IVONA ŠIMUNOVIĆ: POKLONI NISU DOKAZ LJUBAVI! KADA VOLITE, VOLITE NEPROFITABILNO!

09 Velj 2021


IVONA ŠIMUNOVIĆ: POKLONI NISU DOKAZ LJUBAVI! KADA VOLITE, VOLITE NEPROFITABILNO!

Razgovarala: Antonela Marinović Musa

Legende kažu da Valentinovo ima začetke u starom Rimu, a drugi vjeruju da su ovim blagdanom najoduševljeniji bili Englezi.

Po uzoru na zapadne zemlje, u BiH i u zemljama u okruženju, Valentinovo se počelo slaviti devedesetih godina. Danas, nažalost, ovaj blagdan ima drugačiji smisao, drugačijim riječima – Valentinovo se pretvorilo u čisti konzumerizam kojem se najviše vesele trgovci. A kako se možemo oduprijeti konzumerizmu i učiniti ovaj blagdan posebnim, bez velike pompe, otkrila nam je Ivona Šimunović, terapeutkinja i savjetnica u radu s ljudskim resursima.

Približava se blagdan sv. Valentina, odnosno Valentinovo. Ususret ovom danu, mnogi parovi su u nedoumici što kupiti jedni drugima. Jesu li važni pokloni ili, pak, nešto drugo?

-Sveti Valentin se, navodno, slavi još od 6. stoljeća, a od 15. stoljeća štuju ga kao zaštitnika zaljubljenih, iako se za života nije bavio ljubavlju između muškaraca i žena, već je promicao Isusov stav o sveobuhvatnoj nesebičnoj ljubavi koja mijenja svijet. U 16. stoljeću je zaživio običaj da mladići svojim izabranicama ostavljaju ljubavne poruke i čestitke ukrašene čipkom i vrpcama. Smatra se da su to prve čestitke poput ovih koje danas poznajemo. A ako me pitate za poklone, oni nisu dokaz ljubavi. Ljubav, ako je u nama, sasvim je dovoljan poklon za nas same, ali i za druge osobe, prirodu, životinje i svijet oko nas.

Kako možemo proslaviti Valentinovo, a da ne posegnemo za novčanikom?

-Većini je ovo pitanje u glavi danima prije Valentinova. Nije li to pomalo tužno?  Zašto ne bismo taj dan proslavili izražavajući osjećaje i emocije koje možda nisu izrečene emotivnom partneru ili partnerici, ali i djeci, roditeljima, prijateljima…

Što mislite o proslavama Valentinova nekoć i danas?

-Na ovo pitanje sam djelomično odgovorila na samom početku. Vjerujem da i sami uviđate gdje nas je odvelo moderno doba. Umjesto da slavimo ljubav koja pokreće svijet, ljubav zamjenjujemo materijalnim stvarima koje su podložne gubitku.

Bitno je, dakle, usredotočiti se na ljubav. Na koji način to možemo postići?

-Ne želim reći da je loše ako osobama koje volimo nekada nešto i kupimo. Sasvim je u redu da se i mi veselimo s njima, ali to možemo učiniti i na druge načine. Svjesni smo svi, osobito u današnjem vremenu kada su nam zabranjeni zagrljaji i blizina drugih osoba, kolika je vrijednost svega toga. To se, jednostavno, ne može zamijeniti materijalnim stvarima.

Mediji su, kao i izlozi, preplavljeni različitim pozivima za Valentinovo. Možemo li se oduprijeti tom nametanju?

-Vrlo jednostavno - odlukom za promjenom stava da ćete zaobići kupnju. Ipak, treba imati na umu da se promjena događa samo primjenom.

Zaljubljenima bi svaki dan trebao biti poseban. Je li to moguće ostvariti?

-Zaljubljenost je kratka vijeka, zato treba putovati prema ostvarenju ljubavi. Ljubav je, zapravo, prelazak sa stava JA, na odnos MI.

Kreativan poklon možemo napraviti i sami. Što biste savjetovali našim čitateljima?

-Možete pronaći fotografiju s početka veze ili neku novu te sami izraditi okvir i na poleđini napisati posvetu. Također, bilo bi lijepo sjesti s partnerom ili partnericom i zajedno proći kroz retrospektivu odnosa i zajednički donijeti odluku treba li nešto promijeniti ili ne. Ukratko, poklonite vrijeme jedni drugima. To će biti najljepši poklon i uspomena na taj poseban dan.

Koji bi bio Vaš „ljubavni recept“ za Valentinovo?

-Recept za ljubav, po mom mišljenju, ne postoji. Svako forsiranje ljubavi, forsiranje traženja partnera ili partnerice s nagonom „moram nekoga imati“ vodi u nezadovoljstvo i propast. Dragi čitatelji, pogotovo vi koji doživljavate neuspjehe u emotivno ljubavnim odnosima, promislite na koji način izražavate ljubav. Zaratustra je govorio da je sreća sklad tijela, uma i duše. Um nije biće i nije cjelina, a mi smo sretni samo kao cjelina, kao potpuno biće. Preko uma ne može se izlijevati ljubav – to je kao da oči upotrebljavamo za mirisanje ili nos za gledanje, odnosno, kada volimo umom, to je kao da ustima uzimamo sliku kruha da se najedemo.

Brojni razvodi i nevjerstva, svakodnevni konflikti među ljubavnim partnerima dokazuju da je prostor ljubavi inficiran silama manipulacije. Ljudi se otimaju za tuđu ljubav, neki nikada ne odrastaju pa se u zrelim godinama ponašaju kao djeca, drugi tuđom ljubavi popunjavaju prazninu svoga ega. Rješenje je vrlo jednostavno - volite neprofitabilno, samo volite, bez očekivanja da će vam se uzvratiti istom mjerom. Ljudsko biće je perpetuum mobile, stroj koji se neprekidno kreće, koji u sebi nosi vječni motor, koji za gorivo koristi ljubav. Ljubav je neiscrpna. Kad je crpimo iz drugih na silu, ona se brzo isprazni, a kad je crpimo iz sebe za druge, ona nema kraja. Ali, ako je prosimo od drugih, brzo potrošimo svoju ljubav.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

4 h 4 min

U novom broju donosimo

Novi broj

07 Tra 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

05 Tra 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.