Dnevni.ba - PRELOADER

Marin Raspudić: Bez pomoći države, neka nam je Bog na pomoći

04 Lip 2020


Marin Raspudić: Bez pomoći države, neka nam je Bog na pomoći

Prvog lipanjskog dana otvoreni su granični prijelazi u zračnom prometu, no unatoč tomu, većima bh. aerodroma i dalje je pusta. Sarajevski je istina primio određene kargo letove, a prvi komercijalni let obavljen je jučer.

U funkciji je i aerodrom u Tuzli odakle se može putovati na 16 destinacija, a na banjalučki aerodrom će u petak sletjeti zrakoplov Air Srbije dok će letovi Ryanaira s ovog aerodroma krenuti od 1. kolovoza.

Sudbina mostarskog aerodroma zasad je krajnje neizvjesna. Šanse da kompanija Eurowings ovog ljeta nastavi letove od Düsseldorfa i Stuttgarta prema Mostaru također su skoro nikakve. Ipak, već za 15 dana direktor Marin Raspudić očekuje prve avione Croatia Airlinesa.

Plaće idu

- Eurowings je pitao da li imamo novac. Nažalost mi, zna se zbog koje situacije, nemamo novca. Oni idu prema destinacijama koje im mogu platiti. Filozofija putovanja se promijenila. U suradnji s Ministastvom prometa i Ministarstvom financija uz pomoć Grada i Županije, mislim da ćemo se izvući iz ove situacije, kazao je.

Podsjeća i kako su svi djelatnici, bez obzira na nedaće i poteškoće, dobili plaće za prvih pet mjeseci 2020. u punom iznosu uz doprinose, što je bilo teško za izvesti.

- Danas je bila plaća za svibanj. Očekujemo i skoru reakciju s viših razina vlasti, kako bismo svima i dalje uplaćivali sve doprinose. Nikoga nećemo i nemamo namjeru otpustiti. Teško bi nam bilo čovjeku koji se educirao i sticao odeređene certifikate kazati da je višak. Pretpostavljam, dugo sam u ovome, da će nam trebati prije svega kratkoročni plan, a kasnije i dugoročni jer će sve ovo potrajati. Ogromne su posljedice u zračnom prometu. Bez pomoći države, neka nam je Bog na pomoći. U planu za 2020. godinu promijenili smo naše zahtjeve prema Federalnom ministarstvu prometa, tražeći tek operativne troškove kako bismo opstali. Dobili smo i dopis Fly Bosnije i Croatia Airlinesa koji žele raditi. Svi smo se nedavno testirali na koronavirus, dok će nam određena sredstva trebati da uradimo sve kako bi putnici tokom putovanja bili sigurni od virusa, dodao je Raspudić.

2019. bila dobra

Najavljuje i kako će osobno insistirati da se Zračna luka Mostar ubuduće više koristi za gašenje požara. Studije su, tvrdi on, potvrdile da je aerodrom Ortiješ idealan za to.

- Nema potrebe da dolaze Crnogorci ili Hrvati i da plaćamo druge pored naših kapaciteta, rekao je.

Prošla godina, prema njegovim tvrdnjama, okončana je sa pozitivnim poslovanjem.

- Bila je dobra godina. Srećom da je tako. Imali smo zahvaljujući tomu određeni dio sredstava koje smo ravnomjerno rasporedili u vremenu pandemije. Morali smo reagirati na vrijeme. Nitko nije radio, prihoda nije bilo. U ovim vremenima smo opstali. Vratili smo se svi na posao, radimo u smjenama i idemo dalje. Treba se boriti, ne smijemo stati, poručuje.

I filozofija poslovanja u narednim godinama će biti drugačija.

-Osjeti se uznemirenost. Da država nije stala iz Lufthanse, ona bi propala. Očekujemo od Vijeća ministara adekvatnu pomoć. Uz dobru organizaciju, mislim da ćemo se izvući. Nakon toga treba nam dugoročni plan na četiri godine, konstatirao je na kraju Raspudić.

Zračna luka Mostar ove godine je planirala rast broja putnika za oko 40 posto. Događaji vezani za koronavirus donijeli su novi veliki pad, pa najnovije projekcije kažu kako bi gubitak na kraju godine mogao biti veći od milijun maraka. D. A.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

20 Stu 2024