom stopom emisije CO2 je oko 45 km.

VEZANO

Renault daruje i snove ostvaruje! VELIKA ZIMSKA AKCIJA

urednik

Renault Megane 2020.: Pogon i kabina zavidno unaprijeđeni

urednik

Renault, Nissan i Mitsubishi mijenjaju partnerstvo kako bi opstali

urednik