Image default
DNEVNI

CRNAJA: Put M17 žila kucavica bez kojeg smo mrtvi

Načelnik Općine Jablanica Damir Šabanović podržao je gospodarstvenike u Općini, kazavši kako Crnaja nije problem samo Jablanice, već kompletne države.

Mirnim okupljanjem i blokadom prometnice M17 u predjelu Crnaje na putu Jablanica – Konjic, nezadovoljni gospodarstvenici Općine Jablanica, iskazali su nezadovoljstvo zbog načina na koji se nastoji pristupiti rekonstrukciji tunela Crnaja, koja je trebala započeti danas.

Riječ je o jedinoj crnoj rupi na cesti koja spaja Mostar i Sarajevo, koja se zbog brojnih nepogodnosti dosad nije uspjela otkloniti. I ovog puta problema je mnogo, u što su nas i same uvjeravali nezadovoljni Jablaničani.

Nitko nema sluha

Predsjednik Udruge poslodavaca Općine Jablanica Jasmin Badžak u izjavi za medije naveo je da gospodarstvenici u ovoj općini ne mogu planirati ni rashode, niti prihode, sve dok se ne riješi problem radova na Crnaji, koji bi im mogao poremetiti buduće planove i koncepcije.

– Ne možemo naći sugovornike koji nam mogu dati makar osnovne upute. Želimo čuti i struku. Glavni cilj je popraviti komunikaciju, a nadamo se da će i druga strana imati razumijevanje, te da ćemo sjesti za sto. Nisam rekao da Vlada Federacije BiH nema sluha, ali imamo i dva tunela na drugim pravcima o kojima se priča. Želimo najbezbolniji prelaz situacije, rekao je Badžak.

Ravnatelj poduzeća Autoprevoz bus Mostar Ahmedin Šabanagić ponovio je da je put Mostar – Sarajevo žila kucavica za poslovanje i ovog poduzeća, te da ono ovisi isključivo od prohodnosti puta M17.

– Svako kašnjenje naših autobusa duže od deset minuta značilo bi duple troškove za poduzeće. Naši putnici su, podsjećam, i vremenski uslovljeni. Bojimo se da bismo svi mogli tražiti alternativne pravce, kazao je Šabanagić.

Načelnik Općine Jablanica Damir Šabanović podržao je gospodarstvenike u Općini, kazavši kako Crnaja nije problem samo Jablanice, već kompletne države. Podsjetio je i kako je predsjednik Vijeća ministara BiH nedavno izjavio da radovi na ovom tunelu neće započeti dok se ne iznađe alternativni pravac, kao da je prethodno isto kazala i Vlada Federacije BiH.

– Prije tri dana saznali smo da radovi počinju danas, ali kao što vidite ni danas radnika i mašina ovdje nema. Imamo informacije da postoji tehničko rješenje da se promet odvija na obje trake, ali usporeno. Mi nismo protiv rekonstrukcije tunela, ali želimo da se problem najbezbolnije riješi, izjavio je Šabanović.

I predsjednik Udrugegospodarstvenika Jablanice Juso Džafić naveo je lošu komunikaciju s vlastima kao najveći problem u ovom trenutku.

– Mislim da nemaju ni izlaza, ni ljudi, ni novca. Što danas nisu počeli raditi? Govore šest mjeseci da će početi, dovuku ovdje kontejnere i onda ništa. Mi smo, poručujem im, ojačali, ovdje je danas pet udruženja, dodao je Džafić.

Najave iz Cesta FBiH

Promet bi se ubuduće kroz tunel trebao odvijati naizmjenično, jednom prometnom trakom, i bit će reguliran svjetlosnom signalizacijom. S obzirom na stanje Crnaje i neophodnost radova na rekonstrukciji, te posebno imajući u vidu sigurnost sudionika u prometu, iz Cesta Federacije BiH ponovno su apelirali na vozače, pozivajući na strpljenje i razumijevanje nužnosti radova koji će se izvoditi.

Ravnatelj Ljubo Pravdić, nedavno je rekao da su poduzete sve aktivnosti s ciljem ograničenja, te da će poremećaji u prometu biti svedeni na najmanju moguću mjeru. Ceste FBiH redovito će na svojoj stranici, kao i posredstvom BIHAMK-a i HAK-a, obavještavati javnost o pojednostima koje se odnose na rekonstrukciju tunela Crnaja.

H. Ž.