Mate Rimac preuzeo Bugatti, sjedište slavne tvrtke luksuznih jurilica bit će u Hrvatskoj!

05 Srp 2021


Mate Rimac preuzeo Bugatti, sjedište slavne tvrtke luksuznih jurilica bit će u Hrvatskoj!

Piše: Jutarnji list

Nova tvrtka će se zvati Bugatti Rimac. U njoj će se nalaziti dvije tvrtke koje proizvode automobile: Bugatti i Rimac Automobili

Mate Rimac ugovorio je posao života. Preuzeo je Bugatti. Jedan od najpoznatijih proizvođača superluksuznih jurilica odsad će imati sjedište u Hrvatskoj, njegov većinski vlasnik bit će tvrtka koju je osnovao Rimac, a sve se to dogodilo bez promjene vlasničke strukture u Rimčevoj kompaniji.

Riječ je o jednom od dosad najvećih hrvatskih poslovnih uspjeha. Prethodili su mu mjeseci pregovora s Volkswagenom i Porscheom, čiji je glavni cilj bio preko Bugattija preuzeti većinski udjel u Rimčevoj tvrtki. No, Mate Rimac tome se odlučno opirao, i tako sačuvao inovativni dio svoje kompanije, poput razvoja baterija i drugih električnih rješenja za vozila, od preuzimanja.

Dogovor je postignut kroz kompletnu reorganizaciju Rimac Automobila. Odsad će se Rimčeva kompanija zvati Rimac grupa. U njoj su svi dioničari zadržali postojeće udjele. Porsche i dalje ima 24 posto, Mate Rimac je i dalje pojedinačno najveći dioničar s 37 posto, a slijedi Hyundai s 12 posto i ostali dioničari s 27 posto udjela. U okviru grupe poslovat će dva poslovna subjekta. Prvi obuhvaća postojeće Rimčevo poslovanje, izuzev proizvodnje električnih hiperautomobila, poput Nevere, i na tržištu će nastupati kao neovisni poslovni subjekt - Rimac Technology. Drugi je nova tvrtka koja će se zvati Bugatti Rimac. U njoj će se nalaziti dvije tvrtke koje proizvode automobile: Bugatti i Rimac Automobili.

Mate Rimac, osnivač i glavni izvršni direktor Rimac Automobila te budući direktor grupe, kaže da je ovo uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj povijesti Rimac Automobila.

- Rimac i Bugatti savršeno se nadopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka tvrtka, osvojili smo povjerenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi - kaže Rimac.

Dodaje da će sve nove kompanije, kao i dosad, imati sjedište u Hrvatskoj. I Rimac Automobili i Bugatti, kao poslovni subjekti unutar Bugatti Rimca, nastavit će razvijati vlastite modele automobila. Zadržat će i svoje linije za sklapanje. Tako će se sklapanje Bugattija nastaviti u Molsheimu u Francuskoj, jer, kako naglašava Rimac, time želi nastaviti tradiciju koja izvire iz povijesne lokacije koja je neodvojiva od Bugattijeva brenda. No, proizvodnja i razvoj komponenti za Bugatti ubuduće će se odvijati u novom Rimac kampusu u Svetoj Nedelji kod Zagreba. Tu će ujedno biti sjedište tvrtki Bugatti Rimac, kao i Rimac Technologyja, Rimac Automobila i krovne organizacije Rimac grupe. Kampus vrijedan 200 milijuna eura prostirat će se na 100.000 kvadrata, i bit će otvoren 2023. godine. Mate Rimac ističe da će taj kampus, u kojem će biti zaposleno 2500 stručnjaka, biti baza svih istraživanja i razvoja budućih hiperautomobila Rimca i Bugattija.

Oliver Blume, predsjednik uprave Porschea, koji se složio da Rimac grupa preuzme 55 posto udjela u tvrtki Bugatti Rimac, dok će Porscheu pripasti 45 posto, ističe da je to odličan posao za njegovu kompaniju.

