Formalizirana snažna podrška OESS-a

Reforma nastavnog plana i programa u HNŽ-u temeljenog na ishodima učenja
Veleposlanik Holtzapple: Stavljanje učenika u središte nastavnog procesa
Uz podsjetnik da je aktualna Vlada otpočela zahtjevan i iznimno odgovoran proces reforme prosvjetnog sustava u HNŽ-u, premijerka Buhač dodala je da je Vlada svjesna izazova koji na tom putu, ali i potpuno pripravna suočiti se s njima.
Ministar prosvjete, znanosti, kulture i športa Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ) Adnan Velagić i novoimenovani voditelj Misije Organizacije za europsku sigurnost i suradnju (OESS) u BiH Rick Holtzapple u petak su, u nazočnosti premijerke HNŽ-a Marije Buhač, potpisali Memorandum o razumijevanju kojim su potvrdili obostranu opredijeljenost i okvir za suradnju u procesu provedbe reforme nastavnog plana i programa temeljenog na ishodima učenja u HNŽ-u.
- Ovo je važan dan za prosvjetni sustav osnovnog školstva u HNŽ-u, kao i za budućnost naše djece. Potpisivanjem ovog Memoranduma činimo bitan korak ka provedbi reforme nastavnog plana i programa devetogodišnjeg osnovnog odgoja i obrazovanja u Županiji. Cilj nam je unaprijediti prosvjetni sustav koji će dodatno poticati kreativnost i kritičko razmišljanje učenika, koji će im pružiti znanja i vještine potrebne za nastavak izobrazbe sukladno potrebama 21. stoljeća. Reforma podrazumijeva niz obuka, izradbu nastavnog plana i programa, usavršavanje nastavnika i učitelja te druge aktivnosti u koje će biti uključeni naši partneri iz Zavoda za školstvo Mostar i Pedagoškoga zavoda Mostar, nastavnici i drugi suradnici s javnih visokoškolskih ustanova u Županiji. Cilj nije samo izmjena nastavnih planova i programa, već i nastavničkoga pristupa poučavanju učenika. Očekuje nas puno posla jer ove promjene ne će biti jednostavne ni brze, ali sam siguran da ćemo, uz zajedničku viziju i otvoreni dijalog, uspjeti pružiti valjan i sveobuhvatan sustav izobrazbe učenicima, poručio je ministar Velagić.
Veleposlanik Holtzapple ovom je prigodom napomenuo da potpisivanje Memoranduma o razumijevanju formalizira zajedničku predanost Vlade i OESS-a unaprjeđenju inkluzivnosti i kakvoće obrazovanja kroz kurikularnu reformu.
- Ta će reforma osigurati da škole u HNŽ-u provode kurikule s jasno utvrđenim ishodima učenja učenika za svaki predmet i razred, stavljajući učenike u središte nastavnog procesa. Potičem sve nastavnike da ulože svoju stručnost i vrijeme u provedbu novih kurikula u učionicama a roditelje i širu javnost podržati prosvjetne djelatnike HNŽ-a tijekom ovog transformacijskog procesa. Misija OESS-a u BiH ostaje predan partner na tom putu ka inkluzivnom, visokokvalitetnom obrazovanju za buduće naraštaje, izjavio je šef Misije OESS-a u BiH.
Uz podsjetnik da je aktualna Vlada otpočela zahtjevan i iznimno odgovoran proces reforme prosvjetnog sustava u HNŽ-u, premijerka Buhač dodala je da je Vlada svjesna izazova koji na tom putu, ali i potpuno pripravna suočiti se s njima.
- Raduje me ovaj čin jer potvrđuje našu odlučnost još intenzivnije raditi na provedbi ove strateške reforme. Podsjetit ću da sam u više sam navrata govorila da ona nije pitanje izbora, već potrebe kako bi se učenike i naraštaje koje dolaze na odgovarajući način pripremilo za izazove suvremenog doba i na sve ono što ih čeka na putu odrastanja i stjecanja životnih znanja i vještina. Na tomu putu, resorno ministarstvo prosvjete i naši zavodi imaju veliku odgovornost kako bi reformski učinci u najskorije vrijeme bili vidljivima i polučili mjerljive ishode, a potpora Vlade ne će izostati, poručila je Buhač.
Resorno Ministarstvo će, u koordinaciji s Misijom OESS-a, a slijedom Memoranduma, otpočeti s procesom obuke i osposobljavanja stručnih timova i radnih skupina, sastavljenih od predstavnika obadva zavoda, osnovnoškolskih učitelja i nastavnika te oba mostarska sveučilišta.
Potpisivanje Memoranduma označilo je nastavak otpočete reforme s ciljem stvaranja kvalitetnijega i inkluzivnog obrazovanja, pružanja funkcionalnih sadržaja koji će kod učenika razvijati osnovne kompetencije i vještine koje odgovaraju potrebama društva.