Image default
AUTO

Specijalno da specijalnije ne može biti

Jeep Gladiator je sa najnovijom Mojave verzijom ponudio prvi model iz specijalnog Desert Rated programa čiji osnovni zadatak je omogućiti dinamičnu i uzbudljivu vožnju po pustinjskom pijesku…

Naziv Mojave inspiriranje istoimenom američkom pustinjom koja se nalaziu južnom dijelu Kalifornije i rijekom koja kroz nju protiče

2020 Jeep® Gladiator – interior

Kada je 2018. godine na bazi tada novog Wranglera predstavio svoj jedini suvremeni pick-up model i dao mu zvučno ime Gladiator, američki Jeep pozitivno je iznenadio mnoge ljubitelje ovog brenda. Podsjećamo da je kao tehnološka osnova za razvoj Gladiatora poslužio petovratni Wrangler JL u odnosu na kojeg je pick up zbog dodavanja otvorenog tovarnog prostora produžen za čitavih 79 centimetara. Tako se sa 5.181 mm dužine i međuosovinskim razmakom od 3.480 mm Gladiator savršeno uklopio u okvire pick-up klase, te dužinski potpuno izjednačio sa pojedinim konkurentima kao što je Volkswagen Amarok.

Nakon što je Gladiator za 11 mjeseci prošle godine našao put do više od 40.000 kupaca i tako potvrdio svoju perspektivnost, Jeep je odlučio da je došlo vrijeme za predstavljanje njegovih specijalnih verzija kakva je najnovija Mojave, sa posebnim Desert Rated dinamičkim paketom. Podsjećamo da je Jeep svoje elitne terenske modele poput Wranglera, Cherokeea i Grand Cherokeea svojim obožavateljima do sada nudio u specijalnim „Trail Rated“ verzijama koje su bile namijenjene najtežim off-road izazovima u sporim uvjetima vožnje. Jeep je sada gami specijalnih modela dodao i Desert Rated verziju, koja je, kako i sam naziv sugerira, namijenjena brzoj vožnji po pustinjskoj podlozi. Gladiator Mojave je prvi Jeepov model iz te nove serije, koja je namijenjena istinskim pustolovima i ljubiteljima uzbudljivog pustinjskog off-roada.

2020 Jeep® Gladiator 3.6 Liter Pentastar V-6 engine

U razvoju ovog modela najveći izazov postavljen je pred Jeepove inženjere, koji su bili zaduženi za vješanje i koji su ga morali dodatno ojačati kako bi obuzdali 2,2 tone težak i pet metara dugačak automobil sa nepovoljnim rasporedom mase između osovina. U tu svrhu Gladiator je dobio kapacitetnije aktivno podesive trkačke Fox amortizere, a tu su i specijalni 17-inčni kotači sa Falken Wildpeack pneumaticima, čiji dizajn je posebno prilagođen pustinjskim uvjetima za vožnju. U odnosu na standardni Gladiator, Mojave model ima bolje off-road predispozicije. Njegov klirens iznosi 28,5 centimetara, dok je najveći napadni kut 44,7 stupnjeva, što ga ujedno čini i rekorderom u klasi pick-up modela. Podsjećamo da je izlazni kut 25,5 stupnjeva, što ovom modelu omogućava da bude suveren u odnosu na mnoge podloge. Ukoliko i dođe do kontakta sa zemljom, pijeskom, kamenjem i slično, mogućnosti oštećenja pogonskog sklopa, motora i diferencijala su puno manje u odnosu na standardni model, jer je Mohave odozdo zaštićen debljim metalnim oplatama. 

2020 Jeep® Gladiator – interior

Interijer je u potpunosti isti kao kod standardnog Gladiatora, sa puno dizajnerski moderniziranih, ali koncepcijski još uvijek tradicionalnih rješenja, dok se kao jedini znak raspoznavanja ističu sjedišta sa stiliziranim vezenim Mojave logotipom na naslonima. Veza sa spoljašnjim svijetom ostvaruje se preko UconnectTM multimedije koja je kompatibilna sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, te omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim uređajima. Multimedija je dostupna sa čak tri različita zaslona osjetljiva na dodir dijagonale: pet, sedam ili 8,4-inča. I dok se na zaslonu multimedije mogu prikazati mnogi zanimljivi grafički prikazi, poput onih o nagibima ili trenutnoj dubini vodenog gaza, kompasu, odabranom režimu rada nadzorne elektronike i slično, na tunelu mjenjača i centralnom grebenu nalaze se neke zanimljivije, tradicionalne off-road igračke. Primjera radi, tu su dvije ručice, od kojih desna služi za upravljanje ručnim ili automatskim mjenjačem, a lijeva za blokiranje diferencijala. Podsjećamo da stražnji diferencijal dolazi sa elektronskim zaključavanjem. Za nadzor pogonskog sklopa brine se Jeepov Command-Track sustav, koji u nezahtjevnim situacijama do 100% okretnog momenta može da prebaci na prednju osovinu. Pogon na sve osovine vozač može izabrati ručno, a taj zadatak može prepustiti i automatici. Jeepova knjiga narudžbi već je otvorena za novi pick up model, a prve jedinice kupcima će biti isporučene do kraja ljeta po početnoj cijeni od 45.000 američkih dolara, što je oko 81.000 KM.

POGON

Za pogon Jeep Gladiator Mojave modela zadužen je 3,6-litreni V6 Pentastar benzinski motor sa 285 KS i 352 Nm okretnog momenta. Ovaj motor standardno se kombinira sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem, dok je osmostupanjski automatik dostupan kao opcija. Jeep je najavio da će pogonsku gamu Gladiatora Mojave vremenom proširiti i sa V6 dizel motorom i manjim turbobenzincem.