DNEVNI IZBOR UREDNIKA Lifestyle

ZA DNEVNI PIŠE Ivona Šimunović: Vaše mentalno zdravlje isključivo je u vašim ‘rukama’ uma

PIŠE: IVONA ŠIMUNOVIĆ

Izuzetno je važno imati dobru mentalnu sklonost. Ljudi koji imaju loše mentalno zdravlje često pate od depresije, apatije i dugog popisa medicinskih oboljenja. Ljudi koji imaju dobro mentalno zdravlje često su samopouzdani, sretni i uspješni. Ako ste zainteresirani za načine na koje možete poboljšati svoje mentalno zdravlje, pročitajte dalje, jer će ovaj članak pružiti brojne korake koji će vam pomoći u vašem putovanju.

Važno je razumjeti da se svijet oko nas sastoji od mnogo ljudi i situacija koje mogu negativno utjecati na nas. Ponekad je lakše i jednostavno se prepustiti i dopustiti sebi da vas prožmu negativnosti koje vas okružuju. Međutim, na kraju je mnogo ljepše pripremiti plan koji će se suprotstaviti svim negativnostima i oduprijeti im se. Borba je možda teška, ali borba će s vremenom prestati postojati.

U svijetu postoji mnogo ljudi koji imaju za cilj pobijediti druge. Moguće je da neke od njih i poznajete. Ove se vrste ljudi često uključuju u negativno ponašanje. Oni o drugima pričaju negativno kako bi prikrili svoje nesigurnosti. Često nose sa sobom puno emocionalne prtljage i ne ustručavaju se podijeliti je s vama i bilo kime tko će je slušati. Mnogi će od tih ljudi cviljeti da im je svijet učinio pogrešno. Mnogi su žrtve vlastitih odluka i okolnosti. Važno je, stoga, pokušati ostati što dalje od ljudi poput ovih. 

Svijet se svakodnevno mijenja brzo. Mnoge ljude preplavi promjena vrlo brzo. Jedan od načina za jačanje vašeg mentalnog zdravlja je pomiriti se s tim. Od vitalne je važnosti da shvatite da će doći do promjena. Promjene su stalne i trebali bismo se prilagoditi kako bismo zaštitili svoje mentalno zdravlje i mentalno zdravlje ljudi oko nas.

Drugi problem za koji se čini da ima utjecaja na naše mentalno zdravlje jest činjenica da se često bavimo prošlim pitanjima koja nam uzrokuju tugu i bol. Ako se emocionalno naučimo prilagođavati pitanjima koja su nas zadesila u prošlosti i ne prepustiti se brigama i problemima, tada možemo biti puno sretniji i uspješniji u sadašnjosti. I ne samo to, prevladavanjem prepreka koja je toliko velika koliko i prepuštanje emocionalne prtljage iz prošlosti koja nas opterećuje u našoj trenutnoj situaciji nešto je na što bismo mogli biti ponosni.

To će vam povećati samopoštovanje i povećati vaše mogućnosti da doživite sreću. Sljedeći korak jačanja vašeg mentalnog zdravlja je prepuštanje aktivnostima koje umiruju um i povećavaju vašu razinu sreće. Primjeri ovih aktivnosti mogu uključivati druženje s pozitivnim ljudima koji što manje upotrebljavaju razgovor o problemima, kod kojih je pesimizam konstantno uočljiv, bavljenje sportom ili jednostavno poboljšavanje vaše kreativnosti kroz neke aktivnosti, razmisliti o nekom novom hobiju. Naše tjelesne sposobnosti su u velikoj mjeri uslovljene našim tijelom. Možete trenirati koliko god želite, ali vjerojatno nikada nećete imatu istu građu kao, na primjer, Usain Bolt.

Međutim, mentalna snaga se može mnogo lakše steći i razviti. Sve što je potrebno je vježba i upornost. Neki ljudi su rođeni s visokom mentalnom snagom, ali u svakom slučaju, to je nešto što svatko može razviti do relativno visoke razine.

