Dnevni.ba - PRELOADER

INTERVJU Aljoša Čampara: Osman Mehmedagić je najveći teret Bošnjacima i džoker Milorada Dodika i Dragana Čovića

13 Lis 2021


INTERVJU Aljoša Čampara: Osman Mehmedagić je najveći teret Bošnjacima i džoker Milorada Dodika i Dragana Čovića

Piše: D. Lukić

Zajednički kandidat za člana Predsjedništva morao bi biti imperativ Trojke. Sujete se moraju staviti po strani i mora se donijeti racionalna odluka.

Federalni ministar unutarnjih poslova Aljoša Čampara uvjeren je da Milorad Dodik svojim suludim istupima u javnosti i krajnje destruktivnom politikom koju vodi daje povoda da Ustavni sud BiH ozbiljno razmotri pitanje je li lider SNSD-a uopće sposoban obnašati dužnost člana Predsjedništva BiH. Čampara smatra da će Dodik nastaviti ispitivati do koje granice će njegovo ludovanje biti tolerirano, te smatra kako bi međunarodna zajednica morala konkretnije djelovati po mnogim pitanjima, ali posebno po pitanjima korupcije, mita, retrogradne retorike, huškačke politike itd.

U intervjuu za Dnevni list Čampara je između ostalog ogovorio i o problemima izbornog zakona, potom o pregovorima 'Trojke' o nastupu na budužim izborima, a komentirao je i nedavno objavljeni snimak razgovora šefa OSA-e i Glavne tužiteljice Osmana Mehmedagića i Gordane Tadić…

Zatražili ste od Ustavnog suda BiH da proglasi Milorada Dodika nesposobnim za vršenje funkcije člana Predsjedništva BiH. Pojasnite nam zbog čega, što je Dodik učinio i mislite li da će Ustavni sud reagirati? 

 -Smatram da se potpuno suludi istupi u javnosti kao i politika koju vodi Milorad Dodik, posebno od odluke visokog predstavnika o zabrani negiranja genocida, mogu bez imalo sumnje podvesti pod član 8.8. Izbornog zakona BiH kojim je definirano da Ustavni sud BiH može odlučiti da je član Predsjedništva BiH privremeno nesposoban za vršenje svoje funkcije. Njegove neustavne najave ugrožavaju mir, suživot, političku i ekonomsku stabilnost Bosne i Hercegovine te Opći okvirni sporazum za mir, a obavezao se da će savjesno obavljati datu dužnost, poštovati Ustav Bosne i Hercegovine te provoditi Opći okvirni sporazum za mir i njegove anekse u cijelosti. Upravo iz ovih razloga mislim da bi Ustavni sud trebao reagirati i zaustaviti daljnje izazivanje nestabilnosti u Bosni i Hercegovini. Izborni zakon BiH nije jasno precizirao procedure utvrđivanja privremene nesposobnosti, a ni tko konkretno podnosi zahtjev i pokreće postupak. Tako da ja očekujem izjašnjenje Ustavnog suda u svakom slučaju.

Je li Dodik doista neposoban ili u biti 'opasan' po destrukciju kompletne države, pa i regije? Može li Dodik ugroziti mir na ovim prostorima?

-Može pokušati i ispipavati granice do kojih će njegovo ludovanje biti tolerirano. Ova retorika njemu odgovara. Do sada je dozirao zavisno od političke situacije, da li je izborna godina ili ne itd., a sada je u potpunosti izgubio kompas. Njemu zapravo po prvi put sve izmiče kontroli kakvu je do sada imao u RS-u. Otkrivaju se brojne afere njegovih suradnika, umiješanost njegova osobna i njegove obitelji u njih, privrednika bliskih njemu itd. Ozbiljan je kandidat za sankcije koje će uslijediti od Sjedinjenih Američkih Država, ne samo on već i ljudi kojima je okružen. Dodik nije čovjek koji nema svoje izvore informacija, ima, i svjestan je svega ovoga što sam naveo.

