Dnevni.ba - PRELOADER

Kako generacija Z mijenja pravila ponašanja na radnom mjestu

5 h 56 min


Kako generacija Z mijenja pravila ponašanja na radnom mjestu
Generacija Z

Sve više kompanija suočava se s izazovima u radu s mladim zaposlenicima iz generacije Z. Njihove navike, stavovi i pristupi radu često se znatno razlikuju od onih starijih generacija.

Digitalni svijet oblikuje stavove prema poslu
Odrasli su u digitalnom okruženju koje im je oblikovalo pogled na svijet, pa tako i na posao. Društvene mreže i virtualna stvarnost za mnoge imaju veću važnost od stvarnih, svakodnevnih iskustava.

Ovakve razlike sve češće dolaze do izražaja u poslovnom okruženju. Poslodavci primjećuju kako se mladi zaposlenici iz generacije Z drukčije odnose prema poslu i pravilima ponašanja.

Primjerice, sve je češća pojava da se prvi radni dan uopće ne pojave na poslu bez prethodne najave. Također, od samog početka nerijetko postavljaju zahtjeve koji su daleko veći od onih koje su imale starije generacije.

Odjeća za posao također je tema koja stvara razlike. Pojedinci na radno mjesto dolaze u trenirci ili neprimjerenoj odjeći, zanemarujući osnovna pravila poslovnog odijevanja.

Uredi kao dnevne sobe i problemi s poštovanjem
Uredi se u nekim slučajevima tretiraju poput dnevne ili spavaće sobe, što kod starijih zaposlenika i nadređenih izaziva zabrinutost. Uočen je i manjak poštovanja prema kolegama i šefovima.

Na razgovorima za posao neki prekidaju razgovor kako bi slali poruke ili odgovarali na pozive, što ostavlja loš dojam. Sve više poslodavaca zbog toga angažira stručnjake za poslovni bonton kako bi mladima objasnili osnovna pravila ponašanja u poslovnom svijetu.

Radi se o temama koje bi trebale biti zdravorazumske, no za mnoge pripadnike generacije Z ta pravila nisu dovoljno jasna. Uz nepridržavanje bontona i dress codea, poslodavci sve češće prijavljuju i probleme s osobnom higijenom mladih zaposlenika.

Radionice za poslovni bonton nakon pandemije
Ovakve razlike postale su osobito primjetne nakon pandemije, kada se velik broj ljudi vratio u urede. Uslijed toga, neke kompanije odlučile su svoje zaposlenike poslati na radionice koje ih uče kako se ponašati u uredu i kako komunicirati s nadređenima.

Pojedinci trebaju upute o osnovama komunikacije, poput uspostavljanja kontakta očima i pravilne neverbalne komunikacije. Održavanje osobne higijene također je jedna od tema na takvim radionicama.

Na nekim američkim sveučilištima već se provode edukacije o poslovnom bontonu, posebno u kontekstu priprema za razgovore za posao. Cilj je razvijanje svijesti o profesionalnosti i važnosti ponašanja u poslovnom svijetu.

Kako piše Zimo, riječ je o trendu koji bi se uskoro mogao proširiti i na druge dijelove svijeta. Ako se ovakva praksa pokaže učinkovitom, mogla bi postati standardna priprema mladih za ulazak u svijet rada.

Razlike među generacijama su normalne, no njihovo razumijevanje i prilagodba ključevi su uspješne suradnje. Edukacija i otvorena komunikacija mogu pomoći da se most između generacije Z i poslovnog svijeta uspješno izgradi.

Biznis


KATASTROFA Kava poskupjela 61 posto, čokolada skoro 59 posto u godinu dana

Tijekom protekle godine zabilježen je izražen rast cijena pojedinih prehrambenih proizvoda, uklju...

4 min

Inženjeri traže da budu jednako vrednovani na cijelo teritoriji BiH

Inženjerska komora Federacije BiH upozorila je na sustavne prepreke koje otežavaju poslovanje gos...

14 min

KLJUČNI OSLONAC BH. EKONOMIJE

Doznake iz dijaspore premašile pet milijardi maraka

Novčane doznake iz inostranstva u Bosnu i Hercegovinu dosegle su rekordne iznose u 2024., potvrđu...

19 min