Hambash: Bh. biljni burger pronalazi svoj put i do najvećih skeptika
"Moraš probati hambash" je rečenica kojom počinje razgovor sa Vladimirom Grabovcem, osnivačem domaće bosanskohercegovačke kompanije "Biona and Beyond", pionira u proizvodnji hrane za vegane u našoj zemlji.
U posljednjih deset godina, trendovi veganske ishrane su doživjeli transformaciju, pronašli su nova tržišta i okrenuli u potpunosti razgovor o hrani kako u svijetu, tako i kod nas. Ono što je nekada bila prehrambena praksa na marginama, mjerena u sitnim procentima, danas je trend koji se širi dalje.
- Na vegansku ishranu ljudi prelaze motivirani različitim pitanjima i izazovima, od zdravstvene koristi, preko etičkih pitanja i odnosa prema životinjama, te veće svijesti o tome koliko ono što jedemo utječe na sredinu u kojoj živimo - pojašnjava Grabovac.
Vođeni takvom pričom, na osnovu naše domaće bosanske pameti, tim "Bione" je, kako navodi, stvorio hambash, biljni burger sa preko 20 grama visokokvalitetnih proteina, obrok bogat vlaknima i kvalitetnim sastojcima.
- Ovo nije samo hrana za vegane. Ovo je hrana za svakoga ko čita nutritivnu tablicu i razmišlja dugoročno o svom zdravlju - dodaje sagovornik.
Novi proizvodi prate trendove, a nekada hrana prilagođena samo veganima, postaje dijelom frižidera i kuhinja cijele zajednice. Od biljnih mlijeka, sireva i jogurta do veganskih verzija tradicionalnih jela poput burgera, kobasica i sladoleda, izbor je širi nego ikad. Restorani i kafići širom svijeta sve više uvode veganske opcije u svoje menije, a na mala vrata pronalaze svoj put i u našim restoranima.
- Biona je osnovana s vizijom da ponudi visokokvalitetne veganske proizvode ljubiteljima hrane u Bosni i Hercegovini. Pokrenuta je upravo iz našeg ličnog odnosa prema etičkoj, zdravoj i održivoj prehrani. Prepoznali smo prazninu na tržištu i potrebu za inovativnim veganskim alternativama tradicionalnoj hrani - pojašnjava Grabovac.
On je sa svojim timom, uložio mnogo truda u istraživanje i razvoj proizvoda, usko surađujući s lokalnim proizvođačima i dobavljačima kako bi osigurao najbolje sastojke. "Hambash superfood veganski burger" sa početka ove priče je zvijezda Bioninog asortimana. Sastojci poput sojinih mrvica, zrna suncokreta i zobenih pahuljica čine ga izvrsnim izborom za sve koji traže zdravu alternativu tradicionalnim burgerima. Štaviše, proizveden je od genetski nemodifikovane soje, što ga čini izborom broj jedan za mnoge vegane.
- Bionina ponuda ne završava s burgerima. Naš asortiman proširuje se na veganske sireve, tofu proizvode, kao i na razne namaze i grickalice. Svaki proizvod je pažljivo formuliran kako bi zadovoljio ukuse i prehrambene potrebe savremenih vegana. Naša vizija je bila jasna od početka - želimo pružiti vegansku hranu koja je ukusna, hranjiva i pristupačna. Naša misija je da premostimo jaz između tradicionalne i veganske ishrane, čineći je privlačnom za sve - dodaje osnivač "Bione".
U okviru razgovora sa startup i rastućim kompanijama u prehrambenom sektoru u BiH, kompanija se povezala sa ekspertima iz dijaspore putem USAID projekta "Diaspora Invest". Edukacija i informiranje potrošača o prednostima veganske prehrane je ključna komponenta Bionine filozofije.
S obzirom na sve veći trend prema veganskoj i biljnoj ishrani širom svijeta, "Biona" se pozicionira kao lider u ovom segmentu tržišta u Bosni i Hercegovini, a njeni ključni proizvodi poput "hambasha" postali su prepoznatljivi i šire. Čini se da je došlo vrijeme da, uz čuvenu tradicionalnu bosanskohercegovačku kuhinju, ljudi u regiji i svijetu počnu prepoznavati BiH kao mjesto odakle dolazi i kvalitetna veganska hrana. Bionin biljni burger je pronašao put i do najvećih skeptika, saopćeno je iz Projekta "Diaspora Invest".