SVAŠTA ZDRAVLJE

Četiri signala koji otkrivaju da ste pametniji od drugih – provjerite kako stojite

U poslovnom svijetu će se često čuti kako je netko “pametan”, ali to može imati više veze sa socijalnom i emocionalnom inteligencijom nego intelektualnim kapacitetom, piše Ordinacija.hr.

Što bi onda značilo biti pametan? Ovo su navike osoba koje barataju zdravim razumom i znaju dobro procijeniti situaciju. 

1. TRAŽE MUDROST KOD DRUGIH LJUDI 
Pametna će osoba uvijek upijati mudrost ljudi oko sebe i priznati da ne znaju sve i drže se savjeta: ako si najpametnija osoba u prostoriji, onda si u krivoj prostoriji. Oni traže veze i poznanstva kako bi nešto naučili i uvijek će cijeniti mentora koji ima više iskustva u nekom području. Pametni su ljudi otvoreni za nove ideje, a ne bježe od znanja mlađih generacija kojima je ipak tehnologija ” u malom prstu”

2. ŽELE ŠTO BOLJE UPOZNATI SEBE 
Upravo vam što bolje poznavanje sebe i svojih želja i ciljeva može pomoći da znate u koje odnose uložiti i od koga tražiti savjete. Ako se nalaze u društvu osobe koja ružno govori o kolegi, pametnoj osobi je odmah jasno da ona može biti druga na listi. Oni će se maknuti i izbjegavati takve ljude. Jako dobro znaju koje su zamke “grupnog” razmišljanja i kako se tako dolazi do zaključka vezanog za mišljenje većine, a često radi straha ili pritiska. Pametna osoba će uvijek prepoznati takve crvene zastavice i izbjegavati takve situacije. 

3. KRASI IH ZNATIŽELJA 
Albert Einstein je davno za sebe rekao kako nema posebnih talenata, već da je jednostavno znatiželjan. Osobe koje imaju tu crtu će puno češće imati vlastite ideje, a njihov način razmišljanja vodi do boljeg znanja i savladat će vještinu kako jednostavnim rješenjima savladati velike prepreke. 

4. ONI ZNAJU SLUŠATI 
Aktivno slušanje je vještina koja se najmanje vježba, a jedna je od najvažnijih. Kako oko 80 posto vremena u danu koristimo za komunikaciju, tako i ostatak provedemo slušajući.
Iako će mnogi pretpostaviti da znaju slušati, studije pokazuju kako većina nas to jako loše radi, primjer: kada razgovaramo s kolegom 10 minuta, pažnju obraćamo samo 5 minuta. Dakle nismo puno čuli i zapamtili, ali pametni ljudi to rade bolje: oni uče kako aktivno slušati kako bi sami iskoristili informacije, stvorili povjerenje.