Dnevni.ba - PRELOADER

Krčum i Buka kontra Mo parkinga, veliki broj građana nezadovoljan

07 Lis 2023


<strong>Krčum i Buka kontra Mo parkinga, veliki broj građana nezadovoljan</strong>

Građani Mostara nezadovoljni su cijenama parkinga, generalno i načinom na koji je mirujući promet reguliran i načinom sankcioniranja, koji je s obzirom na životni standard, inflaciju i druge probleme građana, predstavlja brigu više za sve njih.

Rijetki su vlasnici automobila u gradu danas koje za brisačem nisu dočekivale zapakirane narančaste kazne u iznosu od 20 KM.

- Kada je Grad Mostar donio odluku o naplati odnosno uređenju mirujućeg prometa, pozdravili smo odluku, međutim kada se sve ogolilo, shvatili smo da rješenje nije kvalitetno. Ne treba ponavljati da je došlo do pada kvalitete života, te da se i tu nešto treba poduzeti. Kvartovski parking ni pravno nije uređen. Harač građanima u ovom trenutku nije dobar ni za politiku. Idu lokalni izbori, upozorava Nikola Bačić iz Udruge Buka.

Zelene površine

Posebno je problematično, ističe, to što građani koji plate kartu za kvartove, nisu sigurni da će imati mjesto za parkiranje koje je unaprijed plaćeno.

- Nema te garancije. Nedavno smo imali okrugli sto na kojemu je jedna gospođa koja se bavi urbanizmom tu kartu nazvala kripto parking. Plaćaš, a ne znaš možeš li na mjesto računati. Dodatni problem je parkiranje na zelenim površinama uslijed izostanka parking mjesta, pa to danas više nisu zelene površine. I naravno, kazne sirotinji koje su sve učestalije. Uvaljuju nas u dužničko ropstvo, dodaje.

Bačić ukazuje na dobre primjere koje Mostar nažalost nije prepisao. Mirujući promet u drugim bh. gradovima je bolje uređen i ne predstavlja opasnost po džep građana. Davno smo, također, upozoravali i kako je cijena parkinga u Mostaru danas skuplja od nekih europskih metropola.

- Tuzla je dobar primjer. Uveli su cijene parkinga prilagođene standardu građana. Dnevna karta kod njih košta pet maraka. Kod nas je četiri puta skuplja. U Sarajevu se naplaćuje u općini Centar, ali recimo na velikim parkinzima u naseljima poput Dobrinje ili Alipašinog polja, toga nema. A sve i da netko to pokuša građani bi digli glas, što kod nas nažalost izostaje, iako ankete govore da su građani protiv ovoga što trpimo. Kroz peticije i ankete su nas zdušno podržali, napominje Bačić.

Tužba

Buka je nezadovoljna stanjem angažirala odvjetnika, koji je zanimljivo nastanjen u jednom mostarskom kvartu, te je i sam ranije podnio privatnu tužbu.

- U startu smo opunomoćili Milenka Krčuma, koji je i sam tužio Mo parking zbog prava služnosti. Mi smo poprilično sigurni da pravni sljednik zemljišta nije Grad Mostar, već država Bosna i Hercegovina, ali neka to odredi sud. Uputili smo i kaznene prijave, jer su pojedinci iz Mo parkinga sami sebi izdali povlaštene parking karte, navodi Bačić.

Na Općinskom sudu u Mostaru u četvrtak je održano odgođeno ročište u predmetu u kojemu mostarski odvjetnik tuži MO Parking na temelju povrede prava služnosti zbog koje tvrdi da je to javno poduzeće uznemirilo građane uvođenjem naplate parkinga ispod nosa.

Na pripremnom ročištu, ali i tužbi držao se svog primjera u kojem navodi da je zajedno sa suprugom 2001. kupio stan u Mostaru i da je svih tih godina uredno koristio predviđeni parking koji su uglavnom koristili stanari njegove ili okolnih zgrada. Osim njega i supruge, naveo je i primjer oca i brata koji također žive u toj zgradi samo na drugom katu i koji su zajedno više desetljeća parkirali sve svoje automobile koje su posjedovali na parkingu, a kojeg su im počeli naplaćivati prošle godine. Sve to ga je nagnalo da tuži Mostar Parking zbog smetnje posjeda, odnosno prava služnosti.

Krčum je na ročištu tvrdio kako je Grad Mostar sve uradio bez pravovremenog pozivanja javnosti i građana koji su trebali odlučiti o tome, a ne jednostavno sve ono što su stanari koristili pretvoriti u parking koji se naplaćuje.

Također, u svojoj riječi kazao je i da se radi o zaštiti okoliša budući da je Bosna i Hercegovina članica Aarhuške konvecije koja brine o stopi zagađenosti, a veća cirkulacija automobila stanarima može donijeti samo veće zagađenje. Kao poseban problem naplate parkinga naveo je činjenicu da unatoč tome što netko ima godišnju kartu nitko mu ne može zajamčiti parkirno mjesto ispred zgrade u kojoj živi desetljećima.

N. K.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024