Bajram namaz na području Mostarskog muftijstva klanjan u 162 džamije i mesdžid
Ramazanski Bajram
MOSTAR, (FENA) - Središnja manifestacija klanjanja Bajram namaza za područje Mostarskog muftijstva održana je u Karađoz-begovoj džamiji. Bajram namaz na području Mostarskog muftijstva jutros je klanjan u 162 džamije i mesdžida.
U uvodnom dijelu hutbe muftija je naveo niz duhovnih postignuća koje su vjernicima došle s ramazanskim postom, a koje imaju svoje primjetne manifestacione oblike u transcendentnom i pojavnom obliku, kao što su Božije zadovoljstvo, podrška i zaštita, jasno raspoznavanje istinu od laži, pravde od krivde, dobro od zla.
''Postom i svim drugim ramazanskim ibadetima nadilazili smo oporu svakodnevnicu života, opterećenu brojnim nemirima, učestalim konfliktima,sve većim strahovima, smutnjama i nepovjerenjem među ljudima. Ramazan nas je oslobađao od toga i izdizao u ljepše sfere u kojima smo osjećali smiraj, sklad i harmoniju kako u sebi tako i s okolinom koja nas okružuje'', prokomentirao je.
Kao važno postignuće posta izdvojio je razvijenu svijest o pogubnosti grijehā koji čovjeka udaljava od Boga i narušava društveni sklad uspostavljen na temeljima morala i moralnih vrijednosti.
''Naše duše nadahnute su od Stvoritelja da streme pokornosti i predanosti, dakle islamu, i da razlučuju šta valja od onoga šta ne valja'', kazao je. Upozorio je na sve uočljivije opasnosti primjetnih civilizacijskih trendova i procesa isticanja materijalnih vrijednosti nad duhovnim u kojima ne manjka znanja i informacija, ali itekako manjka odgoja (edeba) i kulture.
''U ramazanskoj školi učili smo o brojnim odgojnim vrlinama a ibadet posta nam je pokazivao kako da ih praktično usvojimo'', podcrtao je, preporučivši vjernicima da insistiraju na stečenim osobinama sabura (strpljivosti), jasnom razlikovanju suštinu od forme, bitnog od nebitnog i zalaganju na prioritetima u odnosu na nevažne stvari. Prepreke na tom putu, dodao je, su posvemašni egoizam i individualizam koji donose pustoš u ljudske živote i društvenu zajednicu.
''Ako se tome prepustimo postaćemo robovi ispunjavanja vlastitih hedonističkih želja, usmjereni samo da svaku svoju želju i strast zadovoljimo, ne videći druge pored sebe, niti će nas zaokupljati misao da se preispitujemo i pitamo kakvi smo to prema drugima! Vjera svoju suštinu zaimaće tek u susretu i interakciji s onim bližnjim i s onim drugim'', rekao je muftija.U argumentaciji iznesenih načela koristio je mišljenja zapadnih filozofa, islamskih učenjaka i pobožnih ljudi.
''Život prožimaju kušnje, borbe, nemiri, usponi i padovi. Kako god bilo, valja nam sačuvati pribranost, zrelost i mudrost. Nitko nije imun na krize, nestabilnosti i slabosti. Za izgradnju društvene kohezije, snage i napretka, valja nam znati da nam treba povjerenje'', kazao je muftija.
Bajram namaz je imamio i okupljenim vjernicima održao bajramsku hutbu mostarski muftija dr. Salem ef. Dedović. U uvodnom dijelu hutbe muftija je naveo niz duhovnih postignuća koje su vjernicima došle s ramazanskim postom, a koje imaju svoje primjetne manifestacione oblike u transcendentnom i pojavnom obliku, kao što su Božije zadovoljstvo, podrška i zaštita, jasno raspoznavanje istinu od laži, pravde od krivde, dobro od zla.
Pozvao je vjernike da budu iskreni prema sebi i drugima tako što će ispunjavati preuzete obaveze i obećanja, a u skladu s osobnim mogućnostima i preuzimati obaveze.
''Nikako ne obećavati niti preuzimati ono što nije u našoj moći da ispunimo i izvršimo!'', upozorio je, ukazavši na pogubnost tih navika kod nekih ljudi kojima je povjereno da brinu o općim interesima i budućnosti države Bosne i Hercegovine. Opstanak države i politička budućnost našeg naroda, nadalje je kazao, ne može nikada biti predmetom kalkulacija i političke trgovine zarad nekog sitnog dunjalučkog interesa i neke trenutne pozicije i probitka!
Na hutbi je prokomentirao i procese koji se vode u Mostaru oko, kako je naveo, preostalog dijela nekadašnjeg Lakišića vakufa.
''To je veliko pitanje. Ono nadilazi značaj same zgrade kao takve koju ćemo, ako Bog da, graditi i izgraditi na tome mjestu. To jeste pitanje naše vjerodostojnosti, dostojanstva i ravnopravnosti! I to jeste naše kolektivno, svebošnjačko pitanje i interes. To jeste borba za ostvarivanje prava i slobode, i nepristajanje da nam neko određuje mjeru slobode i prava onako kako on misli da nam je dovoljno. A to bi značilo da pristanemo biti i u Mostaru, našem glavnom vjerskom, kulturnom i političkom centru, narod od drugorazrednog značaja i pozicije. Ko to ne razumije i ne uviđa, ili ne želi uvidjeti, sasvim sigurno nikada ništa neće spoznati!'', poručio je muftija.