Njemu je ovo borba na sve ili ništa, samo problem je što građani RS-a vide da je ovo njegova osobna borba, on brani sebe i svoje, a ne brani njih. Toga je postala svjesna i opozicija u RS-u koja je u prvi mah krenula za njim, a potom vidjela da ih Dodik sve zajedno koristi da bi sebe sačuvao. Žalosno je što će posljedice suludog ponašanja trpiti svi građani RS-a ali i države, a ne samo on. Što se tiče ugrožavanja regije, unatoč radikalnim izjavama Aleksandra Vulina, mišljenja sam da niko u regiji ne bi žrtvovao mir zarad Milorada Dodika. 

Kantonalni MUP-ovi rade odličan posao

Nedavno ste sazvali sastanak svih kantonalnih ministara unutarnjih poslova na sastanak, kao i partnere iz međunarodne zajednice. Razlog je podizanje stupnja sigurnosti u FBiH. Što očekujete od tih sastanaka?

-Kantonalni ministri su iskazali veliku svoju zainteresiranost i spremnost za učešćem na ovom sastanku. Sastanak će se održati u toku ovog mjeseca. Inače Kantonalni MUP-ovi sve ovo vrijeme rade odličan posao, posebno ukoliko se uzme u obzir da posljednjih nekoliko godina rade u specifičnim uslovima koronavirusa, zatim također ako uzmemo u obzir činjenicu da su i neki MUP-ovi bili nosioci tereta migrantske krize. Dodamo li svemu tome i činjenicu koliko policajaca nedostaje na terenu onda je ovo doista jedna struktura koja zaslužuje svaku pohvalu za svoj rad. 

Očekujem da ćemo na sastancima konkretno dogovoriti neke korake vezane za potrebu reforme policije u FBiH, izradu strateških dokumenata koji će voditi borbi protiv korupcije, orgaziranog kriminala, terorizma itd. Također stvorit ćemo okvir za jačanje policijski struktura, ljudstvom, infrastrukturom i opremom, kako bi adekvatno odgovorili na sigurnosne izazove. Možda je malo pregrubo reći da je tema sastanka podizanje stupnja sigurnosti, ne treba dizati paniku među građanima. Sastajemo se da surađujemo i jačamo neovisnu i depolitiziranu policiju. Naravno želim i da napomenem da će policija kao oružana sila odgovoriti na sve izazove eventualnog ugrožavanja teritorijalnog integriteta BiH. Oni moraju čuvati teritorijalni itegritet jer je to njihova obaveza.

Kakva je trenutno sigurnosna situacija u FBiH?

-Situacija je zadovoljavajuća, no poruke iz manjeg bh entiteta su zabrinjavajuće. Naše je da puno ne cijenimo sigurnosnu situaciju, nego da budemo oprezni i spremni, ne samo trenutno, nego i inače. 

Maksimalno reducirati princip etničkog koncepta

Izborni zakon? Vidimo određeni pritisak međunarodne zajednice, ali vidimo i da se ništa dosada nije konkretiziralo. Što vi očekujete po tome pitanju? 

-Očekujem da prije svega političke strukture koje godinama pregovaraju o izmjenama Izbornog zakona preuzmu odgovornost. Ohrabrujuće su poruke predstavnika međunarodne zajednice jer je evidentno da se domaće strukture bez posredovanja ne mogu dogovoriti o izmjenama Izbornog zakona. Mene što se tiče Izborni zakon treba biti izmijenjen na način da se jača građanska BiH, država u kojoj je važan pojedinac, odnosno da se maksimalno reducira princip etničkog koncepta. 

 Treba li međunarodna zajednica konkretno sankcionirati one lidere koji jednostavno ne žele kompromis? Govori se u novoj crnoj listi američke administracije...

-Međunarodna zajednica morala bi konkretnije djelovati po mnogim pitanjima, ali posebno po pitanjima korupcije, mita, retrogradne retorike, huškačke politike itd. Sankcija je uvijek korektiv, pa bi tako bilo i u ovim slučajevima. Upravo izostanak njihovog reagovanja je na neki način doveo do sveopće situacije kakva jeste. Sama najava nove američke crne liste unijela je nemir. Dobro je da ista postoji, jasno je zbog čega će se oni koji se nađu na njoj ustvari i naći. Dobro je da se identificiraju osobe imenom i prezimenom koje su i šire prepoznate kao „zagađeni“ dio društva. To je svojevrsna ohrabrujuća poruka i građanima BiH. Sankcije, optužnice, suđenja, presude – to je ono što građanima može vratiti vjeru u državu i njene institucije. Činjenica da sve ono čemu oni svakodnevno svjedoče, vide i nadležni organi, institucije te procesuiraju, sankcioniraju itd.

