Čovićevi ministri podržali Volodera, slijedi 'poklon' Izetbegovića
Čović i Terzić su bili u sjajnim odnosima, čak je to potvrdio i osuđeni Kemo Čaušević, ali su 'viši' interesi, a vjerojatno presudno Fahrudin Radončić, dokrajčili njegov mandat u profitabilnim 'Autocestama'.
Na imenovanje ravnatelja Uprave federalne policije se čeka pune dvije godine. Bošnjački poglavica Bakir Izetbegović, preko premijera Fadila Novalića ne dopušta Draganu Čoviću da ustoliči jednoga od Galića, Zoran je prvi na listi, a Milan drugi i čak je po mnogima on prvi pick, za 'prvog federalnog pendreka'.
Izetbegović to postavljenje uvjetuje popunom svojih ministara na dvije upražnjenje ministarske pozicije, za pitanje branitelja i obrazovanja.
Ipak, u četvrtak je Vlada FBiH uz blagoslov i po naputku Čovića i Izetbegovića, ostala je enigma o glasovanju ministara iz SBB, imenovala Elmedina Volodera za novog ravnatelja Javne kompanije “Autoceste FBiH”.
Zavrzlama
On je federalni zastupnik SDA, ali je prašinu podigla spoznaja da je vlasnik ili je dioničar u jednoj privatnoj kompaniji koja se bavi projektiranjem mostova na autocesti, a neki osporavaju odluku zbog činjenice da Voloder nije imenovan šest mjeseci nakon što, kako je najavio, vrati zastupnički mandat SDA, što nalaže Zakon o sukobu interesa.
Voloder se brani, tvrdi kako je dionice u kompaniji prodao, a da će se odreći mandata. Nepobitna je činjenica da je čak i na vrhuncu pandemije kada se gospodarstvo davilo od paralize dobivao masne ugovore na javnim tenderima na Koridoru 5c. Njegov nekadašnji stranački šef iz Neovisnoga bloka kaže da je Voloder pod intrigantnim okolnostima pobjegao u SDA, spočitava mu senzcaionalne koruptivne cifre od 30 milijuna maraka. Ako su one i približne, a poznajući naše uhodane rekete, Voloder je morao vratiti usluge nekome u određenom postotoku.
I jedna i druga silnica je sporna, nedorečena i baca mrlju na odluku Vlade FBiH kojom se, kako je pojašnjeno, želi prokrčiti usko grlo i ubrzati gradnja autocesta i brzih cesta.
Uloga HDZ-a
I sam ravnatelj je to energično najavio a upadljivo je da uopće u svom 'programu' nije spomenuo brzu cestu kroz Lašvansku dolinu. Postavlja se pitanjezbog čega HDZ BiH nije ultimativno uvjetovao njegovo postavljenje i tom dionicom, životnom i prometnom žliom kucavicom Središnje Bosne.
-Ovo je čisto, neskriveno kršenje Zakona o sukobu interesa FBiH i to u trenutku kada EU od BiH traži novi, jači zakon na državnoj razini. Da li će Johann Sattler i Europska komisija ovo samo posmatrati? Ako ne reagiraju, 14 prioriteta je samo prazan papir, ocijenio je državni zastupnik Naše stranke dr. Damir Arnaut.
Na pitanje tome da li je u sukobu interesa s obziorm na udjele u vlasništvu nekoliko privatnih firmi i činjenicu da je federalni zastupnik, novi ravnatelj “Autocesta FBiH” se pravdao kako je sve poduzeo da situacija bude zakonski čista. Naveo je da će se zastupničkog mandata odreći u zamjenu za poziciju čelnika Autocesta FBiH, no prema aktuelnom Zakonu o sukobu interesa FBiH, kako upozorava i zastupnik Arnaut vidljivo je da to nije dovoljno jer mora proći najmanje šest mjeseci od obavljanja izvršne funkcije.
Vlasnici sarajevskog EURO asfalta i širokobriješkog Heringa, kompanija koje po nekom pravilu dobivaju najveći dio slasnoga kolača na Koridoru nemaju razloga za preznojavanje, mogu mirno spavati, jer su stvari pod nadzorom i odlazak Adnana Terzića neće dovesti do tenderskih turbulencija.
HDZ čvrsto uz SDA
Pomalo čudne i neočekivane političke traume su se dogodile oko Terzića. On je na poziciju ravnatelja Autocesta FBiH izabran kao prijedlog šefa SBB-a Fahrudina Radončića.
Nije nikakva tajna, Terizć je bio u sjajnim odnosima sa stožernikom Draganom Čovićem, čak je tu bliskost u kontroverznom kontekstu potencirao i osuđeni Kemal Čaušević, bivši ravnatelj Uprave za neizravno oporezivanje. Važno je u tom konktekstu naglasiti kako je i Radončić prijatelj s Čovićem.
Pa, ipak, Čovićevi ministri su 'izdali' Terzića, glasovali su za imenovanje Elmedina Volodera iz omražene SDA, a mogli su to spriječiti. Ostaje misterija zbog čega su to uradili i što je pozadina 'smaknuća' Adnana Terzića koji je, usput da naglasimo, imao ambiciju nastaviti upravljanje Autocestama FBiH.
U Sarajevu se špekulira da je Terzića pustio niz vodu Fahrudin Radončić.
Takva nagađanja podgrijava mukla Radončićeva šutnja. Bilježi se tek kurtoazna poruka ministrice Edite Džapo, 'vrhovnik', kako zovu Fahru, naprosto je zatajio.
Ne samo da se nije usprotivio eliminiranju Terzića, za kojega je često znao javno priznati da je stranačka perjanica i vrlo uspješan ravnatelj kojem klinove podmeće SDA zbog čega su se kilometri na Koridoru 5c čekali po nekoliko godina, nego se nije udostojio iznijeti službeno stajalište, pohvaliti ga ili pak liderski odvažno kazati kako su propusti neoprostivi i razlozi za odlazak sazreli.
Čeka se Izetbegovićev poklon
Stručnjaci će ukazati na blamažu sa zeničkom zaobilaznicom, međutim teško je detektirati stvarni grijeh Adnana Terzića zbog kojega mu je Radončić, možda, okrenuo leđa.
Vjerojatno su presudili 'viši' interesi i neka politička trgovina preko Terzićevih leđa. Ništa Dragan Čović ne milodari. Ako je podario Bakiru Izetbegoviću darovnicu u vidu Volodera za očekivati je ubrzo Izetbegovićev poklon. Po javnom prostoru se onako na prvu zarotiralo prezime Galić i nepopunjena pozicija ravnatelja Uprave federalne policije. Ili možda stožernik ima neku preču, profitabilniju kalkulaciju. Miro Džakula i Uprava za neizravno oporezivanje? J. S.