Mostar: Što građani misle o uvođenju zrakoplovne linije Mostar - Zagreb
Kroz mostarski aerodrom u prošloj godini prošlo je 10.911 putnika, u prva dva mjeseca ove godine zabilježno je njih tek 35. Kako bi nakon dugogodišnje krize aerodrom digli na noge, gradska uprava Mostara intenzivno se uključila u cijelu priču kao i u pregovore sa aviokompanijama, te bi od svibnja mjeseca nakon uvođenja prve redovne linije Mostar-Zagreb, grad na Neretvi trebao biti povezan sa svim glavnim gradovima u Europi.
Od 3. svibnja Croatia Airlines tri puta tjedno leti za Mostar. Ova hrvatska aviokompanija jedina se prijavila na javni poziv mostarskih vlasti za uvođenje letova iz glavnog grada Hrvatske uz subvencije.
“Stavili smo u budžet milijun KM zato jer je to čista matematika koliko koštaju takve linije, koliko treba subvencionirati. Naš cilj je da 3.5 imamo sve to završeno jer u to vrijeme počinje Sajam gospodarstva pa bi bila fina poruka da i gospodarstvenici koji dolaze i razmišljaju o ulaganjima imaju mogućnost avionom doći do Mostara”, rekao je gradonačelnik Mostara Mario Kordić.
Mostar je posljednji put redovne komercijalne letove imao prije tri godine ali zbog nedovoljnog broja putnika linije su ukinute. Stoga, novu liniju, kao i svaku dobru vijest s mostarskog aerodroma, građani dočekuju s oduševljenjem.
“Putujem, putuju i moja djeca i to je super stvar. Za jedan ovakav grad sramota je što dosad nije bilo.”
“Nažalost trebalo je to davno da bude, ali nikad nije kasno, i uvijek je bolje danas nego sutra.”
“Mislim da bi mnogim sugrađanima to omogućilo brže odlaske na poslovni put, povratke također, ljudima iz poslovnog svijeta, bliži se sajam, sve pohvale za uvođenje linije. Puno sreće i puno prometa”.
Promet bi trebao biti dobar , smatraju turistički radnici, jer ova linija nije samo poveznica sa Hrvatskom nego s velikim europskim gradovima poput Frankfurta, Beča, Amsterdama, Pariza, Londona i drugih.
“Ovo je velika stvar za Mostar bez obzira što svi znamo da je bio pokušaj prije, da nije uspjelo, ali mislim da ovo treba da bude jedan novi početak da se i menadžment na aerodromu pokrene, da ovakve inicijative vrlo ozbiljno shvate, jer za sve ovo uložena su velika finansijska sredstva, veliki trud”, rekao je Semir Temim iz Turističke zajednice HNŽ za N1 .
U proteklih osam godina u aerodrom je uloženo više od 15 milijuna KM, Vlada Federacije nedavno je izdvojila milijun i 300 tisuća KM, a ta sredstva namijenjena su za troškove uredskog mateijala, plaće zaposlenika i sl. No usprkos velikim ulaganjima, putnika nema.
Broj putnika u prva dva mjeseca ove godine nije premašio broj zaposlenih. U siječnju je kroz mostarski aerodrom prošlo svega pet putnika, u veljači njih 30, a aerodrom ukupno broji oko 60 radnika.
Pema istraživanju portala EX-YU Aviation News manje putnika od Zračne luke Mostar u siječnju imala je samo Zračna luka Brač. Dva putnika više od Mostara imala je Zračna luka Mali Lošinj kroz koju je prošlo sedam putnika.
Davor Ljubić, predsjednik UD turizma i hotelijerstva iz Međugorja kaže: “Italija je što se tiče Međugorja najzanimljivija destinacija i moramo se okrenuti dijaspori, moramo naći način da dijasporu dovučemo do Hercegovine s prijevoznikom iz Njemačke, Švicarske, Švedske , Irske. Za to postoje preduvjeti i treba naći prijevoznika koji je zainteresiran i iznaći sredstva kako bi se subvencionirali ti letovi.”
Od niskobudžetnih kompanija nije se odustalo, a prema ranijim najavama uprave aerodroma cilj je zadržati postojeća tržišta, odnosno nastaviti suradnju s poljskom aviokompanijom LOT , istu uspostaviti s manjim aviokompanijama i tour operaterima za prevoz hodočasnika iz Italije, te pokušati otvoriti i neka nova tržišta s redovnim linijama.