DNEVNI Lifestyle SVAŠTA

INTERVJU Marija Perić: Svaka torbica koja pronađe svoju oduševljenu vlasnicu u bilo kojem kutku svijeta za mene predstavlja uspjeh

Razgovarala: Antonela Marinović Musa

Modna dizajnerica i poduzetnica iz Tomislavgrada, Marija Perić, vlasnica je popularnog brenda My Lovely Bag, specijaliziranog za izradu torbi. Svoju veliku ljubav prema torbama odlučila je pretvoriti u pravi posao te danas ima 28 uposlenica u proizvodnom pogonu koji se nalazi u Tomislavgradu. Njezine torbe su unikatne i upotpunjavaju svaku odjevnu kombinaciju, a s njima, kao i sa svojim poslovnim pothvatom, detaljnije nas je upoznala kroz sljedeći razgovor. 

Vlasnica ste domaćeg brenda My Lovely Bag. Kako su izgledali Vaši karijerni počeci i zašto ste se odlučili baš za dizajn torbi?

-Nakon završenog fakulteta, zaposlila sam se u računovodstvu jedne firme. Za preokret moje karijere iz mirnog uredskog posla do šarenila u kojem se nalazim danas, najveći krivac je moja kreativnost i neutaživa želja za neobičnim modnim dodacima… Naime, skiciravši jednom prilikom torbicu samo za sebe, koju je po mojim uputama odradila lokalna krojačica, došla sam do modnog detalja koji mi je baš nedostajao u tom trenutku. Sličnih stvari tada nije bilo na tržištu, stoga sam ih napravila još nekoliko – samo za sebe! Baš ta moja prva modna ostvarenja izazivala su neočekivano puno divnih komplimenata gdje god bih se pojavila te upućivala na činjenicu da bi moje torbice mogle imati i kupce! Bile su to torbice izrađene od umjetne kože koju sam pronašla u BiH, torbice izrađene od materijala koji su dostupni svima, ali su se izdvojile dizajnom, odvažnošću i ljubavlju kojom su osmišljene i izrađene. Odvažila sam se napraviti konkretnu kolekciju i predstaviti je na društvenim mrežama, nakon čega je uslijedila lavina zaljubljenica u My Lovely Bag.

Danas, nakon prvog desetljeća rada, jeste li uspjeli ostvariti sve ono što ste zamislili?

-Nakon prvog desetljeća ljubavi, kako volim nazvati priču koju sam stvorila s My Lovely Bag, neskromno moram reći da sam ostvarila puno više od onog što sam uopće mogla zamisliti. Nisam žena od dugoročnih planova i ciljeva. Moji ciljevi su uvijek realni, a iza svakog krije se put popločan žrtvom, radom i trudom. Ponosna sam jer sam svoju karijeru dizajnerice i poduzetnice izgradila postupno, korak po korak.

My Lovely Bag torbe nisu tražene samo u Bosni i Hercegovini, zanimanje za njih pokazuju i pripadnice ljepšeg spola iz drugih zemalja. Jeste li očekivali takav uspjeh?

-Svaka torbica koja pronađe svoju oduševljenu vlasnicu u bilo kojem kutku svijeta za mene predstavlja uspjeh. Naravno da mi je poseban kompliment kada se žene s drugih kontinenata, koje imaju ponudu svih svjetskih brendova u svojoj blizini, odluče na kupnju My Lovely Bag te bez problema čekaju isporuku i plaćaju visoku poštarinu kako bi uživale u našem proizvodu izrađenom s puno ljubavi.

Zanimanje za torbe My Lovely Bag je davno prešlo granice BiH i susjednih zemalja. Sada imamo zastupnike za Češku, Makedoniju, Njemačku, Austriju… Lovelyce su osvojile zavidnu europsku publiku.

Koji stil torbi preferirate? Jesu li na prvom mjestu modne torbe?

