Dnevni.ba - PRELOADER

Autonomni leteći taksiji prevozit će putnike u SAD-u

23 Velj 2024


Autonomni leteći taksiji prevozit će putnike u SAD-u

Kako riješiti problem gradskih ulica koje su zakrčene automobilima, pogotovo tijekom vremena kada ljudi najčešće idu i vraćaju se s posla? Prijedlozi su razni - od ulaganja u javni prijevoz, kopanja tunela ispod zemlje (što predlaže Elon Musk i tu je svoju ideju već realizirao) pa do - zračnog prijevoza. Iako zračni taksiji zvuče prilično futuristički, čini se kako nismo previše udaljeni od trenutka u kojem će ljudi, umjesto u automobilima s četiri kotača, u taksijima - poletjeti.

Testiranja

Više kompanija testira takve letjelice, a prvi su servisi putem zračnih taksija već najavljeni ili se pripremaju u New Yorku, Chicagu, Dubaiju i drugim gradovima. Zračni taksi, treba naglasiti, nije klasičan automobil koji može raširiti krila i poletjeti, već je riječ o letjelici s rotorima poput velikog drona koja, poput helikoptera, može vertikalno polijetati i slijetati. Zahvaljujući tome, nema potrebe za klasičnim zrakoplovnim pistama tako da je za pokretanje zračnog servisa potrebno puno manje prostora i jednostavnija infrastruktura.

Jedna od kompanija koja razvija takve leteće taksije jest i Wisk Aero koju su pokrenuli Boeing i Kitty Hawk suosnivača Googlea Larry Page, no od prošle je godine ta tvrtka postala podružnica Boeinga. Ono po čemu se razlikuje od većine konkurencije jest po tome što razvijaju autonomne letjelice, dakle leteće taksije u kojima nema pilota, već njima upravlja isključivo tehnologija, tj. računala. Šesta generacija Wiskove letjelice ima doseg od oko 140 km, nakon čega je potrebno samo oko 15 minuta punjenja baterije, a može letjeti na visinama između 750 i 1200 metara.

Do kraja godine

Iz ove tvrtke nadaju se kako će njihov prvi prototip ovog autonomnog zračnog taksija u Teksasu poletjeti do kraja godine, a nakon svih testiranja i regulatornih odobrenja tijekom sljedećih godina, očekuju kako će do kraja desetljeća na području Teksasa pokrenuti svoj servis autonomnih zračnih taksija, prenosi Zimo.hr. Cijena korištenja takvog servisa, tvrde iz te tvrtke, bila bi usporediva s prijevozom putem UberX-a. Jedan od razloga zašto je odabran Teksas, odnosno šire područje Houstona jest veliki porast populacije u toj saveznoj državi, što je utjecalo na značajno pogoršanje prometa. Iz Wiska vjeruju kako bi njihove letjelice mogle popraviti tu situaciju.

Ova tvrtka je s testiranjima svoje tehnologije počela još 2010., a tijekom oko 1750 letova koje su obavili s pet generacija letjelica, nisu zabilježeni značajni incidenti, tvrde iz te kompanije.

Kako je letjeti u taksijima prvi bi putnici mogli saznati za nekoliko mjeseci jer bi prve takve letjelice, no ne autonomne, već s pilotima, mogle početi s prijevozom putnika već tijekom nadolazeće Olimpijade u Parizu.

TEHNOLOGIJA


ASML

ASML sve svoje nade polaže u AI

ASML-ov neto prihod poskočio je u razdoblju od siječnja do ožujka za 45,3 posto u odnosu na isto ...

17 Tra 2025

INTEL

Intel izdvojio Alteru i prodao 51% udjela investicijskoj tvrtki

Intel je objavio važnu poslovnu odluku koja uključuje njegovu podružnicu za proizvodnju čipova, p...

16 Tra 2025

APPLE

Apple u prvom tromjesečju dominira tržištem, ali ekonomske prepreke prijete

U prvom tromjesečju 2025. godine Apple je preuzeo vodstvo na globalnom tržištu pametnih telefona,...

16 Tra 2025