Image default
DNEVNI

Zbog Crnaje iz Mostara do Sarajeva preko Foče ili Bugojna

Nakon brojnih najava i prolongiranja, započeli su radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja, poznatom pet stotina dugačkom tunelu na putu Jablanica – Konjic.

Očekivano, nadležni su pozvali građane na strpljenje tvrdeći da u ovom slučaju neće doći do komplikacija i gužvi poput onih tijekom radova na tunelu Vranduk. Rekonstrukcija bi prema najavama trebala trajati ukupno 16 mjeseci ili do kraja svibnja naredne godine.

Ovo je inače jedan od najprometnijih putnih pravaca u zemlji. Vlada je izvođača zadužila da dinamiku izvođenja prilagode gustini prometa. Neslužbeno doznajemo da bi se promet tijekom dana odvijati naizmjenično, a da će tijekom noći tunel biti zatvoren. 

– Ovisno od gustini prometa u razdoblju turističke sezone 2021. godine, po potrebi, treba prekinuti i stvoriti uslove za neometano odvijanje saobraćaja u oba smjera, a radove nastaviti nakon okončanja turističke sezone, priopćeno je iz Vlade FBiH.

Potpuna blokada

Alternativni pravci na kojima se može odvijati promet su: Bugojno – Jablanica, Bugojno – Nević Polje, Kaonik – Lašva, Sarajevo – Foča, Foča – Trebinje i Sarajevo – Jablanica.

To znači da će se u ovom vremenu od Sarajeva do Mostara putovati satima ili dugotrajno čekati u kolonama kod tunela Crnaja. Struka je skeptična naspram posljednjih obećanja nadležnih. 

– Problem su podzemne vode, a specifičan je i hidrogeološki položaj i sastav terena. Radi se o dolini Neretve, o vrlo složenim uvjetima za realizaciju bilo kakvog projekta. Sve je to trebalo imati na umu kada se donijela odluka da se sutra krene s ovim poslom, kazao je za N1 Munir Jahić, profesor građevinske struke, inače nekadašnji ministar za prostorno planiranje. 

Ponovno je napomenuo neminovnost izgradnje autoputa, čime kako kaže, radovi na magistralnim putovima ne bi uzrokovale kolaps i velike štete. 

– Da se vodilo o svemu ovome računa, mi smo već davno prema moru trebali da imamo autoput, bez ikakvih problema od Daytona na ovamo, istaknuo je Jahić. 

Podsjetimo, od rekonstrukcije tunela Crnaja Vlada Federacije već je jednom odustala, i to nakon rekonstrukcije tunela Vranduk. Prvobitno je bilo planirano da radovi započnu sredinom 2019. u jeku turističke sezone, međutim tada se odustalo zbog loše percepcije javnosti i najavljenih gužvi, iako se spominjala čak i zaobilaznica pored tunela, koja bi navodno išla duž jezera. 

Stvari usložnjava i činjenica da je Crnaja dio Jablanice kojem dugo prijeti opasnost od klizišta. Ceste FBiH godinama su pratile situaciju oko ovog tunela, a na ovu temu raspravljano je više puta i na sjednicama Općinskog vijeća. 

Alternative

Sanacija tunela za ovu općinu stoljetni je projekt. U suradnji s Udrugom gospodarstvenika Općina Jablanica tražila je od predstavnika Cesta FBiH da se iznađe način najjednostavnijeg mogućeg prometovanja alternativnim pravcima ili eventualno prema novim pravilima, dok su stručnjaci istovremeno godinama pratili kretanje tla u ovom dijelu Jablanice.

Rješenje je, saznajemo, da se osim sanacije tunela, sve podzemne vode na ovom lokalitetu “odvedu” na način kako nalaže struka, te su u projekt uključeni i eksperti iz ove oblasti.

Prema ugovoru, rekonstrukcija će koštati 12,8 milijuna maraka. Sredstva za saniranje tunela osigurana su iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banka namijenjenog za program modernizacije magistralnih cesta Federacije BiH.

Vlada je dala suglasnost za njegovu sanaciju po već potpisanom ugovoru s izvođačem radova HP lnvestingu iz Mostara iz kompaniji Euro asfalt iz Sarajeva.

J. S.

VEZANO

Traži se prolongiranje obustave saobraćaja zbog rekonstrukcije tunela Crnaja

urednik

Vlada FBiH odgađa radove na tunelu Crnaja!?

urednik

Rekonstrukcija tunela Crnaja nije se mogla više odgađati

urednik