Mentalna snaga podrazumijeva sposobnost da funkcionirate na optimalnoj razini u teškim situacijama, pod pritiskom, stresom, ili kad je ulog velik. To je na primjer ova pandemija, izolacija i promjena stila življenja. Mentalna snaga nam ne dozvoljava da izgubimo kontrolu nad emocijama. A upravo promjene emocija u neizvjesnim situacijama poput ove, osjećaj straha izazvan i stvaranjem panike, okidač je koji narušava mentalno zdravlje ako dopustimo da sve navedeno zavlada sa nama. Drugim riječima, mentalna snaga podrazumijeva požrtvovanje, obaviti nešto izazovno, savladati prepreke, snaći se u ulozi na koju niste navikli.

Ako nemamo kontrolu nad našim umovima, onda dozvoljavamo bilo kakve izmjene koje su nam se podsvjesno nametnule. Mnogi ljudi ne biraju na koji način razmišljaju.  Jednostavno rade ono na što su navikli i to odlučuje kako će se ponašati u raznim situacijama. Naprimjer, ako ste navikli da se povučete u rizičnim situacijama, ako birate strah umjesto uzbuđenja, borbe, to znači da ste tijekom života shvatili da vam ta strategija odgovara. Jednom kada prihvatimo određenu strategiju, više ne razmišljamo o njoj.

Dakle, ako želimo da se mentalno pojačamo, moramo malo reprogramirati umove. Ključ za mentalnu snagu može biti fokusiranje i uklanjanje glasova iz glave koji nam govore da sumnjamo i kritiziramo sve. 

Mnogi članci na ovu temu umiju podijeliti mentalnu snagu na razne potkategorije kao što su fokus, samouvjerenost, hrabrost, koncentracija i tako dalje. Iako ovo ima smisla iz znanstvene  perspektive, shvatit ćete da u praksi od toga nećete imati puno koristi. Ovdje ću vam predstaviti jedan lakši, pristupačniji i prirodniji način da ovladate mentalnom snagom.

1. Budite pozitivni i samo pozitivni

U teškim situacijama je najlakše povući se u sebe i pustiti da vaš unutrašnji kritičar preuzme kontrolu. Ovo vam nikada neće riješiti problem sa kojim se suočavate. Umjesto toga probajte odoliti čežnji za povlačenjem u sebe i zapitajte se možete li pronaći izvor pozitivne energije koji će vam pomoći da prebrodite sve teške situacije. Ako uspijete eliminirati negativne misli, fokus će vam se automatski prebaciti na pozitivne. Tako ćete ujedno i više uživati i napredovati u bitnim trenucima.

2. Fokusirajte se na ono što možete kontrolirati

Ako se fokusirate na konačan ishod neke situacije, to će vas samo ometati i ispuniti glavu nebitnim informacijama. Konačan ishod nikada ne možemo kontrolirati. Nikada ne znamo šta se može dogoditi.

3. Stabilizirajte emocije

Neki od nas su skloni ekstremima. Što se više uzdižemo i spuštamo, to ćemo teže kontrolirati emocije u ključnim trenucima. Ključ je u tome da se distanciramo dovoljno da nas ne ponesu emocije. Treba biti u sredini. Vizualizujte smirenost i stabilnost. Pravite se da ste već prolazili kroz te ključne situacije, na kraju će tako i biti.

4. Uživajte u velikim trenucima

Ovo je veoma dobra tehnika jer pretvara stresne trenutke u zabavne – to će postati nešto što ćete sa zadovoljstvom iščekivati. Sljedeći put kada se nađete u bitnoj situaciji, sjetite se koliko je ona zanimljivija i uzbudljivija od običnih, svakodnevnih događanja. To će biti trenuci koje ćete pamtiti i prepričavati, pa nema razloga da vas bace u tjeskobu, depresiju, anksiozno stanje. Prihvatite ih, uživajte u njima najviše što možete.

5. Pripremljen um je pouzdan um

Kaže se da se samouvjerenost vaša sposobnost da utječete na svijet oko vas. Ovo se najbolje ostvaruje kroz vježbu. Ako nešto isprobate 1000 puta, imat će te više samouvjerenosti i vjere kad dođe presudni trenutak. Zapamtite da će sav taj trud koji ste uložili donijeti rezultate kada bude vrijeme.

6. Zanemarite izgled

Ponekad nas brine kako ćemo izgledati ako ne uspijemo u nečemu. Brine

VEZANO

U novom broju donosimo

urednik

U novom broju donosimo

urednik

U utorak donosimo

urednik