Image default
ONLINE+

Pet nužnih akcija za povratak u škole

Dok ulazimo u 2021. godinu, svijet nastavlja borbu protiv virusa COVID-19. Kao i sve ostale zemlje, Bosna i Hercegovina i druge države u regionu se suočavaju sa različitim izazovima, od preopterećenih zdravstvenih sistema do rastuće ekonomske krize. Za to vrijeme, obrazovanje nastavlja biti tiha žrtva ove pandemije.

Sa skorim početkom drugog polugodišta ponovo se postavlja pitanje otvaranja svih obrazovnih institucija u punim kapacitetima. Škole ne samo da pružaju obrazovnu i socijalnu podršku učenicima, nego se i brinu o djeci, te se njihovim kontinuiranim zatvaranjem onemogućuje mnogim roditeljima povratak na posao. Sa početkom 2021. godine i  dalje postoji velika opasnost da se mnoga djeca, posebno ona siromašna i marginalizirana neće vratiti školovanju. S druge strane, ponovno otvaranje svih škola sa sobom nosi rizik za javno zdravstvo kao i pitanje adekvatnog provođenja mjera kako bi se zaštitili učenici.  

Save the Children je na globalnom nivou pripremio plan za povratak djece u škole u kontekstu pandemije Covid-19, koji prioritizira pet ključnih akcija koje bi vlade trebale poduzeti kako bi se omogućilo da se djeca, naročito ona iz najugroženijih grupa,  mogu sigurno vratiti u škole i nadoknaditi propušteno učenje.

Ovih pet akcija uključuje:

  1. Novčanu pomoć za najugroženije porodice kako bi priuštili svojoj djeci povratak u škole kada se ponovo otvore
  2. Časove za nadoknadu gradiva u cilju lakšeg povratka učenju, osiguravajući da ni jedno dijete ne bude zapostavljeno
  3. Vodu, sanitarna i higijenska sredstva u školama, čineći ih sigurnim za učenike, nastavnike i njihove porodice
  4. Nacionalne komunikacijske kampanje za povratak u školu 
  5. Treninzi za nastavnike o COVID -19 pandemiji i neophodnim promjenama u školama da se svima zajamči sigurnost

Kad djeca ne pohađaju školu, njihovo učenje ne samo da prestaje, već će vjerovatno i nazadovati. Globalno istraživanje Save the Children, koje je obuhvatilo 25.000 djece i roditelja širom svijeta, pokazalo je da četvero od petero djece osjeća da malo, ili uopće ne uči dok su izvan škole. Djevojčice, raseljena djeca i djeca koja žive u siromašnim domaćinstvima najčešće su izjavljivala da nisu ništa naučili u periodu dok su škole bile zatvorene.

Međutim, u vremenu kada vlade trebaju investirati u djecu i njihovu sigurnost, budžeti se smanjuju zbog recesije, potrošnje za zdravstvenu zaštitu i ekonomskog oporavka. Save the Children stoga apeluje na međunarodnu zajednicu da preuzme više inicijative i akcije, te osigura hitne programe pomoći za podršku sigurnom povratku obrazovanju milionima djece širom svijeta.

Škola nije samo mjesto za učenje, to je mjesto gdje se djeca socijaliziraju u sigurnom okruženju. Ne smijemo zaboraviti utjecaj pandemije COVID-19 na djecu. Sada je i više nego važno da slušamo što nam poručuju djeca, pojačamo kolektivni angažman i vratimo svu djecu u škole.