Image default
AUTO

Još jedan interesantan clan obitelji

Najmanji ali ništa manje zanimljiv, novi Volkswagen T-Cross, kojeg smo testirali u veoma interesantnom i bogato opremljenom izdanju sa Style opremom i brojnim doplatama, pokazao se kao jedan od racionalnih izbora…

Sa 4,11 metara T-Cross je 57 mm duži od Pola na čijoj platformi je i razvijen, ali i 120 mm kraći od većeg T-Roca, što znači da je više nego jasno pozicioniran unutar Volkswagena. Kada je riječ o vanjskom dizajnu, on je u potpunosti u skladu sa aktualnim Volkswagenovim estetskim standardima, sa par novih i originalnih detalja. U osnovi je klasična kutijasta forma, koja je na krajevima blago zaobljena. Obl i kom maske i položajem LED svjetala unutar nje T-Cross neodoljivo podsjeća na raskošnog Touarega, što bi svakako trebao biti adut više u privlačenju kupaca. Vizualni doživljaj u slučaju testnog modela značajno je podignut sa opcionim R-Line paketom, koji između ostalog uključuje sportski profilirane branike i oplate vrata u boji karoserije. Uz navedeno se odlično nadopunjuju i opcioni 18-inčni alu naplaci, koji predstavljaju nadogradnju na 17-inčne kotače, koji su serijski u testnom Style paketu. Najviše dizajnerske originalnosti nudi stražnji dio sa interesantnim LED svjetlima, koja su po sredini petih vrata spojena sa reflektujućom trakom, što je novi detalj koji do sada nismo imali priliku vidjeti na aktualnim Volkswagenovim modelima. Mada u skromnije opremljenim verzijama ima manje estetskih dodataka, na prvi pogled se čini da se T-Cross jakim i upečatljivim karoserijskim bojama poput opcione metalik zelene želi prije svih dopasti mlađim kupcima.

Sličan dojam stiče se i u interijeru, koji je u testnom modelu bio digitaliziran sa najsuvremenijim virtualnim instrumentima i velikim na dodir osjetljivim 8-inčnim zaslonom multimedije, što podiže doživljaj u vožnji na visoku razinu. Poput većine Volkswagena, i T-Cross je organiziran veoma intuitivno, pa već nakon samo nekoliko sati stičete potpunu orijentaciju o položaju najbitnijih komandi. Klasični klima uređaj je ogledalo jednostavnosti, kako u pogledu izgleda, tako i u pogledu upravljanja. Multifunkcionalni upravljač sa 19 daljinskih komandi isti je kao kod Golfa i Passata. Koža sa kojom je obložen visoke je kvalitete, a sam obruč veoma je ugodan na dodir i vozaču pruža isti doživljaj kao u većim i skupljim Volkswagenima. Da se ipak nalazite u vozilu niže klase sugerira vam uglavnom tvrda plastika. Mada izravnone utiče na komfor vožnje, uzorno je završno obrađena i čvrsto ugrađena, no ipak nije na razini one iz Pola, koja je u gornjim dijelovima instrument panela gumirana. U testnom modelu njena jednoličnost razbijena je stiliziranim umetkom, odnosno sa nekoliko lakiranih ukrasnih detalja i veoma udobnim polukožnim sjedištima.

Kv alitetnu kožu koju Volkswagen u svoje automobile ugrađuje dugi niz godina osim na upravljaču i sjedištima nalazimo i na ručici mjenjača, odnosno klasičnoj polugi ručne kočnice. Da ide u korak sa tehnološkim napretkom njemački proizvođač potvrđuje i sa dva para USB utičnica, naprijed i straga, za punjenje pametnih uređaja. Naprijed je i jedna 12V utičnica. Preglednost je odlična u svim smjerovima. Položaj za upravljačem ugodno je povišen i mnogima će se sigurno više dopasti ako ga uporedimo sa istim u Polu. Shodno dimenzijama, u kabini prostora ima sasvim dovoljno za četiri odrasle osobe, mada s putnicima na stražnjoj klupi, vozač i suvozač ipak trebaju biti obzirniji pri pomjeranju sjedišta unatrag. To je veoma slično onome što nudi sestrinska Seat Arona, dok je Škoda Kamiq najraskošniji crossover razvijen na Volkswagenovoj MQB A0 platformi.

Kvalitetu više nudi i funkcionalan prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 385 litara. Zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi njegov kapacitet se nauštrb kabinskog komfora može povećati do 455 litara, dok se do najveće zapremine od 1.281 litra dolazi obaranjem naslona stražnje klupe. Interesantan detalj je i serijski prema naprijed potpuno preklopivo suvozačevo sjedište, koje olakšava transport dugačkih predmeta.

Za bogato opremljenu kombinaciju poput testne, koja demonstrira krajnje domete T-Crossa kada je riječ o sadržaju komforne i sigurnosne opreme, treba izdvojiti 48.756 KM, što je očekivan iznos s obzirom na kompletan paket, ali i težak balast za najmanji SUV, jer ga gura duboko u teritoriju broj većeg T-Roca. Zbog toga je realnije očekivati da fokus domaćih kupaca bude usmjeren na modele s početka i iz sredine prodaje, čija cijena startuje od 32.496 KM pa naviše.

POGON

S obzirom na to da je za snova n na pl atformi Pola, T-Cross je zamišljen kao automobil sa isključivo prednjim pogonom. Za pokretanje testnog modela bio je zadužen suvremeni trocilindarski 1.0 TSI, koji raspolaže sa 115 KS i kombiniran je sa sedmostupanjskim DSG mjenjačem. Riječ je o veoma suvremenom pogonu, koji po potrebi može biti ekonomičan sa prosječnom potrošnjom na razini od četiri-pet litara, a l i i uzor no dinamiča n kada se u Volkswagenovom

Driving Mode Selection sustavu elektronskog podešavanja pogona izabere opcija Sport. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunda u praksi se doživljava i dinamičnijim, dok je najveća brzina od 193 km/h iznenađujuća s obzirom na koncept i masu automobila.

Prosječna potrošnja na testu kretala se u okviru od 6,5 do 8 litara, koliko nam je T-Cross trošio na otvorenom, odnosno u gradskom režimu vožnje.