JAD I SRAMOTA: Bosnom i Hercegovinom vladaju potpuni idioti!
Propao plan reformi BiH, nema ništa od novca iz Plana rasta Europske unije
Po tko zna koji put, 'partije' su pokazale da su im građani ove napaćene zemlje na zadnjem mjestu.
Kako se i očekivalo Radni tim za izradu Plana reformi BiH nije uspio usvojiti Nacrt reformske agende, što znači da BiH neće dobiti 70 milijuna eura iz prve tranše Plana rasta Europske unije.
To je još jedan pokazatelj kakvi nesposobni kvazipolitičari vode ovu zemlju. Ovaj neuspjeh može se bez ikakve zadrške nazvati sramotnim, a svi oni koji su sudjelovali u ovoj farsi su, ukratko – idioti! Da! Bosnom i Hercegovinom vladaju potpuni idioti. Kako to obično biva, s prvim minutama proglašenja neuspjeha započele su međusobne optužbe 'tko je kriv', što ima za cilj sluđenom narodu zamazati oči i skrenuti pozornost sa stvarnih problema te prikriti neospornu činjenicu, a ta je da s aktualnim političkim liderima i njihovim kadrovima na 'sceni' BiH nema budućnost i nikada neće postati dio europske obitelji, koliko god se samohvalni ministri i lideri svakodnevno upinjali tvrditi drugačije. Jednostavno naši političari ne znaju voditi državu, ali znaju dobro 'naplatiti'. Jadno, žalosno i sramotno. Po tko zna koji put, 'partije' su pokazale da su im građani ove napaćene zemlje na zadnjem mjestu.
Europska unija nam je toliko puta dosad progledala kroz prste, i unatoč silnim propustima s 'naše strane' uporno gurala Bosnu i Hercegovinu naprijed. Međutim, današnji krah je još jedan dokaz da ljudi koji rukovode procesima u BiH ne žele uređenu državu koja će postati dio EU. Oni žele kaos, vladavinu kriminala i osobno bogaćenje, a nacionalističkim verbalnim 'divljanjem' prikrivaju vlastitu nesposobnost da izvedu državu na pravi put.
Priznali poraz i optužili SDA
Radni tim za izradu Plana reformi u BiH nije usvojio Nacrt reformske agende. Predstavnici četiri kantona nisu dali svoju suglasnost na predloženi nacrt dokumenta, unatoč dodatnom roku koji je odobrila Europska komisija te iscrpnim pokušajima usuglašavanja protekla dva dana.
Suglasnost na Nacrt reformske agende nisu dali Kanton Središnja Bosna, Tuzlanski kanton, Zeničko-dobojski kanton te Unsko-sanski kanton. Zbog njihovog odbijanja, Bosna i Hercegovina je jedina zemlja Zapadnog Balkana koja nije službeno podnijela Nacrt dokumenta Reformske agende.
-Europska komisija nam je posredstvom povjerenika za proširenje gospodina Varhelyja odobrila dodatni rok kako bi Bosna i Hercegovina mogla podnijeti Nacrt dokumenta Reformske agende, što su bila ova protekla dva dana. Nažalost, unatoč svim naporima i potpori koju smo dobili od europskih institucija, nije bilo dovoljno da svi u Bosni i Hercegovini pokažemo minimalnu dozu političke odgovornosti i usmjerimo naše aktivnosti prema zajedničkom europskom putu, kazala je predsjedateljica Radnog tima i predsjedateljica Vijeća ministara Borjana Krišto.
Nakon što je, po svemu sudeći, istekao rok za usuglašavanje Plana reformi BiH za Plan rasta Europske unije za Zapadni Balkan, u srijedu se oglasio ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto, koji je 'propast' optužio SDA, koja nije dio vlasti na državnoj i federalnoj razini.
- Ne vjerujem dok ovo pišem, ali SDA je, posredstvom svoja četiri županijska premijera, odbila podržati Plan reformi iz Plana rasta. Čini se da su građani pretjerano pozitivno reagirali na iskorake BiH na europskom putu i previše smo pohvala dobili iz Bruxellesu. Odlučili su u SDA zakočiti europski put i uskratiti novac građanima i firmama u cijeloj BiH. Na ovakvo nerazumno ponašanje smo navikli iz RS-a, ali evo, SDA ima primjedbe, navodi se u objavi ministra Forte na Facebooku.
Odgovor premijera četiri županije
Forto je ubrzo dobio odgovor od prozvanih premijera… Naime, klix.ba je u posjedu odgovora kojeg su premijeri Zeničko-dobojskog, Tuzlanskog, Unsko-sanskog i Srednjobosanskog kantona poslali na pitanje Radne grupe o tome da li su "za" ili "protiv" nacrta Reformske agende.
-Obavještavamo vas da dajemo uvjetnu suglasnost na tekst Nacrta Reformske agende u Bosni i Hercegovini, kojeg je potrebno uputiti Europskoj komisiji na dalju proceduru, stoji na početku odgovora, kojeg je Vijeće ministara BiH interpretiralo kao glas "protiv", zbog čega je i u Brisel poslano da dokument nema potrebnu suglasnost.
Dalje kažu kako su "svjesni da je usvajanje ovog dokumenta u interesu građana BiH", ali i da je "je proces usuglašavanja dokumenta bio vođen netransparentno, pristrano i metodološki krajnje upitno", te da je to vidljivo iz kvaliteta ovog dokumenta koji je trebao biti poslan, da je suglasnosti bilo.