Trojka i izbori? Zajednički kandidat? 

-Zajednički kandidat za člana Predsjedništva morao bi biti imperativ Trojke. Sujete se moraju staviti po strani i mora se donijeti racionalna odluka. Počeli su ozbiljni razgovori na ovu temu. Do sada je sva priča počivala na spekulacijama, ali sada se sjelo za sto i počelo se pregovarati. 

Ali ipak ostavimo da se ta odluka donese za pregovaračkim stolom Trojke. 

Kandidat mora biti ozbiljan, obrazovan, prepoznatljiv, diplomata, mora poznavati državu, odnose, unutrašnji i vanjsku politiku i trebao bi biti zajednički.

Mehmedagić i Tadić…

Snimak Osman Mehmedagić i Gordana Tadić? Vaš komentar?

-Sramno je što je takav razgovor vođen na jednom tako visokom nivou. Poražavajuća je činjnica prvenstveno što je diploma direktora OSA-e predmet istrage, kao što i jeste. To je pozicija koju u normalnim državama obnašanju najbolji, najsposobniji, najobrazovaniji, a kod nas se direktor državne obavještajne agencije bori godinama da sebi pribavi neku diplomu, zlopotrebljava svoju poziciju, prijeti, ucjenjuje, evo u konkretnom slučaju i državnu tužiteljicu. Vjerojatno trenutno ne postoji osoba koja je na društvenim mrežama više predmet sprdnje od Osmana Mehmedagića. U suštini to je jedna tužna priča, ali mi smo skloni sve okrenuti na humor, pa smo i tu njegovu tužnu priču. Usudit ću se reći da je Osman Mehmedagić najveći teret Bošnjacima i džoker Milorada Dodika i Dragana Čovića za ucjenjivanje SDA koja je pokazala da je spremna prodati državu za njegovu poziciju. Prizemni vokabular, nedozvoljene teme, ucjene, neumjesne šale tipa da je direktor OSA-e šarplaninac ili pit-bull, nevjerojatan je taj razgovor, šokantan. Što se tiče državne tužiteljice, ona nije smjela dozvoliti da se takav razgovor vodi u njenoj kancelariji, ali poštujem neovisnost pravosuđa i sačekat ćemo odluku Ureda disciplinskog tužitelja po ovom pitanju. 

Vlada FBiH? Ključni ljudi Vlade su do podne u sudnici zbog korona profiterstva, a popodne potpisuju milijunske ugovore za borbu protiv pandemije? Gdje je tu logika? Je li Vlada FBiH pravedno raspodijeljivala novac namijenjen za borbu protiv pandemije? Bilo je puno nezadovoljnih, a podsjetimo, pokazalo se da Vlada nije baš držala do kriterija kada je 'dijelila' novac...

 -Porazno je što mi ni do današnjeg dana nismo implementirali rezultate izbora iz 2018. godine. Ova vlada odavno ne funkcionira kako bi trebala, a razlog tome i jeste vjerojatno što su joj čelni ljudi opterećeni teškom optužnicom, specifičnih uvjeta koronavirusa, ali i nepostojanja parlamentarne većine. Izgubili su povjerenje građana, morate uzeti u obzir da u ovom momentu Vladi nedostaju tri ministra. Bilo je određenih nelogičnosti vezano za raspodjelu novca. Vi znate da je Odluka Vlade FBiH o raspodjeli novca nižim nivoima vlasti bila poništena i da sam ja bio jedan od ministara koji je trazio da se to učini. Ipak kasnije odluke koje su uslijedile nakon ove poništene imale su dosta ujednačenije kriterijume.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

7 h 57 min

U novom broju donosimo

Novi broj

04 Lis 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

03 Lis 2024