Halilović: Sve više kompanija se okreće digitalnom marketingu
Broj kompanija koje počinju koristiti usluge digitalnog marketinga u BiH u stalnom je porastu, izjavio je suosnivač Agencije za digitalni marketing Lilium iz Sarajeva Edin Halilović u razgovoru za Fenu.
- Digitalni marketing je generalno prisutan kao način online promocije i kompanije sve više novca iz svojih budžeta za marketing izdvajaju za online komunikaciju, čak i one koje su tradicionalno imale jake maloprodajne mreže i nisu bile pretjerano zainteresovane za digitalni marketing - naveo je Halilović.
Dodao je da još nije iskorišten potencijal za e-commerce koji pružaju velike mreže, u poređenju s razvijenim tržištima, ali da se u BiH ljudi ubrzano uključuju u online promociju koja ima za cilj online kupovinu.
Halilović je istakao da mnogi ovdje i dalje izbjegavaju online plaćanje pa kupuju pouzećem, jer više vole plaćati gotovinom nego karticama, što kompanije pokušavaju promijeniti radi automatizacije čitavog procesa.
Istakao je da su u početku pandemije koronavirusa i agencije za digitalni marketing osjetile pad prometa koji je trajao vrlo kratko, ali se oporavak desio brzo te su ostvarili i bolje rezultate od planiranih.
- Vjerujem da je tako bilo u cijelom sektoru online oglašavanja gdje je pandemija imala pozitivan efekat, ako nešto uopšte može biti pozitivno u takvoj situaciji - rekao je Halilović.
Smatra da kompanije sada vjerovatno razumiju da njihovi dugoročni ciljevi moraju biti više usmjereni u tom smjeru, jer su svi koji su imali razrađen e-commerce u dobroj mjeri nadoknadili gubitke koje su imali zbog uvođenja mjera za suzbijanje širenja zaraze.
Halilović je naglasio da se sada mnoge od njih javljaju i pitaju za razvoj tih servisa i da su, iako većina poslova neće nikada biti moguća u online formi, oblasti poput trgovine i usluga komunikacije u velikoj mjeri prešle na te kanale.
Pojasnio je da online oglašavanje omogućuje precizne podatke o broju ljudi koji vide reklamu, koliko puta i u kojoj formi je vide, kao i to da li je neki proizvod kupljen zahvaljujući toj reklami.
Osim toga, Halilović je dodao da je online oglašavanje jeftinije od tradicionalnog jer su za oglašavanje na televiziji potrebni ozbiljni budžeti, a ne postoje precizni podaci do koliko je ljudi doprlo oglašavanje.
- Glavna prednost online oglašavanja je što znamo tačno ako je uloženo 1.000 eura da su ostvarene 2.000 ili 3.000 eura povrata kroz tu komunikaciju - precizirao je Halilović.
Istakao je da je Agencija Lilium pokrenula i Akademiju za digitalni marketing kako bi omogućili jednom dijelu tržišta koji nije u prilici da priušti njihove usluge da nauče samostalno koristiti digitalne alate, ali i da obuče kadar koji kasnije mogu angažovati za razvoj vlastite agencije i poslova koje obavljaju.
Halilović je naveo da Lilium polaznicima pruža podršku tokom šest mjeseci tako što besplatno radi na njihovim pravim kampanjama.