Djeca se nepravedno kažnjavaju, omogućite im normalnu nastavu
Učenici svih razreda osnovnih i srednjih škola u ZHŽ-u ponovno su u školskim klupama. Oni razredi koji broje više od 15 učenika podijeljeni su u dvije skupine te nastavu pohađaju naizmjenično. Tom odlukom nezadovoljni su iz Inicijative roditelja ZHŽ-a i HNŽ-a, a svoje nezadovoljstvo izrazili su u priopćenju koje su uputili ministrici obrazovanja, znanosti, kulture i sporta Ružici Mikulić.
Naime, upućen je upit ministrici Mikulić zašto se razredi dijele, dok je, prema odluci Stožera civilne zaštite ZHŽ-a, istovremeno dopušten boravak do 50 osoba u zatvorenim prostorima.
Škole nisu mjesta zaraze
-Kao Inicijativa roditelja koja zahtijeva normalno školovanje, pozdravit ćemo svaku odluku koja vodi normalizaciji nastavnog procesa. Opetovano tvrdimo i ponavljamo kako škole nisu žarišta i mjesta širenja zaraze, djeca nisu ugrožena skupina i kao takva vrlo lako prebole koronavirus.
Napominjemo, ovo ne govorimo mi iz Inicijative, nego ljudi od autoriteta, a mi samo prenosimo njihove stavove. U tom duhu, kao što smo znali u prošlosti vrlo oštro reagirati na najave nastave na daljinu, najavljujući čak i prosvjede, tako ovaj put gledamo izrazito pozitivno na ovu vijest i pozdravljamo je.
Međutim, htjeli bismo ukazati na jednu stvar koja nam (a i svekolikoj javnosti) ostaje nejasna. Radi se o sljedećem. Paralelno s ovom vijesti o povratku učenika u školske klupe i dijeljenju razreda na skupine, objavljena je još jedna. A to je skraćivanje zabrane kretanja u istoj županiji s 21 do 5 na 23 do 5 sati ujutro. Osim toga, omogućeno je okupljanje ljudi u zatvorenim i otvorenim prostorima do 50 ljudi. Ostavljena je i mogućnost održavanja većih skupova ako to dopusti Zavod za javno zdravstvo ZHŽ-a posebnim dekretom.
Kako je moguće da je donesena odluka da se dijeli svaki razred koji ima više od 15 učenika/ca, dok je istovremeno dopušten boravak do 50 osoba u zatvorenim i otvorenim prostorima?, navode iz Inicijative.
Dalje poručuju kako je zatvoren prostor - zatvoren prostor, bio on učionica, teretana, kafić…
Kontradiktornost mjera
-Ministrice Mikulić, zbog čega se djeca razdvajaju u skupine kada ne postoji niti jedan razred u cijeloj Hercegovini koji broji ili može brojati 50 učenika? Ova mjera, kao i mnoge dosad (nismo protiv svih mjera, određene restriktivne mjere imaju smisla) jednostavno nema smisla i kontradiktorna je u samoj sebi. Djeca se nepravedno kažnjavaju tako što se u školama provodi nešto što i same Vaše mjere koje ste danas donijeli ne nalažu, stoji u priopćenju Inicijative.
-Apeliramo na uljudan način da dopustite djeci da pohađaju nastavu na normalan način, sa svojim prijateljima i omogućite koliko-toliko sretan završetak školske godine koja je već dobrim dijelom osakaćena raznim nerazumnim i nelogičnim mjerama koje su svrha same sebi i služe kao opravdanje da se „nešto radi“. Djeca su i naša i Vaša budućnost, ministrice.
Naravno, sve ove riječi povlačimo u slučaju da nam možete odgovoriti na iznad postavljeno pitanje. Tko zna, možda smo mi previdjeli nešto…, zaključeno je u priopćenju Inicijative roditelja ŽZH/HNŽ koje potpisuje glasnogovornik Saša Grgić.