-Kroz modne torbice izražavam svu kreativnost, ideje i inspiraciju koju imam. Svakako su modne torbice ono što i moje klijentice najviše traže. Nedavno sam dizajnirala nekoliko kolekcija specijaliziranih torbi na koje je ciljana publika sjajno reagirala… Tako su osim modnih, napokon stvorene Lovelyce za mame, Lovelyce za poslovne žene, Lovelyce za vikend putovanja…

Kako izgleda jedan Vaš radni dan? 

-Moj radni dan nikada nije fiksno organiziran. Valjda je to tako s nama kreativcima! Ustajem rano ujutro. Jutro u uredu rezervirano je za sastanke s mojim timom, zatim u miru odgovaram na poruke, obavljam video sastanke i slažem planove za dalje. Često obilazim tvornicu, jer volim osjetiti tu radnu atmosferu i vidjeti osmijeh na licima žena koje stvaraju torbice.

Pojasnite nam proces izrade torbi, odnosno koliko je vremena potrebno za izradu jedne?

-Prije deset godina, jedna žena je radila jednu torbu od početka do kraja, a za jednu torbu bili su potrebni sati i sati… Sada više ne mogu govoriti o takvom načinu rada. Dobrom organizacijom i raspodjelom poslova po fazama proizvodnje, u svojoj tvornici danas imam žene usavršene za određene radnje u procesu stvaranja torbi te u jednom danu, ručno s ljubavlju, napravimo više od 100 torbica.

U kojoj mjeri je pandemija koronavirusa utjecala na poslovanje i komunikaciju s klijentima?

-Prvi lockdown je utjecao na sve pa i na nas. Bila sam primorana zatvoriti tvornicu na dva mjeseca, jer su sva prodajna mjesta bila zatvorena. Cijelo vrijeme smo putem društvenih mreža održavali kontakt s publikom i klijenticama koje su nam bile najveći motiv da se vratimo i napravimo nešto posebno i lijepo za njih. Prvim popuštanjem mjera vratili smo se i oduševili publiku kolekcijom.

Je li u ovom poslu važno konstantno biti u korak s trendovima? Kakva su Vaša iskustva?

-Trendovi su tu da se prate, ali ne slijepo. Redovno pratim trendove na svjetskoj modnoj sceni, ali pri kreiranju kolekcije uvijek dodajem nešto svoje i jedinstveno. Primjerice, ako se ove sezone nosi zelena boja, zelena torbica s Lovely potpisom bit će drugačija od ostalih! Upravo nas ta politika izdvaja i čini posebnima. Za svoje torbice kreiram metalne dodatke (kopče i ukrase) koji se po mojim skicama izrađuju u inozemstvu. Također, kreiram bazne materijale (print ili način šivanja) koji Lovelyce čine posebnima i unikatnima u svijetu.

Obitelj je, vjerujemo, Vaša najveća inspiracija i podrška u poslu. Je li ponekad teško uskladiti poslovne i privatne obveze?

-Obitelj je moja beskonačna podrška. Uvijek! Trudim se odvojiti posao i privatni život. Do 16 sati sam poslovnažena koja vodi svoje poduzeće i poslovne brige, a nakon toga ja sam jednostavna obiteljska žena, supruga imajka. Kuham, pospremam, pomažem oko zadaće…

Što biste savjetovali onima koji tek planiraju zakoračiti u modni svijet? Ima li na bh. modnoj sceni mjesta za sve one koji se žele okušati u vlastitom poslu?

-Ako imate dobru i originalnu ideju ili proizvod, mjesta uvijek ima! Bitno je ponuditi nešto drugačije i kvalitetno i ne očekivati uspjeh preko noći. Puno rada i truda na dobroj ideji publika će uvijek prepoznati i nagraditi najljepšim mogućim načinom – povjerenjem i kupnjom baš vašeg proizvoda između svih ostalih!

VEZANO

INTERVJU Boris Buden: Pandemija i klimatske promjene su fenomeni koji razotkrivaju razlike

urednik

INTERVJU Aljoša Čampara: NiP-ovci su odavno u SDA!

urednik

INTERVJU Arman Zalihić: Statut Mostara odmah treba mijenjati

urednik