-Naime, osim što nam je sredinom svibnja data mogućnost da dajemo komentare na prvu šturu verziju Nacrta Reformske agende, u periodu nakon toga nismo imali zahtjeve za komentare i konsultacije. Međutim, jasno je da su se konsultacije vodile sa predstavnicima entiteta RS i da su se njihovi komentari prihvaćali i onda nama dostavljali kao već prihvaćeni, bez mogućnosti da dajemo svoje dopune i korekcije. Ukazujemo da su svi rokovi koji su nam dati za izjašnjavanje bili ciljano kratki i na sate, ultimativni, a sa krajnjim ciljem da bi nas onemogućili da dajemo komentare, mišljenja i naš doprinos. S druge strane vidljivo je da su se konsultacije odvijale sa entitetom RS i da su po diktatu tog entiteta njihovi stavovi uvažavani, a naše mišljenje uglavnom ignorirano, kažu dalje premijeri ova četiri kantona.
Korekcije
Zatim su poslali svoje korekcije predloženog dokumenta koje su predstavili kao uvjete za njihovu suglasnost. Riječ je o pet točaka, a prva se odnosi na dvije neusuglašene mjere, koje su izbačene iz dokumenta Reformske agende na zahtjev vlasti iz manjeg bh. entiteta Republika Srpska.
Točnije, premijeri ova četiri kantona su tražili vraćanje u dokument mjera vezanih za Ustavni sud BiH, odnosno za popunjavanje suda sucima iz RS-a te implementaciju svih odluka, te ukidanje entitetskog veta u odlukama Vijeća za konkurenciju BiH i Vijeća za državnu pomoć.
-Zbog protivljenja entiteta RS, ove dvije reforme su ostale neusuglašene. Također, na zahtjev entiteta RS-a izbrisan je i cjelokupni tekst koji se odnosio na ovu tematiku, a i same reforme iz Nacrta Reformske agende s ciljem da se Evropska komisija dezinformira i da se stekne dojam da smo odustali od ove dvije reforme. Iz tog razloga tražimo vraćanje teksta reformi i vraćanje teksta obrazloženja koji se odnosi na ove reforme u Nacrt Reformske agnede jer se time garantuje da će i one biti predmet konsultacija s linijskim Direktoratima Europske komisije. Europska komisija treba biti informirana da ove dvije reforme nisu usuglašene, kažu u svom odgovoru.
Druga točka odnosi se na formulaciju u samom dokumentu koja je također vezana uz entitet RS.
-Engleski termin 'national' u smislu 'državni' za entitet RS je bio problem i traženo je u svim slučajevima da se briše, što je za nas neprihvatljivo i tražimo vraćanje tog termina u cijelom tekstu, stoji u drugom prigovoru premijera četiri kantona.
Treća točka kaže da se "tamo gdje je predviđeno uspostavljanja jedinstvenih registara na nivou BiH" inzistira da ostanu takvi, odnosno da se nadležnosti ne prebacuju na niže nivoe vlasti.
Poseban fokus stavljen je na tabelu 146 iz nacrta Reformske agende.
-Posebno je problematična tabela br. 146 koja sadrži indikativnu listu projekata kojom se omogućava financijska podrška samo nekim kantonima i entitetu RS (primjer projekata: Uvođenje sistema za hlađenje i zagrijavanje u srednjim školama u HNK, Osiguravanje minibuseva za osnovne škole u entitetu RS 1,5 miliona eura, Opremanje osnovnih i srednjih škola sa ICT opremom i implementacija wireless interneta u svim školama u entitetu RS 7,8 miliona eura, itd.). Ova raspodjela ne garantuje ravnomjeran razvoj BiH i ista prava svih građana, posebno djece, te bi dovela do ekonomske diskriminacije kantona sa bošnjačkom većinom, stoji u odgovoru.
Posljednja točka, odnosno primjedba ili uvjet, kaže da se ponište sve izmjene gdje su se u dokumentu brisale državne, a unosile entitetske institucije.
Dalje su naveli da očekuju "razumijevanje Europske komisije", te da su njihovi argumenti "opravdani i formulirani s ciljem unaprjeđenja procesa i samog dokumenta."
-Naglašavamo još jednom da je ovo samo Nacrt Reformske agende i insistiramo kod svih koordinirajućih institucija da dokument mora proći formalan proces konsultacija i provjera sa razumnim rokovima (a ne rokovima na sate). Ne smije se dozvoliti niti u jednoj fazi da se određene konsultacije vrše sa predstavnicima entiteta RS bez znanja ostalih aktera te da se njihovi komentari uvažavaju bez naše suglasnosti, piše na kraju odgovora kojeg su usuglasili premijeri Zeničko-dobojskog, Tuzlanskog, Unsko-sanskog i Srednjobosanskog kantona.
Podrška Kolegija SDA županijskim premijerima iz svojih redova
Kolegij SDA podržava stav premijera četiri županije iz svojih redova (TŽ, ZDŽ, USŽ i SBŽ) da daju uvjetnu suglasnost na tekst Nacrta Reformske agende, kojeg je potrebno uputiti Europskoj komisiji. - Smatramo da je Nacrt Reformske agende potrebno što prije usuglasiti i uputiti Europskoj komisiji, ali da se iz dokumenta ne može uklanjati dijelove koji se odnose na poštivanje odluka Ustavnog suda BiH. Neprihvatljivim držimo i da iz cijelog dokumenta bude brisan termin "državni", da se državne institucije, kao nositelje aktivnosti, zamjenjuje entitetskim, da se uvodi entitetski i etnički veto u odlučivanju tamo gdje ga do sad nije bilo, te da se na listi indikativnih projekata koje će se financirati nalaze, uglavnom, projekti iz RS-a i iz županija s hrvatskom većinom, dok su zapostavljeni oni iz županija s bošnjačkom većinom, stav je Kolegija SDA koji poručuje da udovoljavanje ultimatumima RS-a ne može proizvesti Program reformi kakav je potreban BiH i njenim građanima.