Image default
ZDRAVLJE

Vitalnost, energija i zdravlje

Dobra vitalnost i imunitet ili dobra otpornost organizma idu zajedno i o tome treba voditi računa, jer se time poboljšava kvaliteta i mogućnost dugog života. Za vitalnost kaže se da je to životna snaga, sposobnost, krepkost, izdržljivost, živahnost.

Suvremen način života nudi brojne prednosti civilizacijskog napretka, no ubrzan životni tempo, onečišćen okoliš, povećani zahtjevi na radnome mjestu te obiteljske obveze uzrokuju često ono što nazivamo stresom. Na takvu situaciju vezuju se nepravilna prehrana, premalo odmora, ali i premalo kretanja, što izaziva ubrzano starenje i promjene koje bitno smanjuju kvalitetu života.

Unos vitamina

Dovoljan dnevni unos vitamina i minerala pomaže nam u očuvanju zdravlja. No, često ga je teško osigurati uobičajenom prehranom jer hrana u razvijenim zemljama obično sadrži previše kalorija, masnoća, soli i aditiva, a premalo vitamina, minerala i vlaknastih tvari. Zato je važno razmisliti o proizvodu kojim ćemo nadomjestiti sve potrebne vitamine i minerale. Važno je da u organizam unosimo tvari koje djeluju na imunitet, čišćenje organizma, zaštitu od djelovanja slobodnih radikala (antioksidansi)… Sva ova svojstva dobro su došla našem zdravstvenom stanju, a dobro zdravlje znači kvalitetan i dug život.

Nekoliko prehrambenih savjeta

Raznovrsna, kvalitetna prehrana, bavljenje sportom ili nekom drugom fizičkom aktivnosti, uzimanje preparata koji spadaju u dodatke prehrani (vitamini, minerali, balastne tvari) – povećavaju našu vitalnost.

Nastojte barem pet puta dnevno uzimati svježe voće i povrće. Jedite više ribe, naročito bijele, ali uključite i plavu, kao što su tuna, losos, skuša, srdela. Najbolje bi bilo potpuno se odreći sve masne hrane, uključujući hamburgere, kobasice, sir, vrhnje, čips i sl. Kad god je to moguće, pokušajte ih zamijeniti proizvodima s manje masnoće. Konzumiranje slatkog – kolača, keksa, krema i bombona – svedite na najmanju mjeru ili potpuno izbacite. Ako niste sportaš tada budite aktivni za svoje zdravlje, bavite se tjelesnom aktivnošću barem 30 minuta svaki dan (brza šetnja, bicikl, rolanje).

U nedostatku hranjivih tvari u vašoj prehrani te ne adekvatnim pripremanjem hrane, preporučujemo vam korištenje dodatka prehrani kako bi održali dobar imunitet i time očuvali svoje zdravlje. Pijte dovoljno tekućine – preporuča se barem dvije litre vode dnevno.