Image default
ZDRAVLJE

Ove popularne namirnice loše utiču na tijelo

Ako prečesto konzumirate određene namirnice, one bi mogle negativno utjecati na vaše tijelo. Postoji niz namirnica koje mogu izazvati negativne posljedice koje uključuju debljanje, povećani rizik od razvoja srčanih bolesti i udara i drugo. Nutricionisti su nabrojali niz popularnih namirnica koje mogu negativno uticati na tijelo.

Meso s roštilja

“Meso s roštilja može biti izvor policikličkih aromatskih ugljikovodika (PAH) i heterocikličkih amina (HCA), koji se smatraju potencijalnim kancerogenima”, objasnila je nutricionistica Holly Klamer.

Klamer navodi da se negativni učinci mesa s roštilja mogu smanjiti ako se koristi meso s nižim udjelom masti. Manje masnoće znači manje kapanja masti na roštilju, manje pečenja i dima. Osim toga, Klamer savjetuje da prethodno marinirate meso jer marinada može pružiti dodatan sloj zaštite.

Delikatesno meso

“Prerađeno delikatesno meso ne sadrži samo natrij, već mu se često dodaju nitriti i nitrati koji se stvrdnjavaju i prerađuju”, kaže nutricionistica Diana Gariglio-Clelland.

“Iako postoje neke potencijalne zdravstvene koristi, nitrati i nitriti povezani su s povećanim rizikom od raka”, dodala je.

Gazirani sokovi

“Gazirani sokovi sadrže samo prazne kalorije, a ne daju vam nikakve hranjive tvari. Ova pića puna su šećera ili umjetnih zaslađivača, kemikalija, konzervansa i dodanih boja”, pojasnila je nutricionistica Alicia Galvin, dodajući da te tvari mogu dovesti do inzulinske rezistencije, nakupljanja masnoća u jetri ili čak i dijabetesa ako prečesto konzumirate čisti šećer.

Slatkiši

“Slično gaziranom piću, ni konzumiranje slatkiša nema nikakve prehrambene koristi. Slatkiši su puni kemikalija, umjetnih bojila, šećera i kalorija. Redovita konzumacija slatkiša može dovesti do povišenog šećera u krvi, poremećaja regulacije inzulina, potencijalno dijabetesa, bolesti srca, masne jetre i debljanja”, pojasnila je Galvin.

Žitarice

Galvin navodi da je većina žitarica koje jedemo za doručak bogata šećerom, umjetnim zaslađivačima i bojilima. Uz to, takve žitarice sadrže malo vlakana i proteina. Prije nego što kupite neke žitarice, Galvin savjetuje da provjerite naljepnicu kako biste provjerili udio šećera, proteina i vlakana.

Smoothie i voćni sokovi

Smoothie i voćni sokovi mogu biti jednako štetni kao i gazirana pića. “Postoji povezanost između pijenja slatkih pića i rizika od razvoja kardiovaskularnih bolesti, što je povezano sa srčanim i moždanim udarom”, objasnila je Gariglio-Clelland.

Pržena hrana

“Pržena hrana obično se prži u nezdravom ulju, a tijekom procesa prženja otpuštaju se neki toksični spojevi, piše Eat this. Takvi spojevi povezani su nizom bolesti, uključujući dijabetes, srčane bolesti, otkazivanje bubrega i Alzheimerovu bolest.

Izvor: N1