Image default
ZDRAVLJE

Kako ojačati djetetov imunitet?

Svaka mama zna koliko je važan imunitet njezina djeteta. On se bori s bakterijama i virusima i održava ga zdravim. Stoga pročitajte što stručnjaci preporučuju što možete napraviti da vaše dijete bude snažnije i zdravije.

NEKA SE DRUŽI

Prema istraživanju u kojem je sudjelovalo više od 1200 djece, igranje u parku ili igraonici jača imunitet. Iako je veća vjerojatnost da će vaše dijete pokupiti više virusa ako se više druži (za početak, vjerojatno će češće kašljati i šmrcati), ta izloženost zapravo mu jača imunitet toliko da će do pete godine života bolje odolijevati bolestima nego djeca koja nisu išla u vrtić ili se redovito družila s vršnjacima.

Bez bojazni upišite dijete u vrtić ili igraonicu te ga što češće vodite među drugu djecu na igranje. I ne radi se samo o zdravlju – nova prijateljstva ojačat će mu samopouzdanje i dobro raspoloženje (a i vaše!).

ZABRANITE PUŠENJE

Otrovi iz cigaretnoga dima izuzetno su štetni za organe u razvoju – pasivno pušenje u djetinjstvu povezano je s povećanim rizikom od raka, astme i ostalih dišnih bolesti, od srčanih bolesti i smrti u kolijevci, da spomenemo samo neke. Najbolje što možete učiniti za zdravlje svojega djeteta jest da vi i vaš partner prestanete pušiti.

AKTIVNOSTI

Danas su djeca znatno teža, djelomično i zato što se manje kreću. Čak i najmlađi trebaju vježbanje: ono im održava srce i cirkulaciju zdravima, jača mišiće i kosti, troši tjelesnu mast te smanjuje rizik od obolijevanja. Vježbanje i kretanje također pozitivno utječu na dobro raspoloženje i opće stanje – kada smo tjelesno aktivni, mozak ispušta kemikalije kao što su serotonin i endorfin, tjelesne prirodne hormone zbog kojih se dobro osjećamo.

Isključite televizor i plešite sa svojim djetetom. Izvadite ga iz kolica i pustite da šeće naokolo ili neka vozi bicikl, pliva, trči vrtom, ide u park… Glavno je da se kreće. A to je dobro i za vas!

DOBAR SAN

U snu tijelo vašega djeteta stvara antitijela i hormone rasta. Loš san može spriječiti proizvodnju interleukina-1, koji je odgovoran za održavanje zdravlja i obranu od infekcija.

Kako biste pomogli djetetu da više i bolje spava, uspostavite večernju rutinu, na primjer: večera, kupanje, priča i maženje. Dijete stavite spavati dok je još budno kako bi se naučilo uspavati bez vas – tako će se i noću lakše umiriti i ponovno zaspati ako se slučajno probudi.

NASTAVITE DOJITI

Dojenje je jedan od najboljih načina da ojačate i zaštitite djetetovo zdravlje. Majčino mlijeko sadržava sve hranjive tvari koje bebi trebaju za zdravi rast, kao i vrijedna antitijela za obranu od infekcija i bolesti, od bolova u trbuhu do leukemije, od dječje šećerne bolesti do upala uha. Istraživanja također pokazuju da dojenje štiti od alergijskih reakcija kao što su astma i ekcem. Čak i ako ste dojili samo prvih nekoliko dana, omogućili ste svojem djetetu zdravi početak.

Ako imate poteškoća s dojenjem, potražite pomoć – to je ključno u početku, dok ne svladate vještinu i naviknete se. Mnoge žene odustanu jer ne dobiju prikladnu pomoć i podršku.

NAUČITE GA PRATI RUKE

Iako vaše dijete mora doći u dodir s virusima i bakterijama kako bi izgradilo imunološki sustav, prevelika izloženost može dovesti i to težih bolesti. Pranje ruku najbolji je način da smanjite rizik. To je prva linija obrane protiv širenja mnogih bolesti, među kojima su i prehlade i proljev.

Perite ruke zajedno nekoliko puta na dan kako bi dijete steklo tu važnu naviku. Uvijek koristite toplu vodu i sapun te dobro obrišite ruke. Dijete bi uvijek trebalo oprati ruke prije jela i nakon obavljene nužde.

VEZANO

Troje djece u New Yorku umrlo od toksičnog šoka povezanog sa koronavirusom

urednik

Postoje indicije da su djeca s koronavirusom manje zarazna od odraslih

urednik

Nošenje djece u naručju: Preporučljivo ili ne?

urednik