KVARTOVSKI PARKING: Novi udar na sve praznije džepove građana
Od početka uređenja mirujućeg prometa u Mostaru i naplate javnog parkiranja na ulicama prošla su točno četiri mjeseca.
Iz Mo Parkinga tim su se povodom pohvalili na zvaničnoj stranici, tvrdeći kako je ulični parking doveden u red, te da je promet u mirovanju danas daleko kvalitetniji i pristupačniji “čemu svjedoče mnogobrojni iskazi korisnika parkirališta“.
- Ono što je ostalo kao problem je parkiranje u kvartovima gdje su mnogi bježeći od parkinga pod naplatom u kvartovima parkirali na sve površine na koje automobil može dosegnuti. Stoga je idući korak rješavanje kvartovske problematike parkiranja i uvođenje naplate parkinga na parkiralištima s posebnim uvijetima. Ove promjene za cilj imaju značajno olakšavanje korištenja javnih parkirališta građanima koji dolaze s područja Mostara i svima koji dolaze u Mostar iz drugih gradova, navedeno je između ostaloga.
Svi se bave samo naplatom
U prethodnoj odluci Gradskog Vijeća Mostara definirani su podjela i opseg parking zona naplate. One obuhvaćaju ne samo ulični parking, već i kvartove između ulica, tako da će svi koji spadaju pod zone naplate uskoro ući u regulaciju prometa u mirovanju.
Kvartovska naplata, kako je navedeno, za cilj ima lakše parkiranje stanarima, čime će se “uvelike smanjiti gužve na prometnicama unutar kvartova, smanjiti vrijeme potrebno za pronalazak parkinga te osigurati ispravna regulacija prometa u mirovanju i na tim područjima“. Naplata u nekoliko kvartova u kojima su tehničke pripreme za regulaciju već spremne, počinje u ponedjeljak.
- Svjesni smo i priče da će se s početkom naplate na glavnim ulicama puno toga premjestiti u naselja, te smo iz tog razloga si dali maksimalno truda i vremena da pregledamo površine unutar naselja. Neke sitne dvojbe smo otklonili, ali definitivno imamo sve spremno za kvartovska područja, kazao je nedavno direktor Mo Parkinga Ivan Barbarić.
Cijene parkinga ostaju jednake kao i u veljači. One su potpuno neusklađene s platežnom moći građana i pravo je pitanje da li će se brojni uspjeti “iznijeti sa svim tim“.
- Svi smo kao građani isčekivali regulaciju mirujućeg prometa od koje je naplata samo manji dio. Na kraju smo dobili samo naplatu. Parkira tko gdje želi, imamo gužve i pogrešan način regulacije, te uz sve i tri neupotrebljiva pauk vozila kojima se ne bavi ni policija. Dakle, svi se bave samo naplatom. Kakva je usluga koju dobijamo za naš novac? Ovakva regulacija mirujućeg prometa potpuno je nejasna. U dvorišta će se odsad moći parkirati svi drugi. I što se naplati više karata, gužva će sigurno biti veća. Imat ćemo zauzetost i doći ćemo u fazu da ćemo nešto platiti, a ponovno uz to imati enormne gužve i sve neće imati smisla, rekao nam je Marin Bago iz Udruge potrošača Futura.
Bez milosti za građane
Smatra i kako cijene nisu prihvatljive, kao ni momenat u kojemu su gradske vlasti odlučile započeti naplatu i u kvartovima.
- I to je pitanje osjetljivosti administracije odnosno odabira pravog momenta. Nema tu osjećaja za građane ili za potrošače. Danas potrošačka košarica iznosi 2.600 KM, tako da su sve te stvari koje se odnose na parking debelo zakasnile i forsiraju se bez obzira na ekonomsku i socijalnu situaciju. Nekada je regulacija uredu, ali ja ju ne vidim. I to je ključna zamjerka. Ne možete izdvajati novac za pretplatu, a zauzimati ulični parking. Jedno mjesto u Starom gradu moglo je donijeti pet tisuća maraka godišnje, a ovako će donositi možda oko 100 KM. I uz to ponovno neće biti slobodnog mjesta. Ne vidim kvalitetno rješenje, a uz sve smo izgubili intelektualni potencijal i kao građani ne znamo reagirati, niti znamo i možemo spoznati naš interes. Puno je tu problema, rekao je Bago.
Podsjećamo, cijene parkinga u Mostaru jednake su ili čak i veće od cijena u europskim metropolama u kojima je standard mnogo veći u odnosu na grad na Neretvi. Grad bez obzira na sva poskupljenja (među kojima se izdvaja cijena goriva) nema namjeru sniziti cijene i makar donekle razumjeti građane koji i onako jedva skrajaju kraj s krajem.
H. Ž.