Izgradnja Koridora Vc počela 2000. godine. 21 godinu poslije nismo završili niti polovicu posla
Piše: Dragan Bradvica
Najčešće predizborno obećanje bh. političara jeste kako će Bosna i Hercegovina postati najveće gradilište u Europi te kako ćemo uživati u velebnim infrastrukturnim objektima.
Tako iste priče slušamo svake četiri godine pred opće izbore, stranke se utrkuju tko će više obećati a nakon svakog mandata narodima i žiteljima u ovoj zemlju uglavnom ostaju tek virtualni infrastrukturni objekti i YouTube prezentacije.
Nesporna je činjenica kako se dio toga uistinu izgradio, kako su dijelovi autocesta i magistralnih cesta pušteni u promet ali sve to ide puževim korakom. Kako je tomu tako najbolje se može vidjeti ukoliko se usporedimo sa zemljama regije i pogledamo njihovu putnu infrastrukturu. S druge pak strane, kako su bukvalno znali govoriti pojedini predstavnici naše vlasti, možda su ceste i autoceste tu samo ih mi ne još vidimo.
Što je urađeno do sada?
Svakako je najznačajniji projekt cestogradnje u našoj državi Koridor Vc. Upravo ta autocesta spaja sjever i jug države, ide od Svilaja do Bijače, a ne samo da je najznačajnija za BiH nego i jedna od najznačajnijih prometnica za ovaj dio Europe.
Shodno tome, logično je očekivati da se o njoj najviše govori i kako je uvijek 'meta' predizbornih obećanja. Međutim, njegova izgradnja ide, najblaže rečeno, jako sporo. Naime, kamen temeljac za ovaj autoput položio je 4. siječnja 2000. tadašnji federalni premijer Edhem Bičakčić, dakle prije više od 21 godine.
U tom razdoblju, nažalost, nismo završili niti pola posla. Kako sam ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović za Fenu kaže radovi na Koridoru Vc idu dinamikom onako kako je diktirano, s obzirom na uvjete financiranja i same natječajne procedure.
- Trenutno je, od 340 kilometara koliko je dužina Koridora Vc, negdje oko 114 kilometara izgrađeno, dok je u fazi izgradnje nekih 45 ili 46 kilometara. Imamo još određeni dio lotova, ili dionica, koji su u fazi natječaja i provođenja natječajne procedure, tako da u tom dijelu možemo biti sigurni kako će se krenuti u izgradnju, jer su za to osigurana financijska sredstva, rekao je Mitrović.
Prema tome, u proteklih 21 godinu smo u prosjeku svake godine gradili nešto više od pet kilometara autoceste na koridoru Vc.
Što su nam obećavali?
U ovom razdoblju u BiH je održano ukupno pet općih izbora – 2002., 2006., 2010., 2014. i 2018. U izbornoj godini pred svake od njih žitelji su bili 'bombardirani' velikim najavama, prezentacijama i obećanjima o istim stvarima koje su do sada nisu realizirale.
A kako se nisu do sada realizirale, ne treba uopće niti sumnjati kako će iduće godine, kada se održavaju opći izbori, opet iznova biti obećane. Sve ono što se trebalo završiti prije 5, 10 ili 15 godina glasačima će biti obećano 2022. A s obzirom na dosadašnji tempo gradnje ne treba sumnjati kako će se slična obećanja moći čuti i 2026. Samo je pitanje hoće li tada u ovoj zemlji itko ostati kako bi prazna obećanja uopće i mogao čuti.