Image default
ZDRAVLJE

Kreirajte ciljeve i planove, suprotstavite se depresiji!

Depresija svakodnevno utječe na sve više i više ljudi, pogotovo u vrijeme korona krize, a velik dio tih ljudi protiv depresije se bori antidepresivima.  

Iako antidepresivi mogu pomoći onima koji se bore s umjerenom do teškom depresijom, obično su manje učinkoviti za one koji se bore s blagom depresijom. Depresija je ozbiljan problem koji značajno smanjuje kvalitetu života. Utječe na milijune ljudi diljem svijeta, a osobe koje su njom pogođene gube interes za sva područja života, od ljubavi do posla. Međutim, mnogi nisu još uvijek dovoljno informirani pa se s njom bore na pogrešan način. Ovo su stvari koje trebate izbjegavati:

Nedostatak ciljeva

Depresija smanjuje vašu volju kreirati i ostvarivati ciljeve, a smanjenje ciljeva može

potaknuti depresiju. Stoga bili u depresiji ili ne, važno je sebi postavljati ciljeve koje ćete težiti ostvariti. Kreirajte ciljeve i planove, bez obzira koliko malo energije i volje imali. Tjelovježba može smanjiti depresiju jer utječe na promjenu i regulaciju norepinefrina i serotonina. Također, oslobađa endorfin koji je odgovoran za dobro raspoloženje.

Nepokretnost

Depresija čini ljude pasivnijima, pa ne samo da nemaju energije za redovitu tjelovježbu, nego nemaju ni za najobičnije rutinske poslove. Svim silama se potrudite kretati, izlaziti i bavite se različitim aktivnostima, bez obzira što nemate snage i volje za njih, jer s vremenom postaje sve teže i teže pokrenuti se.

Gledanje teških drama i horora

Ovo se na prvu može činiti kao dobra tehnika opuštanja, jer osobe kojima je teško vole gledati i čitati o drugima kojima je još teže, ali takvi filmovi potiču strah, anksioznost i stres, a sve to vas uvlači u još dublju krizu. Izbjegavajte čitanje crne kronike te birajte humoristične serije i filmove.

Slušanje tužne, depresivne glazbe

Glazba ima veliki utjecaj na emocije, a većina ljudi sluša glazbu koja odgovara njihovom raspoloženju. Klasična, duhovna ili “sretna” glazba je puno bolji odabir.

Smanjenje društvenosti

Oni koji pate od depresije najčešće žele biti sami. Ali druženja su nužna za zdrav život. Što više vremena provodite s drugima, to ćete se bolje osjećati, a što ste osamljeniji, to ćete više upadati u depresiju.

Nedostatak rutine

Rutina je stekla lošu reputaciju jer predstavlja dosadu, ali rutina također predstavlja za um ugodu i smanjuje anksioznost. Kada znate što ćete raditi u srijedu uvečer, lakše ćete izdržati taj dan.

Kupnja

Kupnja je nešto što kreira i povećava depresiju. Šoping je dobra terapija ako kupujete u skladu sa svojim mogućnostima i ne ulazite u minuse, u protivnom kreira još veću depresiju i stres.