EU pokreće istragu protiv Facebooka i Instagrama zbog dezinformacija tokom predizborne kampanje

30 Tra 2024


EU pokreće istragu protiv Facebooka i Instagrama zbog dezinformacija tokom predizborne kampanje
META

Evropska unija je pokrenula istragu protiv društvenih mreža Instagram i Facebook.

Ove društvene platforme, koje se nalaze u vlasništvu kompanije Meta, nalaze se na meti istrage Evropske unije zbog toga što "nisu uradile dovoljno da se bore protiv dezinformacija u predizbornoj kampanji."

Izbori u EU će se održati u junu, a građani EU će birati članove Evropskog parlamenta. EU institucije su kao glavni razlog za ovaj potez naglasili strah od ruskog miješanja u izborni rezultat u ovoj međunarodnoj organizaciji, prenosi Klix.

Komisija je rekla da sumnja da je moderiranje oglasa od strane Mete "nedovoljno." Primijetila je da bi proliferacija plaćenih oglasa u takvim uslovima mogla oštetiti "izborne procese i temeljna prava, uključujući prava zaštite potrošača."

Komesar za unutrašnje tržište EU-a, Thierry Breton, rekao je da istraga ima za cilj "osigurati da se preduzmu efikasne mjere posebno kako bi se spriječilo da se ranjivosti Instagrama i Facebooka iskorištavaju za strano miješanje."

"Sumnjamo da je moderiranje Mete nedovoljno, da nedostaje transparentnost oglasa i procedura za moderiranje sadržaja," rekla je izvršna potpredsjednica Komisije, Margrethe Vestager.

Domet Meta platformi od preko 450 miliona stanovnika Evropske unije privukao je pažnju Komisije dok pokušava da se bori protiv ruske propagande.

Brisel je primijetio da Meta nema "efikasan" alat za praćenje predstojećih evropskih izbora od 6. do 9. juna.

Ukazao je na Metinu odluku da ugasi digitalni alat CrowdTangle, koji se smatra neprocjenjivim za suzbijanje dezinformacija na mreži.

Istraga je pokrenuta u sklopu novog Digitalnog zakona o uslugama EU-a. Pomenuti zakon pooštrava kontrolu ilegalnog sadržaja na mreži i obavezuje najveće tehnološke kompanije u svijetu da više urade kako bi zaštitile korisnike interneta.

Facebook i Instagram su među 23 "vrlo velike" platforme koje moraju da se pridržavaju DSA. One koje to ne učine riskiraju kazne do 6 posto globalnog prihoda platforme. U izuzetno ozbiljnim slučajevima, čak bi mogli biti suočeni i sa zabranom.

Drugi servisi koji moraju da se pridržavaju uključuju Amazon, Snapchat, TikTok i YouTube.

Vijesti iz svijeta


JAPAN

Japanski dužnosnik: Ne trebamo prodavati američke obveznice kao odgovor na carine

JAPAN ne bi trebao na američke carine odgovoriti namjernom prodajom američkih državnih obveznica,...

10 min

HAMAS

Hamas: Spremni smo pustiti sve taoce u zamjenu za kraj rata u Gazi

VISOKI vođa Hamasa rekao je danas da je njegov pokret spreman osloboditi sve izraelske taoce u za...

32 min

Grlić Radman: Od zemalja kandidata EU očekuje usklađivanje s njezinim vrijednostima

Europska unija očekuje od zemalja kandidata za članstvo u Uniji da se usklade s njezinim vrijedno...

1 h 44 min

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.