Image default
DNEVNI ZDRAVLJE

7 zdravstvenih prednosti redovitog ‘jogginga’

Riječ ‘jogging’ u svijetu trčanja je postala riječ koja znači nešto manje ozbiljno trčanje. Kako je to rekao jedan zaljubljenik u trčanje ‘jogging je poput trčanja, ali bez očekivanja’. Magazin Runner's World donosi sedam prednosti jogginga…

1. Jogging vam pomaže u održavanju zdrave težine

Cardio – bez obzira na tempo – izvrstan je za početno mršavljenje (ako vam je to cilj), jer istovremeno angažira toliko mišića da spaja vaše energetske potrebe i, shodno tome, sagorijeva kalorije. Jogging – bez obzira na tempo – sagorjet će više kalorija nego na primjer hodanje . Dakle, ovisno o vašoj težini, tempu i razini iskustva, trčanje vam može pomoći da izgubite kilograme ili zadržite trenutnu težinu.

2. Jogging jača vaš imunološki sustav

Postoji mit o tome da vas vježbanje troši i čini osjetljivijima na bolesti, ali umjerena tjelovježba – poput trčanja – zapravo jača reakciju vašeg tijela na bolest, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Frontiers in Immunology . I dok drugi pregled znanstvene literature nije posebno pozivao na trčanje, utvrdio je da je manja vjerojatnost da će redoviti vježbači oboljeti od bakterijskih i virusnih infekcija. Pokazalo se da dulje, intenzivnije vježbanje pokreće proces koji vaše tijelo koristi kako bi se zaštitilo od infekcija, otkrilo je jedno istraživanje objavljeno.

3. Jogging vam pojačava raspoloženje

Ima dana da tračenj jednog kilometra može biti teško kao maraton . No, čak i ako jedva ubrzavate korak, samo jedan sat aktivnosti umjerenog intenziteta poput brzog hodanja (ili, zapravo, trčanja) može smanjiti šanse za depresiju, pokazalo je nedavno istraživanje objavljeno u JAMA Psychiatry. A utvrđeno je da samo 30 minuta trčanja odmah podiže raspoloženje nekome, izvještava starija studija objavljena u časopisu Medicine & Science in Sports & Exercise. Aspekti ublažavanja tjeskobe i stresa kod umjerenog vježbanja traju i nakon vašeg treninga, pogotovo kada se uz treniranje ne vežu velika očekivanja.

4. Jogging vas čini pametnijim

Trčanje se čini kao neka vrsta sporta bez mozga, čak i više ako ne jurite određeni tempo i samo nehajno trčkarate. No mozak trkača pokazuje različite veze uključene u razmišljanje više razine od mozga ljudi koji se previše ne kreću, pokazala je studija objavljena u Frontiers in Neuroscience. Istraživači su pronašli veću povezanost u područjima mozga koja pomažu u radnoj memoriji, multitaskingu, pažnji, donošenju odluka i obradi vizualnih i drugih senzornih informacija. U drugom znanstvenom pregledu također je utvrđeno da aerobno vježbanje potencijalno poboljšava izvršno funkcioniranje i štiti mozak od stresa.

5. Jogging vam pomaže da bolje spavate

Vjerojatno već znate da vam redovita tjelovježba može pomoći prespavati cijelu noć i poboljšati kvalitetu sna. Zapravo, ljudi koji su spavali manje od šest i pol sati noću, prijavili su dodatnih 75 minuta sna noću (više od bilo kojeg lijeka) nakon izvođenja treninga umjerenog intenziteta poput trčanja ili hodanja, pokazala je jedna studija.

Odvojeno istraživanje objavljeno u Journal of Adolescent Health utvrdilo je da je samo 30 minuta trčanja tijekom tjedna bilo dovoljno za pojačavanje sna i smanjenje pospanosti tijekom dana.

6. Jogging vam pomaže da živite dulje

Nikakva vježba neće vas natjerati da živite vječno, ali trčanje niskog intenziteta dva ili tri puta tjedno – u trajanju od ukupno 60 do 145 minuta u tjednu – pokazalo se najboljim načinom za povećanje dugovječnosti, pokazalo je istraživanje objavljeno u The Journal of American College of Cardiology. Preciznije, jogging bi mogao smanjiti rizik od rane smrti od bilo kojeg uzroka za 30 posto, a od srčanog ili moždanog udara za 45 posto.

7. Jogging je samo obična zabava!

Mislim da se svi možemo složiti da je izlazak van kako biste pokrenuli svoje tijelo vrlo pozitivna stvar. Da nije, nitko od nas to ne bi radio. Možete to učiniti sami ili s prijateljima, ali malo je stvari koje možete učiniti gotovo svaki dan zbog kojih se osjećate jednako uspješno i osvježeno kao trčanje. Stoga nemojte postavljati ogromne ciljeve. Samo i dalje izlazite vani i uživajte u joggingu.

Izvor: Life.ba