- Kombiniramo snažnu Bugattijevu stručnost u poslovanju s hiperautomobilima s ogromnom inovativnom snagom Rimca u vrlo obećavajućem području elektromobilnosti. U ovaj zajednički pothvat Bugatti unosi svoj brend bogate tradicije, proizvode koji su ikone, bazu vjernih kupaca i globalnu mrežu zastupstva. Osim tehnologije, Rimac unosi i novi razvojni i organizacijski pristup - kaže Blume.

I dok je Porsche ovim poslom za partnera dobio jedinog inovatora u automobilskoj industriji kojeg se uspoređuje s Elonom Muskom i njegovom Teslom, Mate Rimac svoj je  ambiciozni startup jednim potezom pretvorio u etabliranog globalnog igrača automobilske industrije. U tome mu je nesumnjivo pomogao upravo Porsche, koji mu je u ožujku investicijom od 70 milijuna eura tržišnu vrijednost podigao na 978,5 milijuna dolara, ili gotovo milijardu dolara, pretvorivši ga de facto u startup jednorog. Sada mu je potencijalno tu valuaciju podigao i na 6 milijardi dolara, kako se nagađa unatrag mjesec dana.

Lutz Meschke, zamjenik predsjednika uprave Porschea, kaže da već tri godine rade na povećanju svog udjela u Rimčevoj tvrtki.

- Vrlo sam ponosan i sretan što smo ovo zajedničko ulaganje doveli do kraja, unatoč brojnim izazovima. Ovo je važan dan za Bugatti, Porsche i cijelu Volkswagen grupu - zaključuje Meschke.

UZBUDLJIVA GODINA ZA RIMAC AUTOMOBILE

27. siječanj 2021.

Mate Rimac uz bok AVL-u, BMW-u, Tesli i VARTI gradit će novi EU ekosustav za baterije. Rimac Automobili ušli u konzorcij koji će od EU dobiti bespovratnih 22 milijarde kuna za novi ekosustav.

08. ožujak 2021.

Rimac Automobili nadomak valuacije jednoroga: Porsche ih podigao na 978,5 milijuna dolara čime je u tri godine povećao svoj udio u tvrtki Mate Rimca s 10 na 24 posto, a plan mu je dodati i Bugatti.

12. travanj 2021.

Rimac Automobili novi kampus za 2500 zaposlenika grade u Svetoj Nedjelji. Riječ je o investiciji većoj od 200 mil. eura, a kampus bi trebao biti useljen za dvije godine.

22. svibanj 2021.

Rimac Automobili kreću u izgradnju parka, trga, spremišta i punionica električnih, samovozećih taksija, robotaxija u Zagrebu. Natječaj je raspisan i rješenja arhitekata već pristižu.

01. lipanj 2021.

Rimac Automobili predstavili Rimac Neveru, prvi serijski automobil koji će se proizvoditi u Hrvatskoj i ujedno prvi hrvatski električni automobil. Brži je od Formule1.

2 mil. eura

prodajna cijena Rimac Nevere, najmoćnijeg serijskog električnog automobila

6 mlrd. dolara

navodna je tržišna valuacija Rimac Automobila o kojoj se u posljednje vrijeme priča neslužbeno

37%

udjela u vlasništvu Rimac Automobila ima osnivač i direktor tvrtke Mate Rimac

AUTO


MERCEDES

Mercedes preispituje premještaj proizvodnje u SAD kao odgovor na carine

Njemački proizvođač automobila Mercedes-Benz Group AG razmatra promjene u organizaciji svoje proi...

05 Tra 2025

MITSUBISHI

Japanski Mitsubishi planira uložiti preko 24 milijarde dolara u slijedeće tri godine

Japanski Mitsubishi Corp objavio je da u sljedeće tri godine planira ulaganja u vrijednosti od na...

04 Tra 2025

VOLVO

Volvo pod pritiskom carina i pada prodaje – bivši direktor vraćen na čelo

Volvo Car AB odlučio je vratiti svog bivšeg izvršnog direktora Heikkana Samuelssona na čelo kompa...

03 Tra 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.