Image default
DNEVNI GASTRO

Namirnice mogu štititi od zloglasnih UV zraka

Do sada vjerojatno već sve znate o kremama za sunčanje s odgovarajućim zaštitnim faktorom i koliko je sunce opasno za našu kožu. A jeste li znali da nas određena hrana također može štititi od zloglasnih UV zraka koje mogu uzrokovati rak kože? Krenimo redom…

Rajčice

Ljeti rajčice možemo jesti u najraznovrsnijim jelima, a neki ih toliko vole da ih grickaju kao jabuku. Antioksidant likopen koji se nalazi u rajčici umanjuje osjetljivost kože na sunce i opekline. Da biste iskoristili učinak likopena iz rajčice, najbolje ju je kuhati i iskoristiti u umacima ili u varivima s drugim povrćem. Do ovog su zaključka došli u istraživanju na jednom engleskom sveučilištu koje je pokazalo da su ljudi bili manje osjetljivi na sunce ako su pili četvrtinu čaše soka od kuhane rajčice dnevno.

Lubenica

Kad idući put na tržnici budete kupovali voće, nikako nemojte zaobići lubenicu. Na moru se ovim slasnim voćem možete počastiti i na plaži, a prirodni je zaštitnik vaše kože od sunca. Lubenica također sadrži visoku razinu likopena koji pomaže otpuštanju štetnih spojeva slobodnih radikala pa tako čuva kožu od starenja i opeklina uzrokovanih opasnim zrakama sunca.

Maline, borovnice i kupine

Kao i zbog sočne lubenice, jedva čekamo ljeto da bismo uživali u malinama, borovnicama i kupinama koje se mogu jesti same, u voćnim salatama ili osvježavajućim laganim kolačima. Ovo je voće bogato antioksidantima koji podižu prirodnu zaštitu od štetnih UV zraka sunca. Likopen koji se nalazi u njima daje im lijepu crvenu boju kao i rajčici ili lubenici. Ako se zasitite ovih bobica, probajte nešto novo, odnosno goji bobice.

Brokula

I brokula je dobra za zaštitu kože, mada svi znamo koliko je inače dobra za zdravlje organizma. Vitamin C koji se nalazi u brokuli potiče proizvodnju kolagena koji, pak, kožu čini otpornijom na slobodne radikale. Ako želite izvući najveću moguću korist od brokule, trebate jesti mjeru od šalice i pol dnevno.

Slatki krumpir i mrkva

Sigurno ste čuli za beta karoten, posebno ako vam je koža alergična na sunce pa već u proljeće pijete kapsule da se pripremite za ljeto. Sada znate da si možete pomoći i slatkim krumpirom, koji je također bogat beta karotenom, a ako vam nije na listi dragih namirnica, grickajte mrkvu. I znajte da tamniji krumpir ima više beta karotena.

Riba

Omega-3 kiseline kojima je bogat losos, pastrva ili, pak, lokarda dvostruko su korisne za zaštitu kože. Osim što su omega-3 kiseline dobre za kožu ako dođe do opeklina, smanjuju rizik od melanoma. Ribu biste trebali objedovati dva puta tjedno.

Zeleni ili crni čaj

Šalica čaja ujutro umjesto kave dobro će vam doći, posebno ako se izlažete suncu. Zeleni i crni čajevi u sebi imaju polifenole koji kožu štite iznutra na van. Istraživanja pokazuju da dvije ili više šalica čaja dnevno mogu umanjiti šansu za jednom vrstom melanoma do 30 posto.

Tamna čokolada

Mmm, tko ne bi pojeo ukusnu kockicu tamne čokolade, posebno kad je u zdravstvene svrhe! Tamna čokolada ima veliki udio kakaovca koji je jaki antioksidant jer u sebi ima flavanol. On čini kožu čini hidratantnijom i mekšom. Umjesto čokolade možete popiti i šalicu kakaa jer su istraživanja pokazala da koža postaje čak 25 posto manje osjetljiva na sunce.

VEZANO

Čime se hrani Jennifer Lopez

urednik

Ne važite se svaki dan, ne preskačite obroke…

urednik

Hrana uz koju ćete prštati od energije

urednik