Dnevni.ba - PRELOADER

Hoće li društvene mreže uskoro u potpunosti zamijeniti glavnu funkciju Google-a?

16 Ruj 2024


Hoće li društvene mreže uskoro u potpunosti zamijeniti glavnu funkciju Google-a?
Google

Kada želite saznati nešto o stvarima koje vas zanimaju, bilo da je riječ o nekom telefonskom broju ili nekoj povijesnoj činjenici, prva stvar koju ćete napraviti jest obratiti se Google-u. I tako već više od dva desetljeća. Google je dominantna internetska tražilica s daleko najvećim udjelom na tržištu. Ipak, u posljednje se vrijeme situacija prilično mijenja. Barem što se tiče mladih, odnosno generacije Z.

Mlađe generacije pretražuju, oni ne guglaju, objasnio je analitičar Bernsteina Mark Shmulik, a prenose na NY Postu. Umjesto, dakle, Googlea, oni se sve više okreću društvenim mrežama na kojima pretražuju pojmove o stvarima koje ih zanimaju. Umjesto na Googleu, preporuke i recenzije restorana traže na TikToku, proizvode za kupovinu traže na Amazonu, a umjesto najpopularnije online tražilice, informacije za pisanje domaćeg rada i drugih školskih zadataka dobivaju od umjetne inteligencije i ChatGPT-a. Često čak koriste AI da im napiše cijele radove i riješi zadatke, na što već neko vrijeme upozoravaju nastavnici u školama i fakultetima.

Više povjerenja u kreatore
Kako je pokazalo istraživanje provedeno u travnju ove godine na više od 2 tisuće osoba u SAD-u, a koje su proveli Forbes Advisor i Talker Research, čak 45 posto mladih generacije Z prije će pri pretraživanju koristiti tražilice na društvenim mrežama, umjesto Googlea. Slično je i za 35 posto milenijalaca, 20 posto generacije X te manje od 10 posto tzv. boomera, prenosi Zimo.

Različiti su razlozi za to, no jedan od najvažnijih je što mladi više vjeruju kreatorima na TikToku i drugim mrežama jer smatraju da oni prikazuju autentičan, vjerodostojan i nepristran sadržaj. Jedan od komentara je da se na tim platformama može vidjeti kako se netko zaista osjeća u nekom restoranu, dok recenzije na specijaliziranim stranicama i Googleovim kartama mogu biti pune lažnog sadržaja.

Osim kao alat pretraživanja, mladima danas društvene mreže koriste i kao primarni kanal za praćenje vijesti, sporta, glazbe, kulture i slično. Oni sve manje koriste tradicionalne medije, odnosno ne informiraju se toliko s poznatih portala, TV-a, radija i slično, već su im u prvom planu influenceri i informacije koje oni objavljuju.

TEHNOLOGIJA


META

Meta uvela zabranu za RT i druge ruske državne medijske mreže

Vlasnik Facebooka Meta saopćila je da zabranjuje RT, Rossiya Segodnya i druge ruske državne medij...

17 Ruj 2024

IPHONE 17 AIR

iPhone 17 Air: Novi model koji može promijeniti sve

iPhone 17 Air donosi inovacije koje bi mogle učiniti sve prethodne modele iPhonea zastarjelima. P...

16 Ruj 2024

TIKTOK

TikTok počinje žalbeni postupak protiv zabrane u SAD-u

 TikTok će u ponedjeljak početi da pred sudom iznosi argumente protiv zakona kojim ga namjer...

16 Ruj 2024