Meta uvodi smanjene cijene za Facebook i Instagram bez oglasa u EU
Meta
Meta je snizila cijene svojih pretplatničkih verzija Facebooka i Instagrama bez oglasa za korisnike iz Europske unije. Smanjili su ih za 40%. Ovaj potez usmjeren je na ispunjavanje regulatornih zahtjeva EU. Istovremeno, Meta će korisnicima omogućiti besplatan pristup Facebooku i Instagramu. Međutim, potreban je pristanak na oglase temeljene na ograničenim podacima, stoji u najnovijem blogu tvrtke, prenosi Seebiz.
Meta je pretplatu bez oglasa uvela u EU u listopadu 2023. nakon što su regulatori uveli nove propise protiv antikonkurentskih praksi velikih tehnoloških kompanija. Ova usluga je odgovor na stroge mjere EU-a, uključujući kaznu od preko 400 milijuna dolara zbog kršenja zakona o privatnosti podataka.
Predsjednik Meta-e, Nick Clegg, izjavio je na Threads-u da promjene idu i dalje od zahtjeva EU zakona. Tvrtka je smanjila cijene pretplate za korisnike u EU. Na računalima će sada koštati 5,99 eura mjesečno, dok će na iOS i Android uređajima cijena biti 7,99 eura.
Smanjene cijene pretplate u EU za Facebook i Instagram bez oglasa
Korisnici iz EU mogu birati opciju manje personaliziranog iskustva uz besplatan pristup Facebooku i Instagramu. U tom će slučaju oglasi biti manje relevantni za njihove interese. Razlog je temeljenje na minimalnom skupu podataka kao što su dob, spol i lokacija.
Meta je naglasila da će se korisnicima prikazivati oglasi koji se ne mogu preskočiti. Cilj takvih oglasa je zadržavanje vrijednosti za oglašivače. Strogi propisi EU ograničili su mogućnost Mete da brzo uvede nove usluge u regiji. Kao primjer, Meta je navela poteškoće s uslugom Threads koja je kasnila gotovo pola godine u EU-u u odnosu na SAD.
Pedro Pavón, direktor globalne politike Mete, naveo je da regulatori otežavaju rad online oglašivačima u EU. Ipak, vjeruje da personalizirani oglasi ostaju ključni za održavanje besplatnog interneta te korisnicima omogućuju povezivanje s robnim markama koje su im važne.
Pavón je na LinkedInu izrazio uvjerenje da će većina korisnika i dalje odabrati personalizirane oglase kao način korištenja platformi, čak i uz alternativne opcije.