Image default
AUTO

Novi interijer sa sportskim eksterijerom

Audi je sa novom „trojkom“ posebno naglasio sportske dizajnerske atribute, ponudio multimedijalno suvremeniji interijer, ali i zadržao mnoštvo klasičnih komandi. Pogonska gama je potpuno nova i efikasnija od dosadašnje…

Četiri mjeseca nakon Volkswagen Golfa VIII i dva nakon novog Seat Leona, Audi je predstavio četvrtu generaciju A3 Sportbacka. Sva tri pomenuta kompakta zasnovana su na istoj MQB platformi, a dobrim dijelom međusobno dijele i mnoga ista pogonska i tehnološka rješenja. Naravno, sva tri se obraćaju različitim grupama kupaca. Za razliku od Leona koji se značajno promijenio, Audi se odlučio za sigurniji evolutivni proces, kakav već godinama unatrag uspješno prakticira Volkswagen sa svojim modelima. Vanjski izgled prilagođen je aktualnim dizajnerskim trendovima, koji nalažu da se Audijevi modeli prepoznaju po do sada najkutastijoj šestokutnoj „single frame“ maski hladnjaka.

Prednji branik je istaknut sa bočnim svijetlim okvirima koji imitiraju dodatne otvore za dovod zraka kakve imaju sportski automobili. U skladu sa trendovima su i najsuvremenija standardna LED svjetla, koja su dobila veće bočne elemente. Dinamičnije profiliran sa četiri uzdužna pregiba je i poklopac motora, a po istom principu vizualno su promijenjene i limene površine ne vratima. Raspored staklenih površina ostao je isti, ali su one sada naglašene kromiranim okvirom. Stražnja LED svjetla su također dobila moderniju formu, koja je stilski najbliža rješenjima koja nude A4 i A6 modeli, dok su u skladu sa ekološkim trendovima standardni ispušni otvori zamijenjeni kromiranim imitacijama. Generalni zaključak je da novi A3 Sportback izgleda dinamičnije od prethodnika. Sa 4,34 metra dužine on je i tri centimetra duži. Međuosovinski razmak je ostao isti, a takva je zapremina prtljažnika koja varira od osnovnih 380 do maksimalnih 1.200 litara. Najveće promjene desile su se u interijeru, koji je poprilično drugačiji u odnosu na sva aktualna Audijeva rješenja. Originalnošću se ističe raspored novih lamelarnih ventilacionih otvora, koji su neposredno uz nove digitalne instrumente sa MIB3 multimedijom, koja je već promovirana sa Golfom. A3 je dobio i veliki na dodir osjetljivi 10,1-inčni zaslon, koji je opciono dostupan i u 12,3-inčnom formatu. Za razliku od Golfa koji je gotovo u potpunosti prešao na dodirne komande, A3 njeguje konzervativniji pristup sa mnoštvom klasičnih tastera i prekidača. Prvi modeli A3 Sportbacka kupcima bi trebali biti isporučeni sa sadržajnom promotivnom „Edition One“ opremom po početnoj cijeni od 28.900 eura, dok bi najpovoljnija standardna „trojka“ trebalo da bude dostupna za 26.800 eura.

Iz ponude su izbačeni trovratni i kabriolet model, a A3 će se od sada nuditi samo kao petovratni Sportback ili kao limuzina

POGON

Od starta prodaje A3 Sportback bit će ponuđen sa jednim 1,5-litrenim TSI benzincem sa 150 KS i dvije verzije novog 2.0 TDI dizelaša sa 116 i 150 KS. Do ljeta bi u ponudu trebao biti uvršten i 1.0 TSI trocilindarski benzinac sa 110 KS i blagim hibridnim pogonom.


Svi benzinski motori dolaze u kombinaciji sa 48-voltnom instalacijom i starter/generatorom, koji daje podršku motoru SUS u startu i može da kočionu energiju regenerira u struju za punjenje baterija. Blagi hibrid ima i mogućnost „jedrenja“ sa isključenim motorom SUS u nezahtjevnim režimima vožnje do maksimalno 40 sekundi. U ponudi su i dva mjenjača: šestostupanjski ručni i sedmostupanjski automatik sa dva kvačila.
Pogonska gama vremenom bi trebala biti proširena i sa novim hibridnim verzijama, odnosno sa motorom kojeg će da pogoni prirodni plin.

VEZANO

Audi A3 2021: Slava je već zagarantirana

urednik