Dnevni.ba - PRELOADER

Krše se i prava pacijenata kao potrošača

23 Ožu 2021


Krše se i prava pacijenata kao potrošača

Nedavni Svjetski dan potrošača bio je idealna prigoda da se iznova ukaže na stanje u oblasti zaštite potrošača, te na značaj i ulogu koju bi potrošač trebao imati kao generator gospodarstva i regulator tržišta. Zakon za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini postoji od 2006. Na Svjetski dan zaštite potrošača, ombudsmen Saša Marić upozorava da i dalje postoje brojni slučajevi kršenja njihovih prava.

- Ljudi se žale da uzmu proizvod sa police sa jednom cijenom, a kada dođu na blagajnu ta cijena bude povećana. Žale se i na kratke isteke rokova hrane koja je na akciji. U komunalnom sektoru se žale na to da vide stavke na računima koje im nisu jasne. U oblasti turizma žale se na otkaz aranžmana, a da nisu dobili povrat sredstava, kod finansijskih usluga - da se pojavljuju novi troškovi, smatrajući da se radi o zlouporabi COVID 19 situacije, kaže Marić.

Tisuću “korona” žalbi

Drugim riječima, kršenja Zakona o zaštiti potrošača ima u svim oblastima, a s time se slaže i predsjednik Udruge Futura koja skrbi o pravima potrošača, Marin Bago.

- Najčešće se krše prava potrošača u općim uslugama od ekonomskog interesa. To su komunalne djelatnosti, usluge gradske administracije, plin, voda, transport, telekomunikacije, električna energija, gdje dolazi do kolektivnih kršenja prava, navodi on.

Problem predstavlja činjenica da su potrošači u Bosni i Hercegovini malo upoznati sa svojim pravima, kao i da smo u vremenu pandemije, što se također neminovno mora odraziti i na samo tržište.

Ombdusmen Marić ističe da je bez obzira na sve dosad zaprimio poprilično malo žalbi koje se reflektiraju i referiraju na samu pandemiju. To je, zbrojno, ističe bilo oko tisuću žalbi u posljednjih 12 mjeseci.

Što s pacijentima?

Bago posebno ističe kršenja prava pacijenata kao potrošača.

- Vidimo koliko se pitamo kao pacijenti. Pacijent je inače potrošač zdravstvenih usluga. Koliko se pitamo kao student? Oni su potrošači obrazovnih usluga. Koliko se pitamo kao korisnici usluga gradske javne administracije. Jasno je da smo izbačeni iz igre i da nismo ravnopravni u tim procesima, naveo je.

Svaki potrošač inače dužan je voditi brigu o svojima pravima i insistirati na njihovoj provedbi i zaštiti svim pravnim i društveno prihvatljivim sredstvima. Potrošačka prava po svom značaju poprimaju karakter temeljnih ljudskih, budući da bez njihovog zadovoljenja pojedinac ne može sudjelovati u modernim društvenim tokovima.

H. Ž.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024