Image default
SVAŠTA ZDRAVLJE

Maja Bošnjak savjetuje kako izbjeći blagdansko nakupljanje kilograma

Teško je odoljeti blagdanskim slanim i slatkim delicijama, a još teže stati na vagu koja, ako se prepustite nemaru, baš i neće biti blagonaklona. Ako tomu dodamo tjelesnu neaktivnost i sjedenje ispred televizora, rezultati neće biti dobri. To je moguće izbjeći samo ako ove nezdrave aktivnosti zamijenimo nekim korisnijim. Nekoliko vrijednih savjeta dala nam je ljubuška fitness trenerica Maja Bošnjak, po struci profesorica tjelesne i zdravstvene kulture.

 Bošnjak kaže kako većina ljudi već početkom prosinca prestane s tjelesnim aktivnostima, što znači da pauza od treninga traje cijeli mjesec, a to je velik propust.

Preduga pauza od treninga

-Nije problem kada pauza od treninga i zdrave prehrane traje deset dana, ali u onom slučaju ako ste aktivni onih preostalih 355. I sama znam uzeti predah od treninga, najviše sedam dana, no aktivno hodam svakodnevno, barem sat vremena, rekla nam je Bošnjak.

Prosječno, smatra ona, za vrijeme blagdana dobijemo dva do tri kilograma viška, a na to najviše utječe loš izbor ugljikohidrata.

-Loši ugljikohidrati dovode do nakupljanja kilograma, a uz to osjećamo i nadutost jer je tjelesna aktivnost svedena na minimum. Možemo se opustiti dva dana i jesti sve što poželimo, no već treći dan trebamo uvesti što više proteina u prehranu, svježe voće i povrće, izbjegavati rafinirani šećer i piti tri litre vode dnevno, naglasila je Bošnjak te je dodala kako je najveća pogreška traženje izgovora i odgađanje treninga do završetka blagdana.

Kao dodatna pogodnost za sve one željne promjena i zdravog načina života, osobito u posljednje vrijeme, pojavili su se i online fitness treninzi. Prakticira ih i trenerica Bošnjak, iako nije vjerovala da će zaživjeti u tolikoj mjeri, osobito u vremenu pandemije koronavirusa koja nas je sputala na svim životnim poljima.

Pomoć nutricionistice

-Online treninzi su postali normalna stvar, kako znamo reći „novo normalno“. Uspješno ih provodim, a i žene su zadovoljne. Najvažnije je da daju dobre rezultate, a sve ostalo je na nama. Uz dobru volju, sve ostalo će se posložiti, kazala je Bošnjak.

Zasad trenira sa ženama u dobi od 17 do 65 godina te s jednom skupinom muškaraca.  U radu joj pomaže još jedan trener, Ivica Živkušić, a za sastavljanje jelovnika za članice i članove njezina kluba zadužena je nutricionistica Nevena Pandža.

 -To nisu nikakve dijete, to je samo izbalansirana i nutritivno bogata prehrana. Jednostavno, to je način života! Najbolji pokazatelj svega toga su žene koje su zadovoljne našim uslugama, a koje treniraju kod mene četiri i više godina, zaključila je Bošnjak.

Piše: Antonela Marinović Musa