Dnevni.ba - PRELOADER

Ili je netko amater ili se Zračna luka Mostar svjesno guši

09 Kol 2022


Ili je netko amater ili se Zračna luka Mostar svjesno guši

Federalni revizori su Zračnoj luci Mostar dali negativno mišljenje na financijsko izvješće za prošlu godinu. Utvrdili su i da je pred ovim poduzećem neizvjesna budućnost. Društvo nije obavljalo djelatnost za koju je i osnovano, jer je samo 124.838 maraka prihoda ostvarilo za obavljene zračneoperacije, stav je revizora Ureda za reviziju institucija Federacije o poslovanju Zračne luke za 2021. godinu.

Zašto se guši?

U prvih pet mjeseci 2022. godine Zračna luka je evidentirala 47 zračneoperacija i 356 putnika (dolaznih 258 i odlaznih 98), što je donekle ohrabrenje, kao i nove linije koje su uspostavljene posljednjih mjeseci.

- Zračna luka Mostar je ključna stvar u razvoju Mostara i čitave Hercegovine. Bez dvojbe, nijedan grad u svijetu, ni regija se ne mogu razvijati bez Zračne luke. Zračna luka Mostar stoji neiskorištena već 25 godina. Nemamo fiksne stabilne letove za svijet i ne možemo doći u Mostar. Postoje dva moguća razloga, ili su političke elite koje upravljaju proračunima i koji su osnivači apsolutni amateri ili se politički guši razvoj Hercegovine i Mostar. Mislim da je to drugo, smatra Marin Bago iz Udruge Futura.

Rješenje je, smatra, u koncesiji Zračne luke, o kojoj je nedavno nakon jedne od sjednica govorio gradonačelnik Mario Kordić, kazavši da u ovome trenutku to nije moguće.

- Ili će naš menadžment koji biraju stranke osigurati funkcioniranje Zračne luke ili će se dati pod koncesiju nekome tko zna, međutim ne raditi nijedno ni drugo je najveća gospodarska sramota u zadnjih 25 godina, naglašava Bago.

Vlada FBiH, prema riječima Amadea Mandića iz Ministarstva prometa i veza uložila je 16 milijuna maraka, od čega devet u infrastrukturu, a sedam za plate, školovanje i subvencioniranje...

- I ove godine već dali jedan milijun za subvencioniranje tekućih tropkova, a planiramo i dva milijuna za kapitalna ulaganja. Očekujemo da nam revizija dostavi izvješće. Uključeni smo kroz davanja u financiranje luke i trebali bismo imati to izvješće. Ono što znamo je ono što smo saznali iz medija, a to je da je ono negativno. Ukoliko Zračna luka ima neki nenamjenski utrošak, onda ne smijemo davati sredstva dok taj dug ne riješimo i ne utvrdimo nenamjensko trošenje. Godinama se ulaže, a uloženo ne daje dobitak kakav očekujemo. U narednom periodu ćemo razmisliti o daljim ulaganjima i iznosima ulaganja, rekao je Mandić.

Dobra rješenja

I on smatra da je koncesija jedno od dobrih rješenja.

-  Zračna luka Mostar bi po nama trebala izvršiti reorganizaciju uprave ili vlasništva, te da ide pod koncesiju, javno partnerstvo ili u privatizaciju. Tako bi neko na drugi način upravljao Zračnom lukom, a ona bila u punoj funkciji, rekao je on. Više od poticaja i velikih obećanja, Zračnoj luci Mostar potrebni su putnici. Godina koja izmiče je godina u kojoj turisti nisu previše raspoloženi za vožnju cestama. Godina je to i u kojoj strani državljani petkom nakon završenog radnog dana čekiraju karte i putuju na daleke destinacije. Na velikim ekranima europskih zračnih luka na popisu odredišta možete pročitati Sarajevo, Tuzla, Dubrovnik ili Split, ali ne i Mostar. Dokad, teško je predvidjeti. Dotad je preostalo još mnogo posla. H. Ž.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024