DNEVNI FOTO

OAZA U KAMENU U prošloj godini Kravicu posjetilo 306.509 turista

Piše: Antonela Marinović Musa

Prirodni biser smješten u Ljubuškom, vodopad Kravica, iz godine u godinu privlači sve veći broj turista. S pravom ga nazivaju oazom u kamenu, mjestom koje pruža smiraj i povezanost s prirodom, a kojem se, zbog nestvarnih prizora, mnogi iznova vraćaju.

Otkako ovim lokalitetom upravlja JP „Parkovi“ d. o. o., vidljiva su značajne promjene, a što se konkretno radilo u protekloj i što je planirano u ovoj godini, Parkovi su obznanili u izvješću s kojim će danas upoznati i vijećnike Gradskog vijeća Ljubuški.

Prihodi

U prošloj je godini, naime, došlo do povećanja cijena ulaznica, koje su vrijedile i za posjet muzeju koji se nalazi u Franjevačkom samostanu na Humcu te za posjet vodopadu Koćuša. Posjetitelji su mogli i samostalno posjetiti muzej, a cijena ulaznice iznosila je od 1. siječnja do 15. lipnja i od 15. rujna do 31. prosinca 2 KM, a od 15. lipnja do 15. rujna 4 KM.

Pored standardne brige o lokalitetu koja uključuje redovito održavanje sanitarnih čvorova, brigu o okolišu, održavanje silazne staze niz stepenice, kao i prostor oko samoga vodopada, došlo je, kako navode u izvješću, do znatno većih ulaganja koja doprinose boljoj budućnosti. Tamponiran je i proširen postojeći parking koji se nalazi s desne strane ulaza u sam lokalitet. Postavljene su dodatne kante za otpatke na prostoru gornjeg parkinga, uz prostor oko vodopada, uz koji su postavljene i signalne plutače kako bi turistima onemogućili prilaz sedronosnim barijerama.

Zaključno s 31. prosinca, stoji u izvješću, Kravicu je posjetilo 306.509 turista. Od prodaje ulaznica koje uključuju i one za parking, ukupno je prihodovano 2.535.001,17 KM, a od prodaje ulaznica za muzej 4.972,40 KM. Također, ostvareni su određeni prihodi od najma etno kućica koje se nalaze na vidikovcu, na samome ulazu u lokalitet.

JP Parkovi d. o. o. je tijekom 2019. godine sudjelovalo na promociji vlastitih djelatnosti i usluga na lokalnim, regionalnim i međunarodnim sajmovima turizma i zaštite okoliša, a na njihovim štandovima mogli su se pronaći i lokalni gastronomski proizvodi.

Obnova mosta

Od investicija koje planiraju ostvariti na Kravici, kao jedna od važnijih koja se spominje u izvješću, jest projekt obnove postojećeg mosta na Maloj Kravici i projekt izgradnje mosta kojim bi spojili dvije obale i dobili dva kilometra šetnice.

Postavljanje drvenih kanti za otpad niz silaznu stazu, na parkinge uz stazu, kao i na područje oko samog vodopada, nekoliko dodatnih klupa kako bi posjetitelji mogli odmoriti prilikom silaska vodopadu, također su neke od aktivnosti koje su planirane u ovoj godini. Iz Parkova najavljuju i to kako će okoliš dodatno obogatiti zelenilom te da će postaviti table upozorenja i drveni okvir koji će služiti turistima kao mjesto za fotografiranje.

U planu je i organizacija manifestacije „Etno dani na Kravici“ kroz koju će turistima pokušati prikazati običaje, autohtone proizvode, kao i kulturno-povijesnu baštinu i turističke ljepote Grada Ljubuškog.

VEZANO

Dramatičan pad turističkih dolazaka i noćenja u Mostaru i Sarajevu

urednik

Mraz prepolovio urod mladog krumpira

urednik

Slovenija zbog turizma želi otvorene granice

urednik