Dnevni.ba - PRELOADER

Amazon: Od internetske knjižare do globalnog diva

13 Srp 2024


Amazon: Od internetske knjižare do globalnog diva
Amazon

Tri desetljeća prošla su od osnivanja Amazona, a njegova veličina danas je gotovo nezamisliva. Ovaj gigant posjeduje ogromno skladište u Dartfordu, na periferiji Londona, s milijunima artikala na zalihama i stotinama tisuća prodanih svaki dan. Tvrtka tvrdi da je potrebno samo dva sata od trenutka narudžbe do pakiranja i slanja.

Zamislite ovu scenu i pomnožite je s 175. To je broj “centara za ispunjenje” koje Amazon ima diljem svijeta. Čak i ako to možete zamisliti, to je samo dio onoga što Amazon radi, piše Bankar.

Amazon je također veliki igrač u svijetu streaminga i medija (Amazon Prime Video), lider na tržištu kućnih kamera (Ring), pametnih zvučnika (Alexa), tableta i e-čitača (Kindle). Osim toga, hostira i podržava velike dijelove interneta putem Amazon Web Services, među mnogim drugim poslovima.

“Amazon se dugo nazivao ‘The Everything Store’, ali mislim da je sada postao ‘The Everything Company'”, rekla je Amanda Mull iz Bloomberga.

“Ovo je tako velika tvrtka, sveprisutna i prisutna u tolikim različitim aspektima života da ljudi s vremenom jednostavno prihvate Amazon kao dio svakodnevice”, dodala je.

Ili, kako se tvrtka jednom našalila, gotovo jedini način da se izbjegne Amazonov utjecaj jest “živjeti u špilji”.

“The Everything Company”
Priča o Amazonu, od osnivanja Jeffa Bezosa 1994. godine, bila je priča o eksplozivnom rastu. Iako su ga pratile brojne kritike zbog “teških” radnih uvjeta i poreznih praksi, glavno pitanje sada, ulazeći u četvrto desetljeće poslovanja, glasi: što raditi kad jednom postanete biti “The Everything Company”?

Kada imate pola trilijuna dolara prihoda, kako možete nastaviti rasti dvoznamenkastim postotkom iz godine u godinu?

Jedna od mogućnosti je povezivanje postojećih poslovanja: ogromne količine podataka o kupovinama koje Amazon prikuplja od svojih Prime članova mogle bi mu pomoći u prodaji oglasa na svojoj streaming platformi, koja se, poput svojih konkurenata, sve više oslanja na oglašavanje za ostvarivanje prihoda.

Također se postavlja pitanje kako Kuiper, Amazonov satelitski odjel, može koristiti Whole Foodsu, njihovom lancu supermarketa.

Fokusirajte se na buduće napore
Sucharita Kodali je izjavila da bi Amazon trebao “nastaviti eksperimentirati” s novim poslovnim poduhvatima i ne brinuti se ako neki ne uspiju. Nedavno je Amazon zatvorio liniju poslovnih robota nakon samo devet mjeseci. Što Kodali opisuje kao jedan od “mnogih neuspjelih eksperimenata” koje je tvrtka isprobala i odbacila u potrazi za uspješnima.

Kodali također naglašava da bi se Amazon možda trebao fokusirati na druge aspekte, poput sve veće pažnje regulatora i postavljanja teških pitanja o upravljanju podacima, utjecaju na okoliš te veličini kompanije.

Sucharita Kodali je izjavila da bi sva ta pitanja mogla dovesti do intervencije “na način na koji smo se riješili velikih monopola početkom 20. stoljeća”. Juozas Kaziukenas, osnivač obavještajne tvrtke za e-trgovinu Marketplace Pulse, ističe da Amazonova veličina predstavlja dodatni izazov: gradovi u kojima žive njegovi zapadni kupci jednostavno ne mogu podnijeti još više isporuka.

Naši gradovi nisu prilagođeni za intenzivniju isporuku”, objasnio je za BBC. To posebno utječe na ključna gospodarstva u razvoju poput Indije, Meksika i Brazila. Kaziukenas ističe da će Amazon morati ne samo ući na ta tržišta, već i uspješno se prilagoditi njihovim specifičnim uvjetima.

To je kompleksno pitanje, možda i nepravedno – ali o tome možemo razgovarati drugi put”, dodao je.

Prioritet za Amazon
Amanda Mull ističe važan prioritet za Amazon u idućim godinama: zaštitu od konkurencije kineskih rivala poput Temua i Sheina. Ona naglašava da je Amazon “usvojio potrošačke navike” zapadnih kupaca djelujući kao pouzdan posrednik između njih i kineskih proizvođača, često naglašavajući jednostavan povrat i brzu isporuku kao ključne prednosti.

Međutim, uklanjanjem ovog posljednjeg elementa, cijene se mogu znatno sniziti, kao što su to postigli kineski trgovci. “Oni su rekli, ‘ako ste spremni pričekati tjedan ili deset dana za nešto što kupujete iz hira, možemo vam to gotovo dati besplatno'”, izjavila je Mull.

Juozas Kaziukenas nije uvjeren u dugoročni uspjeh novih konkurenata, sugerirajući da će novi trgovci vjerojatno ostati u “niši”, te da će biti potrebno nešto znatno revolucionarnije da bi se ozbiljno ugrozila pozicija Amazona.

Oni su uspjeli dok god je kupovina uključivala pretraživanje”, naglasio je Kaziukenas. Prije 30 godina, Amazon je prepoznao nove trendove u korištenju interneta koji su transformirali maloprodaju i druge sektore.

Kaziukenas vjeruje da će budući uspjeh zahtijevati sličan “skok mašte”, možda u području umjetne inteligencije (AI). “Jedina prijetnja Amazonu je nešto potpuno različito od Amazona”, zaključio je.

Biznis


SREBRENICA

Srebrenički malinari nisu zadovoljni berbom, problem i nedostatak radne snage

Na području Srebrenice većina stanovništva se bavi pčelarstvom, stočarstvom, mljekarstvom, kao i ...

7 h 8 min

NEVJEROJATNI PODACI

Čak 36,5 posto domaćinstava nemaju pristup računaru

Piše: Dragan Bradvica dragan@dnevni-list.ba   Bosna i Hercegovina je specifična dr...

9 h 42 min

NAFTA

Porasle cijene nafte. Raste strah zbog moguće recesije u SAD-u

Cijene nafte porasle su danas na međunarodnim tržištima prema 78 dolara, s obzirom na to da su na...

07 Kol 2024