Mostarska vlast kupuje tri vozila i to vjerovatno nezakonito
Passat 2.0 TDI i VW Polo 1.0 su vozila koja su, vrlo vjerovatno, nezakonito nacrtana u auto-tenderu Grada Mostara. Za jednog Passata i dva Pola izdvojeno je 140.000 KM bez PDV-a, a vozila se kupuju putem finansijskog lizinga. Kriterij za dodjelu ugovora nije najniža cijena, te će na konačnu ponudu utjecati i rok isporuke.
Gradska vlast u Mostaru, na čelu s gradonačelnikom Mariom Kordićem (HDZ BiH), odlučila se počastiti s tri nova vozila procijenjene vrijednosti od 140.000 KM bez PDV-a. Kako je objavljeno, vozila se nabavljaju putem finansijskog lizinga, a iznos učešća ugovornog organa u ukupnoj ugovorenoj vrijednosti predmeta lizinga je 17%.
Kao što smo i navikli, a to su i naše analize pokazale, provođenje auto-tendera u Bosni i Hercegovini redovno je praćeno kršenjem Zakona o javnim nabavkama. Nezakonitosti bilježimo i u ovoj konkretnoj nabavci.
Kako smo naveli, nabavljaju se tri vozila – jedno novo putničko motorno vozilo kategorije M1, oblik karoserije AA – limuzina (sedan), te dva nova putnička motorna vozila kategorije M1, oblik karoserije AB – Limuzina sa zakošenim zadnjim vratima (hatchback).
Tehničke specifikacije kao da su iskopirane iz kataloga ponuđača. Kada je riječ o jednom vozilu, vjerovatno je nezakonito nacrtana limuzina Passat 2.0 TDI DSG 4MOTION.
Između ostalog, traženo je da vozilo, koje mora biti isključivo crne metalik boje, ima motor zapremine min. 1.900 ccm, a navedeni Passat ima 1.968 ccm, traženo je da vozilo bude dugo min. 4.700 mm, a Passat ima dužinu od 4.775 mm, traženo min. međuosovinsko rastojanje je 2.700 mm, a Passat ima 2.786 mm, traži se i prtljažnik od min. 580 litara, a Passat ima 586 litara… Posebno je zanimljivo to da se, između ostalog, traže i „presvlake sjedala u kombinaciji brušena koža/koža“.
Što se tiče druga dva vozila, najvjerovatnije su nezakonito nacrtana vozila VW Polo 1.0 Comfortline.
Iz Grada Mostara pobrinuli su se da iz takmičenja isključe možda i najvećeg konkurenta kada je riječ o ovoj klasi – Škodu Fabiju. Naime, traži se da zapremina prtljažnika bude min. 350 litara. Polo ima 351, dok Škoda ima tek 330 litara i samim tim ne ispunjava sve zahtjeve iz tenderske dokumentacije.
Polo se uklapa i u druge tražene zahtjeve. Recimo samo da se traži isključivo bijelo vozilo, zapremine motora od max 1.000 ccm, s maksimalno 60 kW, dužine od 4.050 do 4.100 mm, širine od 1.950 mm do 2.000 mm, visine od 1.450 mm do 1.500 mm, međuosovinskog rastojanja od maksimalno 2.600 mm… Kada je riječ o obaveznoj dodatnoj opremi, posebno je interesantno da se traži „pretinac ispod lijevog prednjeg sjedala“, a što Volkswagen i nudi.
Spomenimo i to da kriterij za dodjelu ugovora nije najniža cijena, nego ekonomski najpovoljnija ponuda. Ponuda se ocjenjuje na osnovu sljedećih kriterija: cijena (80%) i rok isporuke (20%).
Ovo praktično znači da će ugovor gotovo sigurno biti dodijeljen onom ponuđaču koji ima vozila na lageru ili vozila uskoro dolaze, a što u uvjetima pandemije i hroničnog nedostatka novih vozila na svjetskom tržištu nije čest slučaj
piše portal pratimotendere.ba