Dnevni.ba - PRELOADER

Volkswagen gubi milijarde eura zbog Porschea i Trumpovih carina

01 Stu 2025


Volkswagen gubi milijarde eura zbog Porschea i Trumpovih carina

VW BILJEŽI gubitke u trećem tromjesečju, ponajprije zbog Porschea i novih američkih carina. Može li pomoći program štednje i koji izazovi još predstoje, analizira DW.

Porsche je pokvario bilancu Volkswagena (VW): budući da je nekadašnja perjanica u trećem tromjesečju ostvarila gotovo milijardu eura gubitka i matična kompanija koncerna kliznula je duboko u crvene brojke. Prema priopćenju proizvođača automobila iz Njemačke, u razdoblju od srpnja do rujna zabilježen je gubitak od 1,072 milijarde eura. Prije godinu dana još je bio ostvaren suficit od 1,56 milijardi eura.

U prvih devet mjeseci suficit se smanjio za više od 60 posto, s 8,8 na 3,4 milijarde eura. Krivac su prije svega troškovi u visini od 7,5 milijardi eura, ponajprije zbog povećanih carina koje je uveo Donald Trump, prilagodbe proizvodne strategije kod Porschea i otpisa poslovne i tvrtkine vrijednosti Porschea, izjavio je financijski direktor Arno Antlitz.

Porsche je već prošlog tjedna izvijestio o ogromnim gubicima u trećem tromjesečju. Problem su milijardski troškovi izazvani najnovijim strateškim zaokretom prema produženju proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem. To je u trećem tromjesečju dovelo do gubitka od gotovo milijardu eura, a u prvih devet mjeseci ukupno je dobit nakon oporezivanja pala za gotovo 96 posto. To se sada odrazilo i na matičnu kompaniju VW.

Opskrba VW-a čipovima zasad osigurana
U te brojke još nisu uključeni učinci nadolazeće krize s čipovima oko tvrtke Nexperia. Tamo su se pojavili problemi u opskrbi nakon što je nizozemska vlada preuzela nadzor nad tvrtkom kojom upravlja kineska matična kompanija. Do kraja idućeg tjedna opskrba svih VW-ovih tvornica u Njemačkoj bit će osigurana, a Kina je najavila i daljnju odgodu blokade izvoza čipova.

VW je i dalje u potrazi za novim dobavljačima, rekao je Antlitz. No, problem se zapravo može riješiti samo politički, poručio je financijski direktor koncerna. Jer, zastoj nije bio uzrokovan gospodarskim razlozima.

Zapravo je u VW-u ove godine sve trebalo ponovno krenuti nabolje. I bez posebnih učinaka, profitna marža bi, prema riječima Antlitza, iznosila 5,4 posto. „To je u sadašnjem gospodarskom okruženju zapravo solidna vrijednost.“ Što se tiče prodaje i prihoda, koncern je uspio blago napredovati: prihod je u prvih devet mjeseci porastao za 0,6 posto, na 239 milijardi eura, a isporuke za 1,2 posto, na 6,6 milijuna vozila.

Program štednje pokazuje učinak, no tisuće poslova je izgubljeno
Stvari su posebno krenule nabolje kod glavne marke Volkswagen koja je dugo bila suočena s problemima. Program štednje uveden krajem 2024. godine, koji uključuje planirano ukidanje desetaka tisuća radnih mjesta, pokazuje rezultate. „Dobro napredujemo u restrukturiranju Volkswagen AG-a i cijelog koncerna“, rekao je Antlitz. „Prvi put nakon dugo vremena opći troškovi su u odnosu na prošlu godinu smanjeni.“

Operativna dobit osnovne marke znatno je porasla u prvih devet mjeseci, s 1,28 milijardi eura u istom razdoblju prošle godine na sadašnjih 1,48 milijardi eura, uz gotovo nepromijenjen prihod od oko 64 milijarde eura.

Poduzeće i sindikat su se krajem 2024. godine, nakon dugih pregovora, dogovorili o programu sanacije za osnovnu marku VW. Do 2030. trebalo bi biti ukinuto više od 35.000 radnih mjesta, gotovo četvrtina od 130.000 radnih mjesta u Njemačkoj. Dodatnih 7.500 radnih mjesta trebalo bi nestati u Audiju, a oko 4.000 u Porscheu.

Američke carine opterećuju poslovanje VW-a
S obzirom na nove poremećaje, moglo bi se dogoditi da se tempo štednje još jednom mora povećati i da se pojedine mjere provedu ranije, rekao je Antlitz. Jer, nove carine koje je uveo SAD mogle bi koncern ove godine opteretiti s do pet milijardi eura. A za razliku od drugih posebnih učinaka, on ne očekuje da će carine tako brzo nestati. „Carinsko opterećenje će ostati", predviđa Antlitz.

Za VW-koncern to dolazi u nepovoljnom trenutku. Zbog sve slabijeg poslovanja u Kini, Wolfsburg je prije svega računao na rast u Sjevernoj Americi. Tamo je prodaja trebala porasti za deset posto, rekao je Antlitz. Umjesto toga, u prvih devet mjeseci pala je za osam posto.

Kako bi izbjegao carine, Audi sada razmatra izgradnju vlastite tvornice u SAD-u. Odluka bi trebala biti donesena do kraja godine. Do sada je jedino osnovna marka VW imala tvornicu u SAD-u, a za novu marku Scout ondje se trenutno gradi proizvodni pogon. Nasuprot tome, Porsche na američko tržište isporučuje vozila u potpunosti proizvedena u Europi, dok Audi izvozi i iz Meksika.

Vijesti iz svijeta


Objavljeni detalji o napadačima iz vlaka u Engleskoj. Dvoje ljudi se bori život

Dvoje ljudi i dalje se bori za život nakon što je jučer navečer u vlaku između Doncastera ...

8 h 23 min

Tisuće prosvjedovale nakon najsmrtonosnije policijske racije u povijesti Brazila

TISUĆE prosvjednika okupile su se u faveli u Rio de Janeiru koja je ovaj tjedan doživjela najsmrt...

01 Stu 2025

Svi sveti u Vukovaru: Stotine zapaljenih svijeća na grobovima branitelja

Na tisuće upaljenih svijeća gori od sinoć na vukovarskim grobljima, koje na blagdan Svih svetih t...

01 Stu 2025