DNEVNI

Mostarka među deset najinovativnijih nastavnika u BiH

Nastavnica engleskog jezika u Osnovnoj školi “Ilija Jakovljević” iz Mostara Josipa Šarac-Puljić izabrana je među deset najinovativnijih nastavnika u Bosni i Hercegovini i tako nominirana za nagradu za najboljeg inovativnog nastavnika.

Centar za obrazovne inicijative Step by Step imena pobjednika objavit će 18. 12. 2020. godine u 19:00 sati.

Nastavnica Josipa Šarac-Puljić u prošloj školskoj godini sa svojim učenicima pokrenula je sekciju “Mladi turistički vodiči” koji su kao krunu svog rada snimili i video uradak “Welcome to Mostar”, koji uistinu može poslužiti kao turistički promotivni spot grada na Neretvi.

“Mladi turistički vodiči”

Nastavnica Josipa kaže kako je početkom školske 2019./2020. godine razmišljala o tome kako spojiti terensku nastavu, poučavanje povijesnih i aktualnih činjenica o gradu u kojem živi i učenje engleskog jezika. Iz te zamisli rodila se ideja o osnivanju sekcije pod nazivom “Mladi turistički vodiči”. Uprava škole je podržala osnivanje nove vannastavne aktivnosti, a učenici su bili oduševljeni.

-Uključila sam učenike četvrtog, petog i šestog razreda. Napravila sam detaljan godišnji plan rada sekcije. U školi smo obrađivali činjenice i usvajali podatke o određenoj znamenitosti u gradu. Nakon toga bismo stupili u kontakt s odgovornom osobom koja bi nas na terenu dočekala i ispričala nešto o mjestu koje posjećujemo. To su obično bili profesori, povjesničari ili svećenici. Na satu sekcije, koji bismo kasnije održali u učionici, vježbali bismo prezentaciju o posjećenoj znamenitosti na engleskom i hrvatskom jeziku, kaže nastavnica Josipa.

S učenicima je posjetila poznata mjesta u skladu s godišnjim planom sekcije od listopada do 8. ožujka, kada su, zbog pojave koronavirusa, prestali s radom.

-Učenici su radili istraživački i povijesni rad te uživali sagledavajući prednosti grada u kojem žive. Od stručnjaka su čuli vrijedne podatke i priče o svom gradu. Imali su pristup dobro čuvanim istorijskim knjigama i muzejskim postavkama. Mladi turistički vodiči su imali priliku učiti kroz razne konkretne primjere, osjetiti ljepotu područja u kojem su rođeni i na poseban način uvidjeti njegovu vrijednost, navodi Josipa.

Nemjerljivo iskustvo

Učenici su kroz rad sekcije osvijestili vrijednost življenja u gradu Mostaru.

-Naučili su da je on od davnina kulturni i povijesni centar ove regije. Posjetili su mjesta na kojima nikada nisu bili i na kojima ne bi ni bili da nisu učestvovali u ovom projektu. Osvijestili su spoznaju da naš grad nije podijeljen grad, već jedinstven grad te da nemamo drugog, zamjenskog. Proširili su vidike o poštivanju drugog i drugačijeg, posebno druge nacionalnosti, kulture i religije. Učestvovali su na druženju u United World College – gdje su stranim učenicima pričali o svom gradu, i to sve na engleskom jeziku, navodi Šarac-Puljić.

Iskustvo koje im je donijelo učešće u ovoj sekciji je nemjerljivo. Ono im daje veću privrženost rodnom gradu i poruku da ih “tuđe sunce” neće grijati jače. Navedeno im daje svijest o važnosti očuvanja baštine i odgovornost nastavka njenog očuvanja. Rezultat svega je petominutni film koji može poslužiti u turističke svrhe i privući turiste u Mostar.

Film “Welcome to Mostar”

Film “Welcome to Mostar”, koji su uradili učenici sedmog razreda, donosi jaku i emocionalnu poruku o privilegiji življenja i odluci ostanka u Mostaru. Prožimaju se prizori bogate istorijske baštine, nasljeđe otomanske i austrougarske kulture te prizori iz novijeg doba. Prikazani su simboli grada, crkve i džamije, parkovi, mostovi i rijeke. Video uradak se završava optimističnom porukom da je živjeti u Mostaru – zaista privilegija.

Ostvarena je duboka želja voditeljice sekcije da svoju ljubav prema svakom kamenu, ulici, drvetu i čovjeku pretoči u jedan zapis.  

-Prije nego što odete tražiti sreću, provjerite je li ona već tu? Navedeni citat bi bio dobra misao vodilja za nečiji budući rad. Najvažnije od svega: izađite s djecom u prirodu, na ulicu ili pored rijeke. Kada učenici pomirišu, dodirnu i osjete sve ono oko sebe, to će biti prava odgojno-obrazovna metoda koju ne možete naći ni u jednom udžbeniku, poručila je nastavnica Josipa. B. S.